Anngående keisersnitt

BabyUndercover2016

This mom makes beautiful babies;-)
Oktoberskatter 2014
Jeg har 5 svangerskap bak meg, og 5 velskapte barn, 3 normale fødsler og de 2 siste forløst med hastekeisersnitt, et pga at babyen satt fast og den andre pga morkakeløsning i uke 33. Det jeg lurer på da, er det noen sjans for at jeg kan føde normalt igjen? Vi prøver nå på sistemann, men jeg vil så gjerne unngå keisersnitt, men har fått høre at etter 2 keisersnitt så får man ikke føde normalt igjen. Er det overhode ingen sjans?

Mitt siste svangerskap var for 5 år siden.

Hei!

Så heldige du er som har fått 5 flotte barn! :hello2
Når det gjelder dette med keisersnitt eller vaginal fødsel på neste, tror jeg de fleste sykehus ville anbefale et keisersnitt denne gangen også. Du har et arr i livmoren din som gjør at vevet ikke er like fleksibelt som resten av livmorvevet, du har da en større sjanse for at det kan briste i fødsel, og det er en ganske farlig situasjon.
Jeg skjønner godt at du har lyst til å føde vaginalt istedenfor et keisersnitt, men denne gangen tror jeg du bør fokusere på at du og babyen har mindre risiko for skade, ved et planlagt keisersnitt :happy119

Lykke til!

Mvh jordmor Grethe

Ok takk for svar. :-) Har jo noen mndr og forberede meg mentalt, og var jo forberedt på at dette var veien, men trist lell. Keisersnitt er definitivt ikke dette bedre måten å føde på, men det viktigste er jo at vi ikke utsetter oss for noen fare.

Back
Topp