Annet enn grøt til kvelds???

• Trådstarter Trådstarter Frk.S
  • Opprettet Opprettet
F

Frk.S

Guest
Har ei snuppe på 8 mnd. Hun spiser grøt, frukt, middag, brødskive i tillegg til at hun ammer 1-2 ganger om dagen og om natten.. Det har fungert fint med grøt til kvelds, helt til vi gikk over til 8-mnd'rs grøten. Får hun den, våkner hun mye mellom ti og tolv på kvelden, gråter og vrir seg. Når jeg tar henne opp og bysser for å roe, fiser hun mye, så det er tydelig at hun får luft av grøten.. Det er ikke nok med kun amming til kvelds, så noe mettende må hun ha i tillegg.. Er det noen som har forslag på mettende kveldsmat isteden for grøt? :) evt oppskrift på egenlagd grøt?

Ja, har også hørt om avacado. Jeg lager avacado/bananmos som hun får med lunsjen om dagene. Kanskje jeg må gi henne den mosen på kvelden da.. :) Brødskive går og an. Det er ikke så lenge siden vi startet med brødskive, så jeg vet ikke om hun vil spise nok av den til å bli skikkelig mett.. Vi får prøve! Takk for tips :)

Vår likte aldri grøt, så her utgikk det :p
Til kvelds ble han tilbudt f.eks brødskiver, avokado eller smoothie med bløtlagte havregryn :)

Vår jente tålte ikke grøt før hun ble over 8 måneder, men hun likte det heller ikke noe særlig :p

Vi ga gulrotmos til kvelds fra 6-8 måneder :) Etter det spiste hun helst banan/avocadomos med bløtlagt (og malt) havregryn eller annen grønnsaksmos med litt havre i. Tilsatte alltid mm og kokkosolje i maten for å gjøre den mer næringsrik, babyen skal jo ha mye fett. :)

...men du MÅ jo ikke gi 8 månedersgrøt bare fordi hun er 8 måneder, fortsett bare med den hun tåler og liker ;) Eller prøv andre merker. Vi ga Holle grøt fra helsekost pga melkeallergi.

Kan også koke hirsegrøt (kjøp hirse på helsekost) og tilsett litt fruktmos og kokkosolje. Mye jern i hirse, og den blir veldig god med frukt i. :)

Jeg har hørt at avocadomos med 1 ss rapsolje og en skje morsmelkerstatningspulver skal være bra for nattesøvnen, mye fett som er langsom energi og godt for de små å sove på i dette. Jeg har ikke prøvd det selv ennå, men kommer absolutt til å teste det når lillegutt skal begynne med fast føde om ikke lang tid :)

Back
Topp