anmelde?

rockAbilly

Andre møte med forumet
hei alle sammen

jeg og familien har det veldig tøft akkurat nå.
noen vi kjenner godt har nemlig meldt oss til barnevernet,fullstendig uten noen form for dybde eller bevis.
anmelderen er anonym også ovenfor barnevernet. grunnen til at vi og resten av familien tror det er noen som er nær oss,er pga innholdet i klagen,det vil jeg ikke gå så mye inn på her,men mye av det er rettet direkte mot meg som mor (noe jeg er helt rystet over å høre,noe jeg ALDRI trodde kom til å skje meg).

det blir trodd at personen som har meldt meg er misunnelig på meg,eller bærer nag mot meg på et vis,men jeg kan da ikke fatte hvem det kan være,for dere finner neppe en mer snill,lojal,koselig og blid mamma/dame enn meg,det mener jeg. jeg er blid og hyggelig mot ALLE og jeg elsker barna mine mer enn mitt eget liv.

vi var i møte hos BV og snakket med de om innholdet i klagen osv. jeg svarte ærlig på alt de spurte meg om,og de fikk(tror jeg) er godt inntrykk av både meg og mannen min. så ville de komme på besøk til oss,fordi meldingen gjaldt også om hjemmet vårt. de fikk godt inntrykk på dette området også,og de mente barna våre var både vakre,veloppdragne og tolmodige. jeg svarte ærlig og jeg vasket ikke mye før de kom,fordi jeg har absolutt ingenting å skjule.

det som er nå,er at jeg er redd.
jeg er IKKE redd BV fordi saken kommer til å bli henlagt,mest sannsynlig,men jeg er redd anmelderen. hvem er det,hvorfor har denne personen gjort dette mot meg/oss,hva er motivet,følger personen med meg og barna,har personen vært hjemme hos oss osv osv..... jeg føler meg overvåket og jeg er redd i hverdagen.

BV sier at blir saken henlagt om 3mnd,så har jeg de i ryggen og kan anmelde anklageren om jeg ønsker.
hva skal jeg gjøre? jeg føler jeg MÅ vite hvem dette er,fordi innerst inne mistenker jeg en av fadderene til barna mine,og er det henne,så ønsker jeg ikke å ha mer kontakt med henne,forståelig nok.
men.....

ORIGINAL: Ivibivi

ORIGINAL: rockAbilly

hei alle sammen

noen vi kjenner godt har nemlig meldt oss til barnevernet,fullstendig uten noen form for dybde eller bevis.
anmelderen er anonym også ovenfor barnevernet. grunnen til at vi og resten av familien tror det er noen som er nær oss,er pga innholdet i klagen,det vil jeg ikke gå så mye inn på her,men mye av det er rettet direkte mot meg som mor (noe jeg er helt rystet over å høre,noe jeg ALDRI trodde kom til å skje meg).

det blir trodd at personen som har meldt meg er misunnelig på meg,eller bærer nag mot meg på et vis,men jeg kan da ikke fatte hvem det kan være,for dere finner neppe en mer snill,lojal,koselig og blid mamma/dame enn meg,det mener jeg. jeg er blid og hyggelig mot ALLE og jeg elsker barna mine mer enn mitt eget liv.

vi var i møte hos BV og snakket med de om innholdet i klagen osv. jeg svarte ærlig på alt de spurte meg om,og de fikk(tror jeg) er godt inntrykk av både meg og mannen min. så ville de komme på besøk til oss,fordi meldingen gjaldt også om hjemmet vårt. de fikk godt inntrykk på dette området også,og de mente barna våre var både vakre,veloppdragne og tolmodige. jeg svarte ærlig og jeg vasket ikke mye før de kom,fordi jeg har absolutt ingenting å skjule.

jeg er IKKE redd BV fordi saken kommer til å bli henlagt,mest sannsynlig,men jeg er redd anmelderen. hvem er det,hvorfor har denne personen gjort dette mot meg/oss,hva er motivet,følger personen med meg og barna,har personen vært hjemme hos oss osv osv..... jeg føler meg overvåket og jeg er redd i hverdagen.

BV sier at blir saken henlagt om 3mnd,så har jeg de i ryggen og kan anmelde anklageren om jeg ønsker.
hva skal jeg gjøre? jeg føler jeg MÅ vite hvem dette er,fordi innerst inne mistenker jeg en av fadderene til barna mine,og er det henne,så ønsker jeg ikke å ha mer kontakt med henne,forståelig nok.
men.....

'
Går det ikke ann å spørre rett ut?

jeg gjorde det,men da reagerte personen med et voldsomt "sinne" kan du si og sa ordrett: hvordan kan du tro noe sånt om meg?

tror du virkelig at den som har meldt oss innrømmer det når vi spør? NEPPE

ORIGINAL: Lilletrampepus

Barnevernet opplyser ALDRI hvem som har meldt inn.. 

nei,det gjør de ikke,men den som ringte inn var anonym ovenfor de også.
de informerte meg om at det var en kvinne.

anmelder jeg det,finner politiet ut hvem som ringte,sa politiet til meg.

ORIGINAL: Ivibivi

ORIGINAL: rockAbilly

hei alle sammen

men.....

'
Går det ikke ann å spørre rett ut?

jeg gjorde det,men da reagerte personen med et voldsomt "sinne" kan du si og sa ordrett: hvordan kan du tro noe sånt om meg?

tror du virkelig at den som har meldt oss innrømmer det når vi spør? NEPPE

Handler vel ikke om hva jeg tror eller ikke. Du skrev ikke at du allerede hadde spurt, noe som ofte er verdt et forsøk. For alt jeg vet omgås du ærlige folk som faktisk har baller nok til å si hva og hvorfor de har anmeldt dere.

jeg mente det ikke sånn altså,var sånn generelt til meg selv jeg mente,som om jeg snakket med meg selv.

ja,det trodde jeg også,men....

Uff så trist[:(] Dårlig gjort av den som har anmeldt dere, uten noe grunn. skjønner godt du vil vite hvem som har gjort det. og hvis det er en person som er nær dere som har anmeldt dere. og som ser hvordan dere er som familie og har det i hjem. og vet at alt er i skjønneste orden, men velger å anmelde dere uten en grunn. så må det ligge noe bak. sjalusi av noe slag.

Jeg ville kanskje anmeldt den personen som har gjort dette. for er dette en person som dere er mye med, så ville ikke jeg hatt den personen i nærheten av familien og hjemmet. Men nå vet ikke jeg hva det å anmelde denne personen går ut på. om det er masse dere må igjennom da osv. Du og din mann burde kanskje sitte ned å diskutere hva dere burde gjøre og om dere orker å gå gjemmom den prossesen.

Lykke til, håper du finner ut hvem synderen er[:)]
klem[:)]

ORIGINAL: Bolla85

Jeg skjønner at du syns det er kjipt, men samtidig syns jeg det er viktigst at den som har meldt dere inn får være anonym. Bedre at folk melder en gang for mye enn omvendt! Og så lenge alt er som det skal hos dere så er det jo ikke noe problem[:)] (Og hvis du mistenker noen, så sier jeg meg enig i babyens mamma, at det kanskje er noen man bør holde seg unna uansett)

Veldig enig med Bolla her!

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: Stine1988

har hun vært her inne før? tror ikke jeg har sett henne her tidligere jeg..

Skrevet et par tråder, hvis du ser på profilen hennes.

Fikk litte samme tanker jeg også, men likevel. Er det sant så... prøver man og hjelpe [:)]

Hvis man tror det er troll trenger man jo ikke å kommentere, tross alt [8D][:)]

fy fader for en ekkel sitausjon[&:]

jeg hadde nok nevt til alle spes de jeg hadde ahtt mistanke om at barnevernet har tatt kontakt og at dere fikk vite at d var kvinne. du merker jo fort på kropps holdningen til evt personen om d er hun. for d er ingen som vil bli konfrontert med en så seriøs sak av en beskyldt mamma.

og ser du at personen reagerer "unormalt" forhold til vanlig samtale kan du jo antyde at du mistenker den personen eller spør rett ut å begrunne d med evt hennes reaksjon under d hele

Back
Topp