Annerledes hjertelyd

Longgone

Forelsket i forumet
Kjøpte doppler for en stund tilbake og har hørt på hjertelyden et par ganger. De andre gangene jeg har hørt inkludert hos legen har det vært susing og som galopperende hester, det har også slått fort. Idag var det ikke samme rytmen og jeg syns hjertet slo saktere, letet også lenge for å finne hjertelyden.
Bekymret!

Det kan ha vært din egen puls, pluss bakgrunnsstøy som gjør alt litt utydelig. Bruker å få en litt rar lyd jeg og, så tror nok ikke du skal bekymre deg.
Det kan jo hende du har morkaka i nærheten av der pulsen din vanligvis er, og da får du "dobbel-puls" på en måte, og da kan det nok også høres merkelig ut. :)

Tror nok det er din egen du hører siden den var sakte. Spørs jo litt og om hvor sakte den er, for noen uker siden hadde min lille hjerterytme på 175, og nå noen uker senere 149. Den slår veldig fort tidlig og blir litt saktere etter vert i svangerskapet.

Det var nok din puls du fant ;)
Det er det som er faren med doppler- man blir med ett mye mer var for om noe kan være galt med bebisen :/
Første gang jeg prøvde doppleren hørte jeg litt mer galopperende hjertelyd, og det var venninnen min som hjalp meg med å finne den. Men når mannen skulle prøve hørte vi bare litt tregere hjertebank- litt slepende liksom. Her om dagen fant vi den riktige- og da skjønte jeg at det må ha vært min egen puls vi hadde funnet, jeg og mannen :)

Jeg trodde også at det var pulsen min jeg hadde funnet og da ble jeg enda mer bekymret siden jeg hadde et fall i forgårs så jeg ringte jordmor. Hun fant heldigvis hjertelyden, men det var nok den jeg har funnet også for den gikk litt saktere enn hos legen for noen uker siden. Hos legen var den 166 og nå var den 144, tenkte ikke over det da og spurte ikke jormor men det er nok som det ble nevnt over at den slår litt saktere utover i svangerskapet :-)

Back
Topp