Annerledes bevegelsesmønster i magen.

Sistine

Glad i forumet
Høsthjerter 2017
Den siste uka så merker jeg nesten ingenting til babyen hele dagen, men når jeg setter meg ned på kvelden og når jeg legger meg så sparket hun kjempe mye og kraftig.

Det går i 100 her med en 6 åring hjemme i ferie så det blir ikke mye tid til å slappe av.

Er det grunn til bekymring når jeg kjenner så mye på kvelden??

Om du gjør mye i løpet av dagen så er det kanskje ikke så rart du ikke merker så mye, men om du kjenner bevegelse når du slapper av. Så
skal det ikke være grunn til bekymring, men jeg hadde tatt en tlf til føden for sikkerhets skyld om du er bekymret for å forhøre deg [emoji173]️

Om du gjør mye i løpet av dagen så er det kanskje ikke så rart du ikke merker så mye, men om du kjenner bevegelse når du slapper av. Så
skal det ikke være grunn til bekymring, men jeg hadde tatt en tlf til føden for sikkerhets skyld om du er bekymret for å forhøre deg [emoji173]️
Ja kanskje jeg skal gjøre det. Er veldig rolig hele dagen men det kan jo hende at jeg bare ikke merker det så godt siden det er fullt kjør her. Har prøvd å kjenne etter i dag og kjente bevegelse en gang men så var det fullt kjør igjen haha. Gleder meg til han begynner på skolen, for jeg kjenner at dette er litt slitsomt :D

Jeg kjenner heller ikke så mye på dagtid når jeg er i bevegelse, men masse når jeg er i ro. Så bekymrer meg ikke! Hun begynner å få et mønster nå, og det er jo også helt normalt i denne "alderen".

Føler selv det er annerledes bevegelses mønster. Før så turna han rundt og sparka masse hver gang jeg satt rolig. Men jeg nå føler jeg må kjenne mer etter bevegelsene. Dette bekymrer meg kjenner jeg. Er redd det kan bety at han begynner å få lite blod. [emoji52]

Det er ikke lett å si. Men det er kanskje bedre å Ringe en gang for mye. Når jeg var på kontroll på sykehuset sist så fikk jeg beskjed om å ta kontakt hvis jeg ikke kjente bevegelse morgen dagtid og kveld. Men jeg kjenner jo så mye på kvelden. Får vel ringe dem i morgen :)

Hvorfor er du bekymret om du kjenner masse liv hver dag? Babien er jo frisk når den gir fra seg tydlige spark :)

Jeg har aldri kjent noe særlig på dagtid, og noen dager kjenner jeg svært lite på kvelden også.

Jeg opplevde det samme selv, forrige uke og i helgen - at det var lite liv. Men, så innså jeg jo at den lille sikkert har fått sitt mønster etter min arbeidshverdag, og da jeg gikk i ferie både sov jeg lenger om morgenen, la meg senere, og var mye mindre i ro (har kontorjobb),

Når jeg er i bevegelse merker ejg mye mindre til Lillemann, og når jeg legger med nedpå, eller sitter rolig, så er det bevegelse.
Så, jeg ville ikke bekymret meg så mye egentlig :happy090

Jeg merker ikke så mye til henne når jeg er ute og beveger meg og gjør ting. Men sitter jeg i ro over en lengre periode, uansett når på dagen det er så er det full fart.

Tror vi merker mindre til det og at småen slapper av når vi vagger og går :-)

Men er du bekymret er jo det bare å ta en telefon.
Du er nok ikke den eneste som har spurt om det og gjerne de kan gi ett litt bedre svar :happy:

Jeg fikk beskjed fra jordmoren min at jeg fra uke 28 skulle tenke over tre ganger i løpet av dagen om jeg har kjent bevegelse. Først til lunsj, så til middag og så når jeg legger meg. Hvis jeg hadde kjent lillegutt tre ganger i løpet av dagen var alt greit, men hvis jeg kun hadde kjent han kvelden før når jeg går og legger meg var det for lite. Skjønner jo at man kjenner mindre når man har hektiske dager, så kanskje det kan være lurt å ta noen hvilepauser for å kjenne etter? Det vil nok føles tryggere for deg å vite at det ikke er så altfor lenge siden sist du kjente bevegelse :)

Jeg fikk beskjed fra jordmoren min at jeg fra uke 28 skulle tenke over tre ganger i løpet av dagen om jeg har kjent bevegelse. Først til lunsj, så til middag og så når jeg legger meg. Hvis jeg hadde kjent lillegutt tre ganger i løpet av dagen var alt greit, men hvis jeg kun hadde kjent han kvelden før når jeg går og legger meg var det for lite. Skjønner jo at man kjenner mindre når man har hektiske dager, så kanskje det kan være lurt å ta noen hvilepauser for å kjenne etter? Det vil nok føles tryggere for deg å vite at det ikke er så altfor lenge siden sist du kjente bevegelse :)

Det å bare kjenne på kvelden er helt hverdagslig for meg, kjenner stort sett aldri noe på dagtid :wtf:

Jeg får prøve å legge inn noen pauser for å kjenne. Sliter veldig med astmaen min også c så er nok derfor både legen og jeg blir litt ekstra obs. Men har kjent henne i dag sjakal kjenne etter etterpå også :)

De har funnet seg en slags døgnrytmne nå, så at bebis er mer aktiv på kveldstid er ikke unormalt.
Og siden du er så aktiv på dagen med en 6 åring, så er det ikke sikkert du tenker så mye over det heller, da du er opptatt med andre ting :) Ikke noe grunn til bekymring, mener nå jeg :)

Denne siden har mye nyttig info: https://kjennliv.no/

Kjenner igjen det med å ikke merke noe særlig til babyen når man er på farta. Men for at du skal slippe å bekymre deg, kan du ikke ta deg litt tid i løpet av dagen for å kjenne etter? Gjerne i forbindelse med måltidene, da blir det jo ofte litt futt i den lille. Drikk noe kaldt og søtt hvis det ikke blir action bare av maten.

Back
Topp