Annerledes eggløsning etter abort?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Føler ikke jeg kjenner kroppen min for tiden og føler den svikter meg. Jeg ønsker bare å komme meg videre og få kontroll over kroppen i forhold til syklus og føler ikke jeg kan slappe av før det skjer. Skikkelig irriterende å bli så opphengt i noe egentlig, skulle ønske jeg kunne ha en litt mer avslappet holdning til det.

Det jeg lurer på er egentlig, hvordan var første syklusen deres etter SA/MA/BO? Var eggløsningen noe annerledes? Vet den kan komme seint hos noen, men det jeg lurer på er om selve eggløsningen var annerledes? Kjente dere symptomer? Var den mildere, kraftigere? Hadde dere ømme bryster, el slim, høy/ lav, myk/hard livmortapp? Kort/lang topp?

Så vet jeg også at det er forskjellig fra andre, men det er noe i det å vite hvordan andre har hatt det :)
 
Husker faktisk ikke helt hvilken dag jeg hadde første eggløsning etter abort, men jeg husker at det var mer smertefullt, alle ømme steder var mer ømme, mer oppblåst. Og det var veldig mye mer slim. Altså virkelig mye slim. Sånn at jeg tenkte at noe ikke var helt ok. Nå er jeg inne i første mens etter abort, og den er helt normal.
 
Husker faktisk ikke helt hvilken dag jeg hadde første eggløsning etter abort, men jeg husker at det var mer smertefullt, alle ømme steder var mer ømme, mer oppblåst. Og det var veldig mye mer slim. Altså virkelig mye slim. Sånn at jeg tenkte at noe ikke var helt ok. Nå er jeg inne i første mens etter abort, og den er helt normal.
Det er egentlig ganske plagsomt å kjenne det så godt, for det blir liksom en liten demper på sexlivet føler jeg, at det er ømt og litt «mensen»smerter :oops: Jeg pleide å ha sykt ømme pupper også, men sist eggløsning før MAen så hadde jeg ikke ømme pupper fordi jeg nettop hadde sluttet å amme. Veldig spent på om det kommer tilbake nå eller ikke.
Hvis du har mensen nå så burde i teorien eggløsningen ha vært for mellom 10 og 18 dager siden (gjennomsnitt sies å være 12-16 dager).
 
Føler ikke jeg kjenner kroppen min for tiden og føler den svikter meg. Jeg ønsker bare å komme meg videre og få kontroll over kroppen i forhold til syklus og føler ikke jeg kan slappe av før det skjer. Skikkelig irriterende å bli så opphengt i noe egentlig, skulle ønske jeg kunne ha en litt mer avslappet holdning til det.

Det jeg lurer på er egentlig, hvordan var første syklusen deres etter SA/MA/BO? Var eggløsningen noe annerledes? Vet den kan komme seint hos noen, men det jeg lurer på er om selve eggløsningen var annerledes? Kjente dere symptomer? Var den mildere, kraftigere? Hadde dere ømme bryster, el slim, høy/ lav, myk/hard livmortapp? Kort/lang topp?

Så vet jeg også at det er forskjellig fra andre, men det er noe i det å vite hvordan andre har hatt det :)

Jeg følte det også sånn etter SA i starten av desember. Jeg begynte med både EL-tester og temping etterpå for å få oversikt og en følelse av kontroll. Eggløsningen var myyye vondere enn normalt for meg. Skikkelige smerter fra begge sider faktisk :inpain: Litt småkvalm også. Holdt på i tre-fire dager i varierende grad. Første mens var også både kraftigere og lengre. Startet tre dager med spotting, noe jeg heller aldri pleier. Så mye mer blod. Usikker på om det kan ha vært litt rester, selv om hcg var lav på blodprøvene hos legen allerede en uke etter SA-en. Hadde også mer menssmerter.

Men nå på syklus nr. 2 virker det som det er tilbake til normalen, fikk peak på el-test i går på dag 13, så krysser jeg fingrene for (aller helst) positiv test, men i alle fall at mensen kommer til vanlig tid så jeg vet at syklusen er i rute igjen :happy:

Masse lykke til videre ❤️
 
Back
Topp