Annonsere graviditeten!

Candyxx

Flørter med forumet
Nå er det snart tid for å annonsere graviditeten til familie og venner, da jeg neste uke skal på første ultralyd. Er 12 uker.
Planen er å legge ut ett bilde på Facebook. Men skal også ringe før innlegget :) Det blir jo veldig mange å ringe.. slik som våres besteforeldre, søsken, min far, og venner.

Hvordan skal dere annonsere graviditeten? Hvem ringte dere? Har dere noen tips :Heartred
 
Vi har ikke annonsert, og kommer ikke til å gjøre det heller. Venner og familie har fått vite det litt etter hvert når vi har truffet dem, og sa til nærfamilie at det ikke var hemmelig etter OTUL i går (12+6). Det eneste vi har vært opptatt av er at nærfamilie ikke skal få høre det av andre, og at de fikk vite det først :) Men følg magefølelsen din, og gjør det slik som kjennes rett for dere :Heartred
 
Nå er det snart tid for å annonsere graviditeten til familie og venner, da jeg neste uke skal på første ultralyd. Er 12 uker.
Planen er å legge ut ett bilde på Facebook. Men skal også ringe før innlegget :) Det blir jo veldig mange å ringe.. slik som våres besteforeldre, søsken, min far, og venner.

Hvordan skal dere annonsere graviditeten? Hvem ringte dere? Har dere noen tips :Heartred
Ringte familie som ikke bodde i nærheten (primært svigers), familien min fikk vite det i en familiebursdag i helga. Da var det treåringen som skal bli storebror som sa det til dem. :)
De nærmeste vennene har vært oppdatert hele tiden siden det har vært en ivf-prosess jeg ikke gadd holde skjult. Dermed fikk de vite det litt før enn forrige gang.
Kommer sikkert til å legge ut noe etter hvert, men det blir neppe før til høsten.
Også viktig for oss at de nærmeste får vite det før jeg feks fortalte det til kollegaer. Nå regner jeg med at ryktene sprer seg av seg selv både blant slekt, venner og jobb gjennom sommeren :D
Har ikke hatt OTUL ennå og heller ikke passert 12 uker, men har hatt to ultralyder og er uansett kommet såpass langt at jeg heller vil at folk skal vite, uansett hvordan det måtte gå.
 
Huff jeg aner ikke . Jeg vet at mamma og pappa synes det er teit å få nr 4 at vi bør begynne å tenke på oss selv . Det sier de to som ble ferdig med barn før de var 20 år . Og lever livet nå . Har sagt det bare til nære venner og broren min og kona . De fleste som vet synes det er hyggelig , de vet vi har hatt et par MA og kjemiske i fjor . Så kjenner jeg psykisk er jeg veldig sliten og fysisk , for jeg var så dårlig i hele fjor sommer også . Tenkte kanskje annonsere et bilde eller noe . Gruer meg mest til å si det på jobb , vet jo at det går fint , men likevel … egentlig hatt lyst å vente til OUL , men nå må folk snart vite for jeg er ikke meg lenger . Ligger bare på soffan , dårlig , spyr , blir ikke med på besøk eller andre ting .
 
Min mamma vet, pluss et par venninner. Tenkte å vente med resten til uke 12. Gruer meg litt til den nye jobben får vite det... jeg har nettopp skrevet under kontrakt :sorry: Samtidig føler jeg at jeg absolutt ikke er utenfor faresonen, så jeg syns det er skummelt å skulle si noe. Spesielt da til barna vi har fra før(på hver vår kant).
 
Vi skal på otul neste torsdag, er da 13 uker, kommer da til å fortelle det til ungene, så skal vi ha familieselskap lørdagen så tenkte ungene kunne fortelle det da. :)
 
Et par av mine aller nærmeste fikk vite det fra jeg fikk positiv test, da de har vært veldig involvert i den lange prøvetiden vår. Ellers sa jeg det til familie i uke 8-9 etter første TUL da jeg var såppass dårlig at det var veldig synlig. Nå når jeg er over 12 uker, har vi sagt det til alle. Annonserer ikke i sosiale medier da. Bare sier det når vi møter folk og ringes etc.
 
Vi sendte video av hjertet som slår på ultralyd til begge våres familiechatter på messenger.
Det er så mange å si det til, at vi fant ut at det var enkleste måte. Da slapp vi å kjøre/ringe verden rundt for det :hilarious:
Ellers har vi fortalt venner det nå i det siste når det har passet seg sånn.
 
Fortalte det først til foreldrene våre. Har også sagt at jeg er gravid til noen venninner. Skal på OTUL neste uke og da får resten av familien vite det. Sønnen vår skal ha på seg en body der det står: «Æ ska bli storebror» :Heartred Ellers tenker jeg ikke å annonsere det på Facebook o.l. før etter OUL.
 
Vi var på OTUL på onsdag, alt så fint ut og da var det offisielt til venner, familie og kollegaer. Våre foreldre og søsken fikk vite det før, men vi holdt det helt for oss selv til uke 11. Det kjentes riktig for oss å gjøre det sånn, og nå er det veldig fint å fortelle det til de rundt oss
 
Back
Topp