Annemor får baby <3

Lillemor blir flinkere til å leke på leketeppet sitt, være våken lenger uten å gråte, småbable og synes det er interessant å titte på tv i blant:D

Jeg har måttet legge vekk en hel Rema1000 pose med klær som allerede har blitt for smått. Hun vokser og vokser, heldigvis. Tiden flyr!:Heartpink
 
Last edited:
Vår lille jente blir 3 måneder i natt:dummy1:

Tenker tilbake på at akkurat nå for tre måneder siden lå jeg spent i sengen, heldigvis ingen smerter takket være epidural, og forloveden ved siden av på stolen kjempe spente på om vi snart fikk møte lille Adelén:Heartpink De siste to timene før vi ble tre:Heartred
 
I dag tok jeg oppgjør med skurven lillemor hadde i hodebunnen sin, nå var jeg lei :hilarious:

Hun fikk jo i tillegg verdens mykeste fluffy hår etterpå:Heartpink

Fornøyd skurvFRI bebis:dummy1:
 
Pappa fikk lillemor til å le masse i går kveld :love017 Første gang hun har ledd av noe ordentlig:Heartpink
 
Lillegull skal på sin aller første hyttetur i morgen for å feire påske:bunny

Da håper vi det går bra med både busstur, litt bråkete/bøllete nevø, mye nytt, matingen, rutiner og soving om kvelden/natten:smiley-bounce015
 
I går skrev jeg under ny kontrakt for å forlenge permisjonstiden ulønnet :hello2

NÅ kan jeg senke skuldrene og nyte å se Adelén vokse seg større før barnehagestart neste høst.
Går alt som planlagt så begynner hun i August og jeg i jobb uti September.

Ikke bare vil hun være godt over et år, men jeg kommer da til å være hjemme og lett tilgjengelig litt over den første måneden så vi kan begynne gradvis og mykt:)

Åh jeg føler mammahjertet roer seg litt ved tanken på at det ikke blir brå start for oss ved å måtte sette henne rett i barnehagen dagen jeg begynner i jobb og så skal jeg hele dagen føle meg så fastlåst. Har blitt skikkelig mamma med hjertet utenpå kroppen.

Hun er jo vårt absolutte alt:Heartpink
 
Last edited:
Etter vi snakket med helsesøster i går angående å bruke bilsetet på vognen så prøvde vi sittedelen i dag.

IMG_20190508_183406.jpg



Hun anbefalte å heller bruke vanlig sittedelen så lenge den kan legges relativt langt ned. Vi er så heldige at sittedelen vi har kan legges helt flatt så da måtte vi teste. Den er fortsatt litt stor men ingenting vi ikke kan justere litt.

Ble godkjent av lillemor :D
Hun sovnet til slutt og da la vi den bare helt ned uten at hun våknet.

IMG_20190508_162414_016.jpg


Den blir bra til 17.mai:flower
 
I går skrev jeg under ny kontrakt for å forlenge permisjonstiden ulønnet :hello2

NÅ kan jeg senke skuldrene og nyte å se Adelén vokse seg større før barnehagestart neste høst.
Går alt som planlagt så begynner hun i August og jeg i jobb uti September.

Ikke bare vil hun være godt over et år, men jeg kommer da til å være hjemme og lett tilgjengelig litt over den første måneden så vi kan begynne gradvis og mykt:)

Åh jeg føler mammahjertet roer seg litt ved tanken på at det ikke blir brå start for oss ved å måtte sette henne rett i barnehagen dagen jeg begynner i jobb og så skal jeg hele dagen føle meg så fastlåst. Har blitt skikkelig mamma med hjertet utenpå kroppen.

Hun er jo vårt absolutte alt:Heartpink

Om det kjennes rett ut, er det så bra å kunne følge mammahjertet ❤️
Jeg valgte bevisst ikke å søke bhg plass til min januarbebis før august i år, altsp blir han nesten 19mnd ved oppstart. Det er så riktig for oss og for han, og kommer til å gjøre det ved flere barn også. Den tiden som er nå er noe helt annet enn de første 12 mnd, og jeg er så glad vi får oppleve mesteparten av det sammen med han :)
 
Om det kjennes rett ut, er det så bra å kunne følge mammahjertet ❤️
Jeg valgte bevisst ikke å søke bhg plass til min januarbebis før august i år, altsp blir han nesten 19mnd ved oppstart. Det er så riktig for oss og for han, og kommer til å gjøre det ved flere barn også. Den tiden som er nå er noe helt annet enn de første 12 mnd, og jeg er så glad vi får oppleve mesteparten av det sammen med han :)

Ja virkelig:Heartred
Så bra at du har mulighet til det du også. Man kjenner det så godt hva som føles riktig. De er jo litt mer rustet til å være i barnehagen også når de er litt eldre:)

Jeg gleder meg veldig til å få se henne vokse opp disse to første årene så tett.De er jo ikke minst så avgjørende. Spesialister og forskere sier jo at de er veldig viktige og avgjørende år for videre utvikling.
 
Ja virkelig:Heartred
Så bra at du har mulighet til det du også. Man kjenner det så godt hva som føles riktig. De er jo litt mer rustet til å være i barnehagen også når de er litt eldre:)

Jeg gleder meg veldig til å få se henne vokse opp disse to første årene så tett.De er jo ikke minst så avgjørende. Spesialister og forskere sier jo at de er veldig viktige og avgjørende år for videre utvikling.

Det er det absolutt. De aller fleste barna har best av ikke å gå i full barnehageplass fra 12 mnd, men det er vel mange som får dårlig samvittighet og derfor er ikke den forskningen gjort så offentlig. Vi velger bort ferier og romslig økonomi for tid med barnet vårt, og det kjennes rett ut for oss hvertfall :)
 
Det er det absolutt. De aller fleste barna har best av ikke å gå i full barnehageplass fra 12 mnd, men det er vel mange som får dårlig samvittighet og derfor er ikke den forskningen gjort så offentlig. Vi velger bort ferier og romslig økonomi for tid med barnet vårt, og det kjennes rett ut for oss hvertfall :)
Nei det er noe med det og så er det få som kanskje har mulighet til å klare seg på bare en økonomi eller å spare opp i forveien.

Desverre så er ikke samfunnet lagt opp til å passe hva som er best utifra barnets utvikling og videre helse men for samfunnet. Det er jo ikke sånn at de som har barna i barnehagen før ikke bryr seg eller kanskje ikke ville vært hjemme men vi er forskjellige som mennesker og mammaer/pappaer og alles situasjoner er forskjellige.

Planen var at lille skulle i barnehagen når jeg startet jobben i høst (søkte utenfor barnehageopptaket) men jeg kjente så sterkt på det at det føltes så feil i mammahjertet og jeg ble liggende om kvelden og se på henne mens jeg gruet meg mer og mer for hver dag som gikk nærmere.

Vi hadde allerede spart under graviditeten og fortsatt bare å spare som vanligm men da var det ment å brukes i tilfelle noe uforutsett skulle komme vår vei og til barnehageplassen som koster selvfølgelig men da sparer vi det beløpet utover fra og med høstens og får kontantstøtte etterhvert som hjelper på.

Etterhvert så tok jeg bare grep, hev meg rundt og snakket med forloveden og til slutt sjefen. Fikk brev i går om at det var offisielt godkjent fra høyere opp i systemet. Det er virkelig så fantastisk følelse og så absolutt verdt litt trangere økonomi:love017
 

Det er faktisk noen som har begynt med prøvingen på nestemann her inne har jeg sett og det fikk meg til å tenke litt. Nå som Adelén er her og jeg ikke føler på hastverket mer så savner jeg faktisk litt tiden med prøving, våkne spent for å ta test og lure på om den blir positiv, tyde streker og snakke med alle de andre i forumet her inne og ikke minst når vi endelig fikk positiv test. Alt samen får meg til å ville oppleve det hele igjen:wacky:

Nå har det snart gått et halvt år siden jeg fikk kjenne på rier og deres intensitet og desverre fikk skrekken. Jeg fikk nok det som kalles stormrier av å bli satt i gang uten at de gjorde noe med det for det var vonde men lite effektive rier i mange timer med bare 30 sekunder pause mellom.​

Jeg hadde lest mye om rier i graviditeten og at man kunne roe seg litt med at det er mye mer pauser uten smerter enn rier med smerter. Men slik ble absolutt ikke min opplevelse og det var det jeg synes ble for intenst.
Jeg har bearbeidet hele opplevelsen med meg selv hver dag og har gått fra å ALDRI noen gang skulle føde igjen til nå å faktisk tenke at jo, det er verdt det. Vi kvinner altså:rolleyes:

Mye er nok rett og slett fordi at neste gang vil bli annerledes enn første, forhåpentligvis, og alt i alt så har jeg kjent på at det er snakk om så kort tid med smerter forhold til en livstid med barna våres. Jeg elsker lillemor over absolutt alt i denne verden og når vi kom over de første 3 månedene så koste vi oss sånn:Heartpink hun er vårt alt, akkurat sånn dom det skal være:Heartpink

Skulle vi få en liten en annen gang så er vi jo mye mer forberedt og vet at ting går i faser, noe vi ikke visste og hadde erfaring med fra før og da tok psyken litt overtaket.

Denne gangen er det pappaen som har spurt mye de siste månedene om vi skal ha en til, gjerne to og om vi skulle begynne å prøve igjen. Han synes dette har gått over all forventning, både graviditeten, fødselen og det å ha barn men jeg har jo vært mer opptatt med å bearbeide min fødselserfaring og ville ikke tenke tanken engang. Her om dagen sa jeg plutselig at jeg kunne tenke meg det men da ble han stillere gitt. Jeg har en følelse på at han ble litt tøff av seg men nårdet plutselig ble litt reellt så forsvant bråsikkerheten;) Det blir nok noen gode år til jeg melder meg inn i prøver forumet igjen men det er i hvert fall deilig å ikke kjenne frykten i kroppen lenger.
 
Last edited:
Utrolig hvor fort man glemmer. Vi prøvde jo i veldig lang tid og jeg er så sjeleglad for at jeg aldri må gå igjennom det igjen. Det er noe av det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. En berg og dalbane av følelser, forhåpninger, skuffelser og elendighet.

Fødsel derimot, det kunne jeg gjort førti ganger til. Det er jo ikke behagelig, ikke litt engang, men det må til. Og det er helt rått, sånn i etterkant. Selv om det er noe kvinner har gått igjennom i alle år.

Nyt tiden med den lille. Jeg kunne aldri hatt to tette, men for noen er jo det helt perfekt.
 
Utrolig hvor fort man glemmer. Vi prøvde jo i veldig lang tid og jeg er så sjeleglad for at jeg aldri må gå igjennom det igjen. Det er noe av det verste jeg har vært med på i hele mitt liv. En berg og dalbane av følelser, forhåpninger, skuffelser og elendighet.

Fødsel derimot, det kunne jeg gjort førti ganger til. Det er jo ikke behagelig, ikke litt engang, men det må til. Og det er helt rått, sånn i etterkant. Selv om det er noe kvinner har gått igjennom i alle år.

Nyt tiden med den lille. Jeg kunne aldri hatt to tette, men for noen er jo det helt perfekt.

Det er morsomt at vi er så forskjellige. Noen kunne født 40 ganger til mens ville heller gått gravid 40 ganger og aldri måtte født, bare hoppet den biten:joyful:

Hvis man sliter med prøvingen og kanskje må ty til andre løsninger tror jeg nok man absolutt ikke ønsker å gå igjennom alt det igjen nei. Så deilig at det er over for deg, bare å nyte det.

Det blir nok sikkert opp i mot 5 eller kanskje til og med 10 år til neste OM det blir både for meg følsesmessig, økonomisk, hvordan vi bor og slikt men det er deilig å ikke føle at jeg bærer på frykten lenger. Jeg vil nyte mest mulig av vår lille og ha henne for oss selv i mange mange år og bruke tid og penger på å lage gode minner og opplevelser sammen med henne:Heartpink
 
I natt blir Adelén 6 måneder, bittelille jenten vår blir plutselig et halvt år:woot::Heartpink Tiden flyr virkelig!

Vi har vært på 6 måneders kontroll i dag.
Alt så bra ut men hun var ikke fornøyd med å bli maset sånn med hehe
67cm lang og 8.345kg.

Jeg har rett og slett ikke giddet å trene eller være så veldig sunn i matveien som jeg kanskje burde (?) men nå som vi skal i gang med å innføre mer og mer fast føde så skal jeg komme meg tilbake igjen. Er 4 kg under startvekten før graviditeten men 3 kg over hva jeg har pleid å være. Har et mål på å gå ned 10 kg ca, det blir spennende å se om jeg får til og kanskje også før vi drar på ferie i August:D
 
Last edited:
Tror lillemor snart sier Mamma og pappa, er det i det tidligste laget? :hilarious: I tre dager har det vært ganske bestemt 'Mamamamaamaaa' når hun vil noe eller ikke vil noe for den sakens skyld som å bli underholdt, bært eller ikke lenger vil ligge på gulvet.

Det har vært endel 'Papapaahpaaa' også, men høres litt mer ut som 'BahBAHbah

Å leke med lyder er gøy i hvertfall, det er det ingen tvil om;) Å smatte, å blåse utover og prøve "poppe" med leppene er det nye.
 
Tror mensen kommer tilbake nå. Blæh!
Jeg kunne helt fint klart meg uten i minst et år til. Jeg fikk 6,5 måneder uten etter fødselen i hvertfall. Det betyr at jeg må kanskjetta stilling til det på ferietur også.... :shifty:

Det første forloveden sa var <<det betyr jo faktisk at vi kan prøve på en til, sånn rent kroppslig mener jeg>> Han der altså:hilarious:

Han er ikke så skremt lenger, verken for graviditet, fødsel eller det å ha barn. Nå har vi jo ikke hatt barn i mer enn et halvt år hehe, men jeg tror det hele har gått over all forventning. Skulle gjerne hatt mange barn jeg, men kunne jeg bestilt de med Bring i stedet? :laughing002
 
Har hatt spotting her og der med pauser på noen dager siden 15 juni men i dag kom tr for fult:wtf:
 
Nå har vi fått en ny trillevogn som er lettere å få med seg når vi skal på ferie i slutten av neste måned. Mye lettere vogn generelt og dermed mye lettere å trille.
Ene minuset er at den er vendt fra oss men Adelén er jo straks 7 måneder så jeg regner med at det går bra å sitte sånn. Den ble i hvertfall godkjent av lillemor som satt og koste seg med utsikten når hun var våken og sovnet godt når hun ble trøtt;)

Andre minuset var at jeg synes de vognene har så kort kalesje. Jeg har kikket i flere dager på både parasoller og solbeskyttelser til vogn men plutselig slo det meg at jeg kan sette på den som hører til Maxi Cosi Mura vognen, så nå kan kalesjen trekkes nesten helt ned til bøylen foran. Jeg må få si at jeg føler meg både smart og kreativ altså:angelic: Det hjelper både på solbeskyttelsen og på å minimere alle sanseinntrykkene som hun får ganske bokstavelig talt midt i ansiktet:p

IMG_20190628_014334.jpg
 
Back
Topp