Ansatt for en periode

Fargeklatten89

Elsker forumet
Hei, jeg er ansatt for ett år med mulighet for forlengelse. Kontrakten går ut i juni... Jeg er nervøs.... Om jeg blir gravid i den nærmeste fremtid er jeg redd de kanskje ikke velger å ansette meg videre... Hva gjør jeg da med tanke på foreldrepenger? Er det NAV som utbetaler dem forresten? Taper arbeidsplassen min noe på at jeg går ut i permisjon? Er en arbeidsplass med litt dårlig råd;)

Du er ikke pliktig til å si ifra om graviditet før 3 mnd før permisjon. Så akkurat det er ikke noe problem.
Blir du gravid i mars/april f. Eks. Ville jeg ikke sagt noe. De tapere ikke penger, de må kun finne vikar for deg i mellomtiden.
Ikke sikkert du blir gravid med det første heller, så ikke tenk på det nå.

Du er ikke pliktig til å fortelle dem at du er gravid.
Det er heller ikke de som betaler deg i permisjonen, så de taper ikke penger på det :)

Det er NAV som utbetaler foreldrepengene og du er ikke pliktig til å fortelle at du er gravid så tidlig :)

Har fått jobb et år til :) bare krysser fingrene for at det ikke er årskontrakt! :p takk for svar dere :) men visst jeg feks går ut i permisjon i feks desember, og har jobbkontrakt til juni 16, kan de da bestemme seg for å ikke ville ha meg tilbake? Eller har jeg rett på å jobbe den resterende tiden jeg gikk glipp av i permisjonstida?

lykke til å begynn på familieplanlegging når du er klar for det. De har ikke lov å forlenge deg i begrunnelse du er gravid... og mister du jobben og har rett på dagpenger så får du fortsatt permisjon:)

Back
Topp