Anngående kynnere?

Hanne 24

Blir kjent med forumet
Hei.

Dere andre som plaages med kynnere..  Jeg er 19 uker ferdig.

Plages veldig med kynnere. Klarer ikke å gå langt eller gjøre mye før magen stivner.. Mange kynnere kommer på rad .. Å jeg må totalt sette meg ned å sitte lenge før dette stopper helt opp.. 1 time.. kommer kanskje 8 - 10 på rad.

Når magen er har er det ubehagelig å gå å bevege seg. Føler som om det presser ned. Føler at jeg må tisse hele tiden. Kjenner det nede i urinblæra og noen ganger i underlivet. Ekkelt. Tongt og plagsomt, fordi jeg er jo så fin form ellers.. Og vil gjøre mye. Men blir stårende som ei KU i stein.

Har dere andre også det slik??????

Har masse kynnere jeg og . Hadde det i mitt andre svangerskap og. Ikke så mye å gjøre med det stopper opp når jeg får det og ofte får jeg en del kynnere etter hverandre. Men plages samtidig med bekkenløsning så ikke noe behagelig. 
Tisser en del og i tillegg en del vondt i underlivet men dette kan også komme av bekkenløsningen.

Jepps, samme her. Skal ikke gå lange strekningen før det strammer til nede i magen
Føles ut som jeg må tisse hele tiden når jeg går. Kjedelig. Vil jo gå lange turer, men det begrenser seg veldig nå kjenner jeg :-/

Men hvis man klarer å fortsette å gå videre etter et lite pust i bakken, er det kurant da, til tross for vedvarende kynnere? Er det farlig på noen måte (for småen at det blir så stramt der nede) ? :p

~miluna~ skrev:
Jepps, samme her. Skal ikke gå lange strekningen før det strammer til nede i magen
Føles ut som jeg må tisse hele tiden når jeg går. Kjedelig. Vil jo gå lange turer, men det begrenser seg veldig nå kjenner jeg :-/

Men hvis man klarer å fortsette å gå videre etter et lite pust i bakken, er det kurant da, til tross for vedvarende kynnere? Er det farlig på noen måte (for småen at det blir så stramt der nede) ? :p

Det er ikke farlig med kynnere. De er en forberedelse til fødselen og riene. Jeg gikk turer med kraftige kynnere sist svangerskap. Tok en pause hver gang de kom, og gikk så videre. Turene tok lengre tid enn vanlig, men sånn er det :)

Har hatt masse kynnere siden uke 13. Til meg så strammer magen seg, og så får jeg et sug i magen. Står på en kort tid, men kan være mange på rad. Mine kynnere tar seg veldig opp når jeg er stresset på jobb, og ved mye fysisk aktivitet. Må også mye på do nå, men tror ikke det har med kynnerene å gjøre siden det kun er siste uken jeg har måttet ekstra mye på do. Vet også at det ikke er farlig, men det kan være et tegn på at du bør roe litt ned på aktivitet. Snakk med lege jordmor om det. ;)

hadde det samme gjennom mitt forrie svangerskap..  Da ble livmorstappen kortere og måtte holde meg rolig. Da hadde jeg 2 cm åpning og utflatet livmorstapp 8 uker før termin.

Back
Topp