Anpusten

Freya

Elsker forumet
Jeg sliter sånn med at jeg blir ekstremt andpusten av den minste lille ting. For eksempel når jeg bare går opp trappa til andre etasje, så må jeg hive etter pusten når jeg er kommet opp. Har helt normal kondis ellers, men virker som graviditeten har gjort meg i helt elendig form.

Kan det være tegn på noe annet jeg burde være obs på?

Hmmm har det sånn selv! Vanligvis godt trent.. Riktignok ikke trent på to uker siden jeg har fått et anfall av ekstrem trøtthet.. Zzzz

Sent from my iPhone using BV Forum

Er nok pga hjerte ditt pumper ut mye mer blod til fostret, økt puls om du kjenner på hjerte ditt og derfor er det naturlig og bli fortere andpusten :)

Jeg har det også sånn.... Utrolig kjedelig egentlig, men er helt normalt og skyldes større blodvolum når man er gravid. :-)

Blir tungpustet innimellom, men stort sett når jeg ligger stille, sikkert noe med økt blodvolum og slikt å gjøre.

Jeg hørtes ut som en som hadde løpt 400-meteren idag, men hadde nå bare kjørt fra jobb og hjem:-/

Mamma til 2 firbeinte allerede;-)

Takk for mange svar. Trodde kanskje det var grunnen, men så ble jeg litt usikker på om det var noe som kom senere. Har vi fått såpass ekstra med blod allerede, at man merker sånne symptomer altså?

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Sånn har jeg og et , høres ut som jeg skal krepere bare jeg går et par trappetrinn ... Det er sikkert helt normalt :)

Prøvde meg på ski i helgen og var et helvete å gå opp bakker, følte meg som en hval på tørt land! Så du er absolutt ikke alene om å være andpusten! :)

Samme her hos meg! Puster som en hval bare jeg går opp et par trapper!

Høres helt normalt ut. Kroppen jobber jo tross alt på høygir nå :)

Jeg blir også kjempefort sliten! Føler meg udugelig :O

Kjenner meg godt igjen. Litt rolig sykling til oppvarming på trening og jeg er heilt kaputt... For ikke snakke om å gå opp noen trapper....

Håper det blir litt bedre etterhvert?? Før det selvsagt kan bli tungt å bevege seg igjen fordi magen blir større???

Back
Topp