Annemor får baby <3

Hei! :)

Plutselig hadde jeg lest gjennom hele dagboka di, gitt! Veldig koselig å lese. Her begynner vi å prøve nå i juli, da er det veldig hyggelig å lese slike solskinnsdagbøker som din. Takk for at du deler! Og ha en god helg :)
 
Hei! :)

Plutselig hadde jeg lest gjennom hele dagboka di, gitt! Veldig koselig å lese. Her begynner vi å prøve nå i juli, da er det veldig hyggelig å lese slike solskinnsdagbøker som din. Takk for at du deler! Og ha en god helg :)
Ojj, leste du hele?! Det tror jeg ikke at jeg selv har gjort ennå. Har glemt litt fra både prøveperiodene og graviditeten allerede:joyful:

Jeg vet jo at den selvfølgelig kan leses av alle men jeg hadde absolutt ikke trodd noen på dette tidspunktet ville orket å lest igjennom alle siden. Takk for det!

Åh så utrolig spennende tid du har i vente! Jeg sender deg masse spirestøv på veien:Heartred Vil gjerne følge deg og dagboken din på veien. Ønsker deg en flott helg:)
 
Ojj, leste du hele?! Det tror jeg ikke at jeg selv har gjort ennå. Har glemt litt fra både prøveperiodene og graviditeten allerede:joyful:

Jeg vet jo at den selvfølgelig kan leses av alle men jeg hadde absolutt ikke trodd noen på dette tidspunktet ville orket å lest igjennom alle siden. Takk for det!

Haha, ja, plutselig var jeg helt fortapt i den. Er jo spennende å lese sammenhengende, når man kan lese kjapt fra den ene siden til den andre, man får liksom opplevd litt av den "prøvespenningen", uten all den kjedelige ventingen, så din dagbok var helt perfekt for meg denne regnværsdagen, haha. Huff, følte meg nesten litt snokete, så måtte si ifra at jeg hadde lest!

Åh så utrolig spennende tid du har i vente! Jeg sender deg masse spirestøv på veien:Heartred Vil gjerne følge deg og dagboken din på veien. Ønsker deg en flott helg:)

Tusen takk, så hyggelig! :Heartred Og god helg, du også!
 
Dette er bare noe jeg kom til å tenke på nå:p

Besteforeldrene til Adelén har hytte ikke så langt fra her vi bor og nå har de begge ferie til langt ut i August og skal tilbringe tiden der. Vi var jo på besøk i påsken og jeg, forloveden og selvfølgelig Adelén var en liten tur innom i noen dager forrige uke. Det er veldig deilig å være på tur men selvfølgelig blir det jo også litt "tull" med rutiner vi har her hjemme. Mye å se på, mer folk som vil dikke og dulle og et uvant sted så det er jo bare litt sånn. MEN, lillemor sover så utrolig godt ute der:D Hun kan sove 2-3 timer i vognen. Helt herlig og hun er jo bare fornøyd når hun våkner. Sist fikk jeg litt spørsmål om vi ikke burde vekke henne etter en time for å ikke ødelegge for kvelden ettersom de la merke til at hun nå har en rutine på at hun ikke faller ordentlig i søvn før ved midnatt og sover til 11-12 tiden.

Jeg prøvde å forklare at vi brukte mange uker på å få henne til å gå til ro mye tidligere men uansett hva vi endret eller gjorde så holdt hun på rutinen sin sånn som på dagen med én time dupp, to timer våken før hun sovnet godt ved midnatt. Da sover hun til ca 4-5 tiden, ammes og sover videre til 8 tiden, ammes og sover videre til hun våkner ved 11-12 tiden.

De spurte om jeg skjønte forskjellen på at hun våkner for mat og om hun våkner for å begynne dagen og om jeg fortsatte å amme henne til det "uendelige" så ville hun fortsatt å sove men vi merker jo stor forskjell. Når hun våkner om natten/tidlig morgen så våkner hun ikke ordentlig, hun bare lager lyder med lukkede øyne og gapende munn for å finne puppen:joyful: men når hun våkner ordentlig så er hun våken, skravler og jeg får små fingre både i nesen, øyene og munnen:p
De måtte jo bare la det være sånn men jeg skjønte at de syntes det var veldig annerledes enn både sin egen erfaring med sine små og hvordan de gjør/gjorde det med nevøen hennes.

Jeg skal absolutt ikke klage på at hun liker å sove, for DET kan snu i morgen for alt vi vet;) jeg tror også at grunnent til hun sover lenge om natten og morgenen har mye med at vi samsover. Jeg har prøvd å snike meg ut etter å ha lagt henne men da merker hun fort at jeg er borte:rolleyes: litt lettere om morgenen heldigvis.

Det blir veldig spennende med rutiner og dag/natt når vi er på ferie, ikke minst natten vi skal reise. Flyet går så tidlig på morgenen at vi må ut av døren 03.30. Da har hun ikke sovet så lenge stakkars. Håper på at hun klarer å sovne både i bæreselen på flyplassen og ikke minst på flyet. Da er hun klar for frokost når vi lander i 11 tiden;)

Hun sov jo igjennom hele 17.mai toget med lyd, trommer og kanoner så det lover bra.
 
Last edited:
I morgen tidlig skal jeg overraske Mr daddy med at vår lille familie på tre skal på en ukes ferie til Kypros:Heartred

Jeg pakket trillekofferten klar lørdagen som var og har bare håpet på at han ikke tilfeldigvis skulle måtte løfte på den, det hadde jo vært typisk..., men det har gått bra:D

Jeg kjenner at jeg gruer meg veldig til flytur med en liten en, den aller første, men håper det går bedre enn jeg ligger og frykter i natt. Jeg gleder meg til vi er fremme og kan nyte sol, bading, avslapning, god mat og kose oss mest:love017 Det skal nok bli veldig koselig!

Får håpe jeg får sove i natt.
 
God tur! :)

Har fløyet et par ganger med min, både da han var 6 måneder ca og rundt 9 måneder - gikk superfint. Første gang ammet jeg underveis, og han sov ellers mesteparten av veien. Andre gang var han litt nysgjerrigper og satt og fikla med koppholder etc. Passet på å ha flaske med vann tilgjengelig andre gang + smokk, og bare smokk eller pupp første gang. Det er vel oftest under letting og landing at det kan bli litt surv, om de får vondt i ørene, så der kan ofte amming/flaske eller sutt hjelpe på å utligne trykket litt. Fløy litt kortere turer vi da, og heldigvis for det sist gang for da var han en smule mark og ville helst utforske ALT. :knegg: Fløy alene også, på lengre flyturer tenker jeg det er kjekt å være to som kan bytte på. :)
 
God tur! :)

Har fløyet et par ganger med min, både da han var 6 måneder ca og rundt 9 måneder - gikk superfint. Første gang ammet jeg underveis, og han sov ellers mesteparten av veien. Andre gang var han litt nysgjerrigper og satt og fikla med koppholder etc. Passet på å ha flaske med vann tilgjengelig andre gang + smokk, og bare smokk eller pupp første gang. Det er vel oftest under letting og landing at det kan bli litt surv, om de får vondt i ørene, så der kan ofte amming/flaske eller sutt hjelpe på å utligne trykket litt. Fløy litt kortere turer vi da, og heldigvis for det sist gang for da var han en smule mark og ville helst utforske ALT. :knegg: Fløy alene også, på lengre flyturer tenker jeg det er kjekt å være to som kan bytte på. :)
Turen ned gikk som en drøm selv om jeg og forloveden ikke hadde seter sammen, så jeg fløy "alene" :D Vi hadde tre seter helt for oss selv og fløy til "riktig" tidspunkt så vi kunne ikke hatt det bedre.

Flyturen tilbake derimot.... Huff... :rolleyes: Vi kom oss nå hjem men å fly med en liten én igjen er ikke noe jeg gleder meg til gitt:hilarious:
 
Last edited:
Da var ikke mindre enn to ferier til Hellas sine øyer og da fire flyturer med lillemor unnagjort:wacky:

Hun har vært en DRØM å fly med:Heartpink

Vi hadde flyebaby på alle turene og var veldig heldige, 3 av de 4 flyturene var det masse ledige rader som gjorde at jeg istedet for å feste den på magen, kunne feste den på et eget sete.

Første flyturen festet vi den på eget sete og hun både sov, var våken, spiste og lekte. Godt humør hele reisen. Ikke noe gråt og heller ikke smerter i ørene verken når vi skulle oppover eller nedover, hun syntes det var hysterisk morsomt istedet med all ristingen og suget i magen:joyful:

Turen tilbake ble en tur jeg ikke vil oppleve igjen. Flyet var stappfullt, folk var trøtte og slitne (reiste om natten)
Jeg tenkte det skulle gå veldig knirkefritt siden Adelén sover godt om natten og var allerede trøtt før vi dro.
Vi kom oss ombord, de slukket lysene i flyet under takeoff og hun sovnet med en gang.
Men holdt de lysene slukket? Neheheiiida...
De hadde lyset i kabinen PÅ over halve flyturen:banghead: hun våknet brått, skrek, fikk ikke til å sovne igjen, ville legge bena sine godt tilrette men å ha de foran seg var for kort og å ha de på sidene var ikke aktuelt for sidemannen som tok deler av vår lille plass i tillegg. Adelén HYLTE(!) og var så utilpass. Jeg syntes så utrolig synd på henne. Til slutt fikk jeg til å få ammet henne og da klarte hun å sove seg resten av turen men de bena... hun er ikke 50 cm og sammenkrøllet lenger nei:hilarious:


Ny reise sto for tur og vi kom oss avgårde. Denne gangen dro vi 06.00 og Adelén sovnet flyplassen i vogn og fortsatte å sove på skulderen min i køen før vi gikk ombord. Våknet når hun måtte sitte på fanget under takeoff men sovnet igjen når hun fikk ligge i Flyebabyen på eget sete (ettersomddet var så mange rader tomme) og slik sov hun hele turen før hun våknet i 10 tiden rett før vi fikk beskjed om landing:sleep011 Det var ikke bare positivt for henne å få sovet "normalt" men også for oss voksne for vi hadde med oss hennes fetter på 4 år som gjorde absolutt alt annet enn å slappe av eller sove:facepalm: Veldig greit å kun ha ett barn å både måtte underholde og ikke minst holde styr på.

Tilbaketuren gikk mer eller mindre på samme måte, aktiv 4 åring, masse tomme rader (herlig!) og en liten frøken som sov halve turen før hun også trengte både litt mat, lek og underholdning;)


IMG_20190810_111151.jpg


Alt i alt, veldig velykkede ferier og ikke minst flyturer takket være Flyebaby. Vi erfarte likevel både noen fordeler og ulemper med den.

FORDELER
▪️Man får et "ekstra sete" til babyen foran seg.
▪️Den er fantastisk om du får muligheten til å feste den på setet ved siden av deg, da den fungerer som både stol og seng.
▪️Lettere (og større sjanse) for barnet å sovne.
▪️Barnet får god oversikt og kan se deg.
▪️Kan enkelt mates underveis.
▪️Kan hektes på stoler som gjør de om til "barnestol" og andre barnestoler som er for litt større barn for å unngå at barnet faller ut.


ULEMPER
▪️Passer bedre mindre babyer (0-3 måneder) om du ikke har ekstra sete ved siden av.
▪️Fungerer dårligere om de fremfor deg legger ned setet (noe de oftest gjør)
▪️Fungerer ikke på flytyper der spisebordet er byttet ut med skjerm (ofte langdistanse fly og flyvninger til USA)
 
Last edited:
Jeg har vært på vogn jakt igjen jeg, har fått helt dilla:smiley-ashamed005

Kjøpte for noen uker siden en Babyjogger city mini ettersom vår trille ble ødelagt under siste flyturen fra ferie. Er veldig fornøyd, men det er jo ikke en lun vogn for å si det sånn, det er en fin sommer vogn. Adelén liker å sove i den men ikke sitte fordi hun blir ligge'sittende (tror ikke det finnes i noe ordbok:p) så da blir turene ganske begrenset.

Når jeg gikk gravid fikk vi en Maxi Cosi mura vogn. Da brukte vi jo vognbag så lillemor lå varmt og godt hele vinteren, men nå når hun bruker sportsdelen sitter hun for åpent. Kalesjen er i tynt regntrekk stoff så den vil ikke fungere når temperaturen synker, spesielt ikke under minus.

Nå har vi kommet til September og jeg kjenner allerede at temperaturene er på vei ned med mye regn og vind.

Etter å ha rettferdiggjort det ovenfor meg selv gikk turen til Barnashus for å titte på div. modeller og både jeg og Adelén likte Emmaljunga vognene. I den kunne hun sitte ordentlig opp og holde seg i bøylen foran seg, noe som vi heller ikke har på Babyjoggeren.

butikk5.jpg



Da begynte letingen etter en vogn til rimelige pris. Og jeg fant!
Jeg synes den er så fin i skinn og fargen 'white leather' :Heartred

IMG_20190909_133457.jpg

Nå venter jeg i spenning på å få den i løpet av denne uken :smiley-bounce012
 
Last edited:
Jeg syns heller ikke sittestillingen blir så god i babyjoggervognene, og min kar foretrekker Bassonvogna om han får velge. Har bestilt noen stropper som skal kunne brukes for å få ryggen mer opp på babyjoggeren, håper det funker. Er city elite vi har, men det er jo egentlig bare størrelsen som er forskjellig på den og mini gt-en. Enig i at det ikke er spesielt lune vogner til soving. Jeg kjøpte et fottrekk fra easygrow til å ha utenpå vognposen i tillegg, men glad jeg var bestemt på å ha ei firehjulsvogn (relativt lik type som klassiske emmaljunga etc) i tillegg når vi gikk over til sportsdelen.
 
Jeg syns heller ikke sittestillingen blir så god i babyjoggervognene, og min kar foretrekker Bassonvogna om han får velge. Har bestilt noen stropper som skal kunne brukes for å få ryggen mer opp på babyjoggeren, håper det funker. Er city elite vi har, men det er jo egentlig bare størrelsen som er forskjellig på den og mini gt-en. Enig i at det ikke er spesielt lune vogner til soving. Jeg kjøpte et fottrekk fra easygrow til å ha utenpå vognposen i tillegg, men glad jeg var bestemt på å ha ei firehjulsvogn (relativt lik type som klassiske emmaljunga etc) i tillegg når vi gikk over til sportsdelen.
Det er veldig sant:)

Stropper som skal heve ryggen mer/bedre? Det hørtses smart ut. Gi meg en lyd om du føler de fungerer :) det kunne vært noe.
Nå har vi tatt i bruk den nye emmaljunga vognen og lagt Babyjoggeren litt til side. Det blir nok litt turer innimellom med den men mest sannsynlig blir den ventende til neste vår og sommer, da er Adelén 1,5 år + og den passer bedre hvor hun er da, veldig lett å trille samtidig som man holder en liten én i hånden og ikke minst årstiden.

Jeg kjenner det er veldig deilig å ha to gode fungerende vogner til hvert sitt bruk. Man er jo ikke så erfaren når man er førstegangs og må selv kjenne litt på hva man trenger av utstyr og hjelpemidler av det ene og det andre ettersom månedene og årene går. For oss har å ha vogn som kan brukes i den hverdagen og livet vi lever veldig hjelpsomt, men det er sjeldent man finner én vogn som passer hele året og alle årene barnet bruker vogn. Vi har rett ig slett bare måttet få litt erfaring. Og det hjelper jo veldig at man kan finne allerede brukte vogner som andre enten ikke fikk bruk for lenger eller rett og slett ikke passet deres barn eller deres bruksområder i hverdagen:D
 
Last edited:
Da har jeg en skikkelig sitter! :D og snart krabber!

Adelén krabbet noen få cm i kveld, og det tror jeg hun forstosså nå prøver hun å krabbe overalt. Jeg tenker meg noen dager til, så krabber hun faktisk. Lille babyen min:Heartpink

Dette var en spennende kveld!
(det sier jeg nå før vi må virkelig passe på henne som en hauk og hun er O V E R A L T:hilarious:)
 
13.10.2019

Nå kan Adelén klappe - hun er veldig stolt og fornøyd så nå klappes det for alt:gen014
 
Adelén er 11 måneder i dag:love017 Herlighet, det er bare en måned igjen av denne baby tiden, snart har vi en ettåring!

Snapchat-1976403997.jpg
 
Nå har jeg begynt med litt idé myldring til bilder til både julekort, julebilder og til babyalbumet:rendeer

Jeg har gledet meg til å gjøre litt stas men det er ikke bare-bare å få til bilder med en liten krabber :joyful:

(Idébilder)
201911063402342032617364834.jpg


Det er jo egentlig Adelén's andre jul men det blir den første hvor hun skal være med på ordentlig julefeiring med familien så det er veldig stas:santa
 
:rendeer:santa1. Desember :santa:rendeer

Vi har pyntet huset i dag imens vi har hørt på julesanger og pakket inn alle pakkene. Har vært på søndagsåpen julebutikk for å fått litt julestemning og inspirasjon⭐ Adelén syntes det var så utrolig koselig og satt bare i vognen og tittet mens hun babybabblet, sikkert om hvor fint det var og at hun ville ta på absolutt alt;)
 
Last edited:
:rendeer:santa 2. Desember :rendeer:santa


I dag har vi ettårskontroll på helsestasjonen.
Det er helt merkelig at i fjor på denne datoen var jeg gravid i uke 40+2 og i år har vi en liten jente som nesten ikke er liten mer.

Jeg kjenner at jeg gruer meg mer og mer for vaksinering jo eldre hun blir, hun skjønner jo litt mer etterhvert. Jeg lurer litt på hvordan hun kommer til å føle seg etter vaksinene i dag også. Etter de forrige har hun sovet mye, ville hatt masse kos og egentlig bare vært veldig rolig men siste var jo for et halvt år siden da hun verken kunne sitte, krabbe eller klatre på alt slik som hun gjør nå:p
 
Last edited:
Da var ettårskontrollen gjort, i hvertfall halve for legen var syk så vi må tilbake neste uke:)

11 kilo og 77 cm lang - det er 8,5 kilo og 27 cm vekst på ett år :D
Vaksinene gikk som forventet men nå er vi i hvertfall ferdige for noen måneder.
Hun var bare blid etterpå og lekte på helsestasjonen mens vi ventet på å få gå så det gikk fint etterpå. Nå er hun er nok litt ekstra trøtt for hun gjesper og gjesper og gnir seg masse i fjeset:sleep011 hun få styre søvnen sin litt i dag.
 
Back
Topp