Anng. sprayen

[miss]

Forumet er livet
når bytta dere flaske? Dere som hadde to flasker? 1-2 dager før dere trudde den blei tom?[8|] Lurer litt, for trur at ca. den 12. så har eg brukt 60 doser, som er i ei flaske. Men er jo greitt kanskje å bytte et par dager før, om det skulle nå være for lite igjen i flasken liksom...[8|] Er Synarel/-a-spray..[:)]

Håper nokon er klokare enn meg, kjeme nå uansett til å ringa klinikken trur eg!

Bytta etter 20 dager her.
Med to flasker har en jo nok til 40 dager, og så lenge sprayer en jo ikke, er vel ca. 30 dager
Så går nok fint å bytte 1-2 dager før da, hvis du er usikker på om du har brukt for mye.

Mener det er viktigst å spraye i sprøyteperioden for å hindre at du har EL på egenhånd før sprøyten settes..[8|]

Eg sprayer jo i 27 dager før sprøytestart ca, og så blir det kontroll etter 7 dager på sprøyter, og forhåpentlligvis uttak 4-5 dager etter kontrollen. Så er jo i stuss da, om det er nok...[8|] Blei så lenge med spraying pga at det ikkje var plass i veke 48 til uttak.. Og for at eg skulle begynne på dag 20 i forrige syklus, i stedefor å starte i ny syklus. Hm.

Nei, får ringe sjukehuset no trur eg..[:)] Like grett å snakke med dei sjukepleierene![:)]

Ja, hvis du skal spraye så lenge, så ville eg ikkje byttet før etter 20 dager.
Man sprayer ikke dagen før uttak. Kun til og med den dagen en setter EL-sprøyten.

Okei, takk for opplysing om det! Var usikker på korleis det var når man skulle sette el-sprøyta og sprayinga. Men då tar eg de siste 3 dosene den dagen som eg setter el-sprøyta?[:)] Forresten, skal eg sette den gonal-f sprøyta samme dag som eg tar el-sprøyta også? Eller er eg ferdig med dei injeksjonene dagen før el-sprøyta? Mykje rart ein kan lura på[8|][8D][:D] Fekk ikkje snakka med dei på sjukehuset nett endo, dei hadde telefontid frå halv9-halv12, å så frå halv1-halv3 trur eg. Så får ringa no halv 1 tenke eg[;)]

Nei, normalt setter du ikke sprøyter den dagen du tar EL-sprøyta.
Dagen du tar EL-sprøyte er det kun den og 3 x spray.
Dagen deretter er du medisinfri.
og dagen deretter er uttaket.

Hei[:)]
Skjønner godt at du har mange sprøsmål ,det hadde egogså!!! det er my en skal sette seg inn i.
Det er over 6 doser i flaskn,så du trenger ikke å bytte før du har tatt 60 doser!!! Dette er eg helt sikker på!!! Eg tok 63 doser av min flaske, og det gikk helt greit[:)] Glemte å bytte flaske[:D][:D]
Masse lykke til!!!!!

Bytter spray når den er tom jeg....

Da æ gikk på spray fikk æ beskjed om å bytte spray etter annvisningen uannsett om det var mere igjen.
Gjore ikke det på første forsøket og da fikk æ kjæft.
Ville ha ringt inn for å være sikker, for det har noe med at virkestoffene i sprayen ikke er like aktiv etter åpnet flaske....

Back
Topp