Annemor får baby <3

:rendeer:santa3.Desember :rendeer:santa
Det er helt merkelig å tenke på at på denne datoen for bare et år siden ble jeg satt i gang. På dette tidspunktet i fjor hadde epiduralen funket en times tid og det var ganske nøyaktig på minuttet 5 timer igjen til Adelén skulle bli født, men det visste vi jo ikke da. Det er uten tvil det villeste døgnet i mitt liv hittil. Fy søren så heftig.

I dag har jeg styret med kake, muffins, ballonger, lys og stas så alt er klart til feiring av den lille ettåringen vår i morgen:Heartpink
 
:rendeer:santa4.Desember:santa:rendeer
Adelén er 1år i dag

77 cm
11.080 kg
 
Last edited:
:rendeer:santa12. desember :santa:rendeer

Da er siste del av ettårskontrollen hos legen unnagjort. Alt var fint og som det skulle. Jeg må si jeg virkelig elsker legen på helsestasjonen, hun er så koselig og ikke minst menneskelige å prate med. Kjempe flink med barna.

Møtte også jordmoren jeg hadde i svangerskapet som syntes Adelén var blir så søt og vokst seg stor. Jeg fikk desverre ikke pratet ordentlig med henne da Adelén var litt opptatt med å bli litt kjent med en annen liten gutt på ett år. De var søte og små babblet litt til hverandre før han ville gi henne en klem. Hun ble litt overrasket og begynte å gråte og hikset lenge etterpå. Lille persille altså :joyful: Det skal bli moro å ta henne med til åpen barnehage etterhvert.
 
:santa:rendeer18. Desember :rendeer:santa
Vi har laget avstøpning av hånden og foten til Adelén av trolldeig i dag. Åh så koselig det skulle være men det er MYE lettere (og mye mer koselig) fremstilt enn det er gjort. Adelén var ikke blid for hun ville aller helst knipe og kna i deigen :hilarious: men det gikk, til slutt!

IMG_20191218_192559.jpg IMG_20191218_192544.jpg
 
Sɪsᴛᴇ ᴋᴠᴇʟᴅᴇɴ ɪ ᴅᴇᴛᴛᴇ åʀᴇᴛ
2੦౹੧ - - - - > 2020

:Heartpink Dette året skal bli bra :Heartpink

:talk017
 
Adelén har de siste dagene blitt så aktiv og leken så da var det vel på tide å oppgradere lekene litt:happy:
Tut og kjør!​

Screenshot_20200102_201113.jpg
 
Lille Adelén har mest sannsynlig fått falsk krupp. Våknet hes i stemmen i går men var i god form ellers. Når kvelden kom fikk hun brått den typiske bjeffete hosten når hun sovnet. Våknet av at hun var tett og gråt. Stakkar lille. Har feber også.
Hun har våknet i natt hvert tiende minutt til hver halvtime fordi hun hoster og blir tett og dermed blir livredd. Jeg har ikke turt å sove i tilfellejjeg ikke skal høre at hun trenger hjelp. Jeg har tatt henne opp hver gang, bysset masse over gulvet sånn at hun i hvertfall har fått sovet litt og på morgenen i dag har vi begge sovet mens hun har ligget på brystet mitt.

Har lagt henne i vognen ved vinduet og det så ut som hjalp masse og så fikk hun isbiter i vannet sitt og saftis til å kjøle ned halsen. Har ikke tisser så mye i dag men har vært ganske flink til å både drikke vann, spise smoothie og amme likevel. Håper det går over dette neste døgnet.
 
Adelén er 15 måneder i dag

Siste vaksinen tatt før skole alder, det var deilig å bli ferdig med, i hvertfall for noen år.

 
26. Mars. 2020
Adelén reiste seg opp og
gikk to skritt alene på gulvet



:happy093.
 
Det blir en baby nummer 2 ?! :dummy1:


Altså, hvem er det som skriver dette laughing4

Jeg trodde ALDRI jeg skulle tenke det.
Eller, jeg trodde jeg aldri kom til å skrive om noe slikt her i denne dagboken igjen men her står det. Første setningen, begynnelsen.

Jeg må ærlig innrømme, jeg føler litt mer panikk og andre følelser enn første gangen vi bestemte oss for å prøve på baby og fikk herlige lille Adelén.


<< Before I was pregnant and became a mom I was terrified because I didn't know what to expect. Now I am terrified because I know exactly what to expect >>

:help
 
Last edited:
27. Mars. 2020
:hello2Rett før leggetid begynte Adelén å gå! :hello2
15 måneder og 23 dager gammel



:happy093.
 
05. April. 2020

Adelén gikk for første gang ute med sko

Så gøy at hun begynner å bli så stor:love017


 
Nå er Adelén inne i en skikkelig bestemt periode merker jeg. Får hun det ikke som hun vil eller oppmerksomhet så skriker hun 'aaAAAAAAAH! flere ganger og slår vilt rundt seg, gjerne så det går utover henne selv når hun kaster leker rundt omkring eller kaster seg hardt ned i gulvet for å få frem poenget og få utløp for temperamentet. Mye følelser og sterke meninger i en liten kropp!

Hun er heldigvis blid, nyskjerrig, leken og kosete oppi det hele også men får hun det ikke som hun vil, ja da er det ikke vanskelig å høre at hun er misfornøyd for å si det sånn:hilarious:
 
Back
Topp