Annen termin regning i Sverige?

kresstina

Blir kjent med forumet
Dette var litt artig. Skulle prøve den widgeten SF100808 har fra IF og da fikk jeg opp at jeg er i uke 18 og skal ha termin 9 januar og ikke 12. Regner de annerledes i Sverige?

I nesten alle andre land regner de 40 uker.
I Norge regner vi 40 uker + 3 dager :)

Sist jeg gikk gravid, regna vi 40+2 her i Norge. Men de har kanskje gjort om på det de siste 3 åra?

Det er fortsatt 40+2 ved normal syklus på 28 dager i Norge. Men plusser på eller trekker ifra dager i forhold til hvor lang syklus man har.

RitZ skrev:
Det er fortsatt 40+2 ved normal syklus på 28 dager i Norge. Men plusser på eller trekker ifra dager i forhold til hvor lang syklus man har.

Var det jeg mente også, at ved normal syklus, var det bare 40+2. :) Men som sagt, de regner jo forskjellig i andre land, så skjønner ikke hvorfor vi skal ha de 2 dagene ekstra... Tenker da litt på overtid på babyen osv når vi kommer så langt...

lisemo skrev:

RitZ skrev:

Var det jeg mente også, at ved normal syklus, var det bare 40+2. :) Men som sagt, de regner jo forskjellig i andre land, så skjønner ikke hvorfor vi skal ha de 2 dagene ekstra... Tenker da litt på overtid på babyen osv når vi kommer så langt...

Ja, det er skummelt med så mye overtid synes jeg. Og at det er så forskjellig fra sted til sted før de setter i gang. Synes det skulle vært maks 7-10 dager over jeg.

Selvfølgelig, burde jo ha tenkt det ut selv. Har jo lest det en plass tidligere :P
Men man leser nå så mye at noe detter vist ut i farten :)

RitZ skrev:

*Sniker*

Nei, mange steder i Norge nå regner de 40+3, har ingenting med hvor lang syklus du har.

Syrine skrev:

RitZ skrev:

*Sniker*

Nei, mange steder i Norge nå regner de 40+3, har ingenting med hvor lang syklus du har.

Okei, det har jeg ikke fått med meg :) Og det har tydligvis ikke legen min heller.. :S Ble regnet 40 + 2 til meg ja. Men da vet jeg det :) Beklager feil informasjon.. :)

RitZ skrev:

Syrine skrev:

RitZ skrev:

*Sniker*

Okei, det har jeg ikke fått med meg :) Og det har tydligvis ikke legen min heller.. :S Ble regnet 40 + 2 til meg ja. Men da vet jeg det :) Beklager feil informasjon.. :)

Nei, det er ikke alle leger/jm som gjør det, litt her og der bare.. :P

Da lurer jeg veldig på HVORFOR jeg da... Og når ble det endring på dette?

jeg skjønner ikke jeg, i norge er jeg 18 uker imorgen, sverige er jeg 19 og engelsk 17+5...

SF100808 skrev:
jeg skjønner ikke jeg, i norge er jeg 18 uker imorgen, sverige er jeg 19 og engelsk 17+5...

Faktisk  Det hørtes veldig rart ut. Skulle tro et svangerskap skulle vare like lenge uansett hvilket land man bodde i :)

RitZ skrev:

På sykehuset her jeg bor regner de 40 + 3. Det gjorde de da jeg gikk gravid forrige gang også - fødte juli 2011...

SF100808 skrev:

Ooooh, gå for den svenske! :P

Men det er rart:O

Back
Topp