Annbefal meg en amme bh.

Elentári

Glad i forumet
Marsboere 2020
Jeg synes det er veldig vanskelig å finne en ammebh som skal passe bra.
Bor på "landet" så har ikke så mange muligheter annet enn å bestille over nett.

Ei veninne anbefalte Bravado sin, men der ble den ennten passelig i omkrets og for liten i cup eller passelig i cup eller for stor rundt..
Bruker til vanlig 75I i change sine bher, men den begynner å bli litt knapp i cupen.

Noen som har noen anbefalinger med litt støtte for oss med "svære daier"? :)

Last edited:
Det er risikosport å kjøpe amme-bh før babyen er født og produksjonen i gang.

Jeg anbefaler å kjøpe en billig før fødsel, som er en str for stor og så heller investere i noen skikkelige noen uker etter fødsel.

Jeg gikk kun med Ammesingletter første uke etter fødsel sist. Bestilte så en bh fra Bravado i str 85F, men 3 uker senere hadde produksjonen stabilisert seg og da var den altfor stor. Måtte så kjøpe ny i str 85dd. Kjipt å da legge bort den til 500kr...

Jeg bestilte fra ammebutikken.no, tok det på mål. :) favoritten var i ull, uten spiler men med veldig god støtte.

Enig med Marian87; vanskelig å kjøpe dette før fødsel.. Puppene mine har vokst en hel del nå, men vet at de vokser MYE mer når melka kommer skikkelig i gang..
Har forøvrig blitt anbefalt Bravado og skal prøve der når jeg kommer hjem etter fødsel og vet str litt mer.. Før det blir det evt billige fra Lindex eller HM..
:)

Er det muligheter for at puppene IKKE vokser så mye mer når melka kommer? :p Jeg har ganske store bryster fra før (70i i change-BHer), og nå har de vokst helt til 75k allerede.. Vil ikke ha enda større, tyngre pupper.. Er jo helt umulig å finne en amme-BH som passer!? Enten er cupen for liten hvis det skal passe i omkrets, eller så er den altfor løs rundt hvis cupen skal passe! Hjelp!
Har veldig lyst å ta brystreduksjon, men dette er første barnet, og jeg ønsker veldig gjerne å amme alle evt barn vi får, og leser at man kan miste muligheten til å amme ved reduksjon :(

Er det muligheter for at puppene IKKE vokser så mye mer når melka kommer? :p Jeg har ganske store bryster fra før (70i i change-BHer), og nå har de vokst helt til 75k allerede.. Vil ikke ha enda større, tyngre pupper.. Er jo helt umulig å finne en amme-BH som passer!? Enten er cupen for liten hvis det skal passe i omkrets, eller så er den altfor løs rundt hvis cupen skal passe! Hjelp!
Har veldig lyst å ta brystreduksjon, men dette er første barnet, og jeg ønsker veldig gjerne å amme alle evt barn vi får, og leser at man kan miste muligheten til å amme ved reduksjon :(
Det vet jeg ikke, du kan jo spørre jordmor. Men hvis de har vokst i svangerskapet vil jeg tro det gir en indikasjon på at de muligens vil vokse mer når melkekjertlene fylles. ;)

Change amme bh ! De er utrolig gode for oss som har store bryster fra før, gir god støtte! Hadde selv 75i før jeg ble gravid.
Men som de sier over så er det lite/ingen vits i å investere i en såpass dyr ammebh før ett par uker etter fødsel! Den første tiden husker jeg puppene såg ut som basketballer :o Hehe

Change amme bh ! De er utrolig gode for oss som har store bryster fra før, gir god støtte! Hadde selv 75i før jeg ble gravid.
Men som de sier over så er det lite/ingen vits i å investere i en såpass dyr ammebh før ett par uker etter fødsel! Den første tiden husker jeg puppene såg ut som basketballer :o Hehe
Har sett litt på den :)
Kanskje jeg skal kjøpe noen billige som er ok i starten da og se ann størrelsen etter hvert.

Change sin amme-bh. Ingenting anna funka med mine puppar! :) Når ein kjem langt nok ut i alfabetet i cup, blir det ganske håplaust å finne noko billig som er bra!

Kjøpt de på kapphal i dag! Kjempe behagelige! Dere som har disse tar dere ut innlegget før dere vasker den? Eller holder de formen selv om den vaskes med de inni? :)

Back
Topp