Annet vektproblem

Stine_Mammatil2

Betatt av forumet
Flere som mister vekt? Er så himla dårlig. Klarer ennå å få i meg nok væske, men hvis jeg fortsetter å miste vekt bør jeg vel sjekke meg mtp elektrolyttbalanse?

Kan være lurt med en legetur om du går ned mye, men prøv å få i deg farris og/eller annet med salt i. Salt er viktig :)

Husker det med væske fra svangerskap nr 2. Men da måtte jeg inn hele tiden for å få både sukker og saltvann.

Prøver å få i meg salt, men det er vanskeligere enn væske.

Får ta en sjekk om det fortsetter slik over helgen...

Jeg gikk ned i vekt i begynnelsen, men det hjalp å få litt næring intravenøst, for da klarte jeg få i meg littegrann mat etterpå.
Snakk med legen om å ta en urinprøve i morgen!
Da kan du samtidig få kvalmestillende.

God bedring! <3

Kvalmestillende har jeg tatt nok av for et liv :p men tror jeg skal se om jeg får i meg noe saltvæske om jeg fortsetter slik. Skal til legen om en uke. Har tett oppfølging pga forrige svangerskap der jeg fikk intravenøst hele svangerskapet.

Husker det med væske fra svangerskap nr 2. Men da måtte jeg inn hele tiden for å få både sukker og saltvann.

Prøver å få i meg salt, men det er vanskeligere enn væske.

Får ta en sjekk om det fortsetter slik over helgen...

greia er jo at hvis du kun drikker og ikke får i deg salt, skylles saltet ut av kroppen din, og man trenger virkelig salt, for Tror det er salt i farris, var derfor jeg foreslo det. Er jo saltet som "er" ionene vi har i kroppen. Får du ikke i deg litt potetgull engang? :(

Jeg har også gått ned i vekt og vært veldig dårlig. Har tenkt på om jeg skulle prøve sånne væskeerstatningstabletter som inneholder salter og sånt. Har hatt glede av det på ferieturer og når jeg har vært veldig syk tidligere. Føles som man får litt ekstra gevinst for det man faktisk får i seg? Vet ikke hva legen sier om det, men det kan jo være noe å vurdere?

https://www.apotek1.no/produkter/vaeskeerstatning-12610

Sliter mye selv også! Har gått ned 1,5 kg siden graviditeten starta så er ikke ekstremt vekttap, men merker jo at jeg får i meg mye mindre mat enn jeg normalt ville gjort. Har begynt å tvinge meg selv til å spise en halv brødskive rundt frokost og går mye i frukt typ melon og jordbær og cherry tomater går også greit bare for å få ned litt hvertfall. Og jeg er blitt avhengig av Farris for vanlig vann blir jeg dårlig av. Trenger kullsyren for å få det ned :p Klarte å spise en liten porsjon til middag i dag. I går ble det en halv pølse og litt suppe senere på kvelden. Men bedre enn ingenting, så prøv å tving i deg litt men ikke så mye at du spyr det opp igjen. Hårfin balansegang her :p

greia er jo at hvis du kun drikker og ikke får i deg salt, skylles saltet ut av kroppen din, og man trenger virkelig salt, for Tror det er salt i farris, var derfor jeg foreslo det. Er jo saltet som "er" ionene vi har i kroppen. Får du ikke i deg litt potetgull engang? :(

Ja d er saltet jeg ikke får i meg. Farris klarer jeg ikke. Bare vanlig vann. Så derfor jeg antagelig må inn og få tilført litt. Dårlig med potetgull :p men prøver

Jeg har også gått ned i vekt og vært veldig dårlig. Har tenkt på om jeg skulle prøve sånne væskeerstatningstabletter som inneholder salter og sånt. Har hatt glede av det på ferieturer og når jeg har vært veldig syk tidligere. Føles som man får litt ekstra gevinst for det man faktisk får i seg? Vet ikke hva legen sier om det, men det kan jo være noe å vurdere?

https://www.apotek1.no/produkter/vaeskeerstatning-12610

Lurt!

Gått ned ca 4 kg så langt. Spiser når afipranen har full effekt... men ikke noe stresse veldig med... har nesten ikke hatt økning i de andre svangerskapene heller (4 kg totalt) men jeg har mer en nok å ta av. Tenker kroppen regulerer seg selv. Blir det et veldig problem må man jo til lege for eventuelt innleggelse.

Nå har jeg fått i meg mat!!! Hurra!

Back
Topp