Annonsering av graviditet

Babyønske23

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Septemberskattene 2023
Gresskarfrøene2023
Hei!

Veldig nyskjerrig på hvordan dere tenker å annonsere graviditeten for familie, venner og bekjente, evt Facebook også! Når annonserer dere? Er det noen som har kreative ideer?:joyful:
 
Mamma og samboer fikk vite med en gang :hilarious: tenker å si fra til svigermor om ikke lenge,hun er en veldig god støtteperson om det skulle gå galt igjen. Di nermeste vet at vi prøver, så kan hende det blir vanskelig å hålde hemmelig frem til uke 12 :hilarious: men om vi klarer det så blir det å sende bilde fra TUL til familie og venner som overaskelse. Men kommer ikke til å legge ut noe på fb eller instagram før baby har kommet til verden :)
 
Sist fortalte vi svigerfar det ved å kjøpe et bursdagskort det stod bestefar på (første barnebarn). Svigermor la vi en bolle i ovnen hennes og satt på lyset inni der. Mamma og pappa bare fortalte vi det til ☺️

Denne gangen blir det nok bare å fortelle det tenker jeg. ☺️
 
Jeg har tatt et bilde men vet ikke om jeg kommer til å bruke det.

Sist la vi ut bilde etter OUL på sosiale medier. Frister litt å ikke legge ut noe denne gangen.

A383D6F8-E24B-420A-9A52-1CD10A7B0E63.jpeg
 
Kommer ikke til å annonsere det på Facebook/sosiale medier, egentlig bare fordi jeg ikker er så mye der.
Kommende storesøster sier vi det nok bare rett til etter TUL, så fremt alt er fint :)
Til foreldre/svigerforeldre så tenkte jeg å sy en stelleveske og bare "Se hva jeg har laget :D"

Gjor noe lignedne forrige gang, men da med bodier med tekst på. Spent på reaksjoner for de fleste har trodd vi ikke skal ha flere enn hun ene vi har :p
 
Har kjøpt t-skjorter til storesøskena, som dem kan få på seg med bind for øynen. Så får vi se hva vi velger å gjøre med resten:)
 
Vi har fortalt det til noen få i familien allerede :) Vi er litt kjedelige, så bare sier det som det er: "Jeg er gravid!" :joyful:
 
Vi har fortalt det til noen få i familien allerede :) Vi er litt kjedelige, så bare sier det som det er: "Jeg er gravid!" :joyful:
Samme her - har aldri hatt noen store kunngjøringer :joyful: Foreløpig har vi sagt det til svigers og et vennepar, rett og slett fordi det er så åpenbart at jeg ikke drikker vin. Kommer til å fortelle det til flere nære nå fremover, tenker jeg. Også blir det jo åpenbart for de fleste når jeg kommer tilbake på jobb etter ferien med mage :hilarious:
 
Har tenkt masse på hvordan jeg ønsker å si det til venner og familie. Graviditeten var ikke planlagt (men barnet er i aller høyeste grad veldig velkommen), og jeg er ikke sammen med barnefar, så det kommer nok som et sjokk for de rundt meg. Blir den første i vennekretsen min som får barn, så er sikker på at de kommer til å reagere positivt. Tror bare jeg kommer til å sende et bilde fra TUL i uke 12, hvor jeg viser UL-bildet.
 
B97209EB-D9BF-432B-BDCC-D6A52A01CF18.jpeg


Kjøpte etiketter på smartphoto.no og klistret på vinflasker til de nærmeste (tanter og onkler, besteforeldre og oldeforeldre + fremtidige faddere). Ble veldig fornøyd - og smartphoto hadde fantastisk service og ordnet blant annet ekspressfrakt slik at det kom til da vi hadde tenkt å annonsere det. :love2
 
Har tenkt masse på hvordan jeg ønsker å si det til venner og familie. Graviditeten var ikke planlagt (men barnet er i aller høyeste grad veldig velkommen), og jeg er ikke sammen med barnefar, så det kommer nok som et sjokk for de rundt meg. Blir den første i vennekretsen min som får barn, så er sikker på at de kommer til å reagere positivt. Tror bare jeg kommer til å sende et bilde fra TUL i uke 12, hvor jeg viser UL-bildet.
Hva tenker du selv om å være ung og uten barnefar? :) Hvor langt er du på vei nå?
 
Hva tenker du selv om å være ung og uten barnefar? :) Hvor langt er du på vei nå?
Er selvfølgelig veldig spent på hvordan dette kommer til å gå, men tror jeg er moden nok til å ta vare på et barn. Er heldig som har familie rundt meg som kan hjelpe hvis det skulle være nødvendig. Er ikke kommet lenger enn 7+4 uker enda, så er fortsatt veldig tidlig. Har egen leilighet og stabil inntekt, så er ikke helt på bar bakke. Har troen på at dette kommer til å gå bra. Gleder meg til jeg kan begynne å si det til de rundt meg, slik at jeg har noen rundt meg å dele gleden med :Heartpink
 
Er selvfølgelig veldig spent på hvordan dette kommer til å gå, men tror jeg er moden nok til å ta vare på et barn. Er heldig som har familie rundt meg som kan hjelpe hvis det skulle være nødvendig. Er ikke kommet lenger enn 7+4 uker enda, så er fortsatt veldig tidlig. Har egen leilighet og stabil inntekt, så er ikke helt på bar bakke. Har troen på at dette kommer til å gå bra. Gleder meg til jeg kan begynne å si det til de rundt meg, slik at jeg har noen rundt meg å dele gleden med :Heartpink
Så flott innstilling :Heartpink Høres ut som du er moden og fornuftig!
Vi er kommet like langt på vei :dummy:
 
Back
Topp