anngående priser på legekontroll

maltesers

Forumet er livet
Er det sånn at det er gratis når man er gravid?? visste ikke det jeg, men syns jeg leste noe om det på en tråd her??
Men jeg betaler for blodprøver og sånn ell?? men for selve timen betaler jeg ikke??

Alt er gratis!!!:D:D:D.

Selv når du går til legen for ting som ikke har med graviditet å gjøre, mens du er gravid, så er det gratis:D

Lommeboka er lykkelig<3

eg betalte aldri noe hos legen sist eg va gravid. Va innom å fekk nye sykemeldinger i hytt og pine utenom svangerskapskontrollene, men måtte ikke betale.

Tror også tannlege er gratis når en e gravid...

Er det?????? Da skal jeg dra til tannlegen!

Åhhh!!!
Skjønner! derfor mamma sa jeg MÅTTE bestille meg time hos tannlegen nå[8D]

jeg betaler ikke en dritt... :D:D:D
og jeg skal ta masse blodprøver i løpet av svangerskapet..
jern lagrene skal følges sykelig godt opp...

Googlet det nå. Er visst ikke sånn lenger, etter som jeg har forstått[:(]

her er rettningslinjene for svangerskapsomsorgen:

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00000/H_ringsutgave_av_retni_188a.pdf

så teit!! så nå må vi betale for alt?

Det er ikke mye tannlegen får gjort nå da (derfor det er gratis sikkert), for det er visst skummelt med bedøvelse og røntgen! Men en vanlig sjekk går fint, bare husk å si fra at dere er gravide først[:D]

ORIGINAL: maltesers

så teit!! så nå må vi betale for alt?

jeg betaler ikke for en dritt...

svangerskaps omsorgen skal være gratis... !!!

ORIGINAL: Jaybird

Selv når du går til legen for ting som ikke har med graviditet å gjøre, mens du er gravid, så er det gratis:D

Lommeboka er lykkelig<3

ikke alltid gratis nei, for det er kun svangerskapsrelaterte ting som er gratis, men noen leger går rundt dette, sist svangerskap sa legen alltid at det var gratis, uansett hva jeg var der for, nå har jeg ny lege, og må betale for de vanlige timene, men ikke for svangerskapskontrollene

jeg har betalt hos legen nå jeg har vært der for noe annet enn graviditet, men alt som har med graviditet å gjøre og prøver som tas på grunn av det er gratis.
Tannlegen er ikke gratis, like dyr som alltid her iallefall[;)]

ORIGINAL: FruStina

Lommeboka er lykkelig<3

ikke alltid gratis nei, for det er kun svangerskapsrelaterte ting som er gratis, men noen leger går rundt dette, sist svangerskap sa legen alltid at det var gratis, uansett hva jeg var der for, nå har jeg ny lege, og må betale for de vanlige timene, men ikke for svangerskapskontrollene

ååhf då føler jeg meg veldig heldig.... :D siden jeg skal sjekke jernlagre hyppigere så blir det til at jeg slipper å betale... :)

ORIGINAL: turteldue

Lommeboka er lykkelig<3

ååhf då føler jeg meg veldig heldig.... :D siden jeg skal sjekke jernlagre hyppigere så blir det til at jeg slipper å betale... :)

jupp, følte i grunnen litt urettferdig sist jeg var hos legen, for halvparten av blodprøvene jeg tok var pga. svangerskapet, blant annet stoffskifte, men måtte betale likevel *snurt*

Lommeboka er lykkelig<3

Da er det sikkert det legen min gjorde sist, gikk rundt=). Men kom på nå at legevakta absolutt ikke er gratis heller. Blæ!

Back
Topp