Ankupunktur, stipping?

**POPPSI**

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julibarna2014
Snøkrystallene2021❄️
Dere som har fått time til modnngs akupunktur, er det hos jordmor el lege dere bestiller det?? Må dere betale for det?? Når kan man få det fra??  Så i går en som hadde skrevet om stripping, hva er dette, og hvem som utfører det???

[:D][;)][:D]

Aner ingenting om ankupunktur, men dytter for deg [:D]

Når det gjelder stripping så er det jordmoren som gjør dette.
Hun river å røsker litt nedi der for å sette i gang ting. Mange sier dette er sabla vondt, mens andre sier det ikke er ille i hele tatt. Bare spør henne om det neste gang du er på kontroll [:D]

Jeg bestilte akupunktur selv, hos en sertifisert akupunktør som også er jordmor. Det er ikke nødvendig, men det er sikkert lurt å høre om de har erfaring med det. Om du ser på akupunktur.no så kan du finne de akupunktørene som har autorisasjon. Jeg har min i Bergen, så om du vil kan jeg anbefale henne.

Stripping er når jordmor/lege går inn i livmorhalsen (altså så må du være begynt å modnes) og løsner på hinnene mellom deg og babyen. Jeg gjorde det nettopp og det var ikke vondt i det hele tatt.
Har skjønt at jordmor også kan tøye livmorhalsen - og kan vel se for meg at det er mer ubehagelig. Det har ikke jeg forsøkt.

:-)

ORIGINAL: Mirakel30

Jeg bestilte akupunktur selv, hos en sertifisert akupunktør som også er jordmor. Det er ikke nødvendig, men det er sikkert lurt å høre om de har erfaring med det. Om du ser på akupunktur.no så kan du finne de akupunktørene som har autorisasjon. Jeg har min i Bergen, så om du vil kan jeg anbefale henne.

Stripping er når jordmor/lege går inn i livmorhalsen (altså så må du være begynt å modnes) og løsner på hinnene mellom deg og babyen. Jeg gjorde det nettopp og det var ikke vondt i det hele tatt.
Har skjønt at jordmor også kan tøye livmorhalsen - og kan vel se for meg at det er mer ubehagelig. Det har ikke jeg forsøkt.

akupunktur.no

Hvem går du til i Bergen, og hvor?? Er det gratis som andre jordmortimer??

Noen som vet om det fungerer??[:D]

Vet ikke hvordan det fungerer i Bergen, men her må man vertfall betale som alle andre akupunktør timer. 450 kr første gang og deretter 350 pr gang. Jeg droppa det pga dette, vil heller bruke pengene på andre ting da. Skulle ønske det var gratis [8|]

ORIGINAL: Poppsi

akupunktur.no

Jeg går til Jorunn Tunestveit. Henne er jeg svært fornøyd med.
Det er ikke gratis. Koster 5-600 kr første gang og 380 etter det. Jeg gjør det for at jeg ønsker å modnes i livmorhalsen og få en lettere fødsel.
Du kan lese om det her:
http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Fodselen/Fodselsforberedelse/Forberedende-akupunktur-til-fodsel/

ORIGINAL: frøkenL

Men kaffør jør di d? Altså....kan di jør d før at du sjøl ønska d..elr jør di d kun vest di trur du e moden?
E d sånn at når du e så så langt på vei så sjækka di dæ? elr e d bære ænkelte jordmødre så praktiser dettan meir enn andre?

Jeg gjør det for å unngå å bli medisinsk igangsatt, altså for å forsøke å sette i gang fødselen naturlig. _Grunnen til at jeg gjør det før termin, er at jeg tidligere har opplevd dødfødsel i uke 38.

Jeg bestilte selv til privatklinikk. En som er kjent for å være veldig flink her i trondheim. betalte 500 første gang, så 300 for hver gang etterpå.

Modningsakupunktur pleier de fleste å gi fra uke 35. Man trenger ikke være moden for å få det, og det har heller ikke noe med modning å gjøre. Modningakupunktur har hensikt å gjøre fødsel enkel og raskere. Det er faktisk bevist at den korter ned tiden.
Riestimulerende akupunktur derimot, som er ment for å sette i gang fødsel er de mer forsiktig med. Det er noen som setter det fra uke 38, og noen gjør det ikke før en har gått på overtid. også kan du få nåler som åpner livmortappen. Det er vell egentlig disse som går på modning, selv om det ikke er det de kaller modningsakupunktur. 

Dere som har fått time til modnngs akupunktur, er det hos jordmor el lege dere bestiller det?? Må dere betale for det?? Når kan man få det fra??  Så i går en som hadde skrevet om stripping, hva er dette, og hvem som utfører det???

[:D][;)][:D]

Jeg bor på askøy da. men er jo ikke så langt og kjøre. Jeg har bestilt time i morgen hos en jordmor som skal ta modningsakupunktur på meg [:)] Hun jobber på storken på kk samtidig som hun har en klinikk i kleppestø [:D] (rett over broen) Hun tar 300 for det. du kan få nr hennes?

akupunktur.no

Jeg skal på mandag hos en sertifisert akupunktør på Nesttun. Har ikke prøvd det før, så det blir spennende. Koster 300 kr per gang. Han tar modningsakupunktur hvis en har passert uke 36. Han setter også riestimulerende akupunktur i siste uke. Tenkte kanskje å prøve det i uke 39. Men skal først se hvordan det går på mandag.

http://www.corpusvita.no/side3.html

ORIGINAL: Marta25

akupunktur.no

Jeg skal på mandag hos en sertifisert akupunktør på Nesttun. Har ikke prøvd det før, så det blir spennende. Koster 300 kr per gang. Han tar modningsakupunktur hvis en har passert uke 36. Han setter også riestimulerende akupunktur i siste uke. Tenkte kanskje å prøve det i uke 39. Men skal først se hvordan det går på mandag.

http://www.corpusvita.no/side3.html

Kan ikke du gi en lyd om han er flink=)??? Vet du om son riestimmulerende akupunktur fungerer ??[:D]

Jeg skulle vært i dag, i Åsane, men fikk ny time 6.april.. Koster 400 kr gangen, så er ikke gratis nei..

Ang riestimulerende, jeg vet ikke sikkert, men sånn jeg har forstått så funker det hvis man er moden, men kommer ikke rier hvis man ikke er moden[:)]

ORIGINAL: *obaibi*

Jeg skulle vært i dag, i Åsane, men fikk ny time 6.april.. Koster 400 kr gangen, så er ikke gratis nei..

Ang riestimulerende, jeg vet ikke sikkert, men sånn jeg har forstått så funker det hvis man er moden, men kommer ikke rier hvis man ikke er moden[:)]

I åsane ja, det hadde vert flott med timer her, og slippe å dra så langt.. Men tar de riestimulerende eller bare for modning?? Fra hvilken uke tar de de forskjellige??[:D][:D]

ORIGINAL: *obaibi*

I åsane ja, det hadde vert flott med timer her, og slippe å dra så langt.. Men tar de riestimulerende eller bare for modning?? Fra hvilken uke tar de de forskjellige??[:D][:D]

jeg mener jeg skrev lengre opp her at det man kan få riestimulerende fra uke 38, men at de noen plasser ikke vil sette før man er på overtid. modning pleier de fleste å sette fra uke 34-35. hva de gjør på den plassen du snakker om vet jo ikke jeg da, så det skal ikke jeg si noe om [8D]

Jeg kan gi deg en lyd ang akupunktur på mandag ja. [:)] Har ikke prøvd riestimulerende før og dette er min første unge, så vet ikke om det funker. Men var ei her inne som hadde fått det og då hadde akupunktøren sagt at hun sannsynligvis kom til å føde innen 3-4 dager. Han som jeg skal til setter riestimulerende selv om man ikke er på overtid, men tror ikke han vil gjøre det før i siste uke, 39. Ska høre litt med han på mandag. [;)]

Jeg kan gi deg en lyd ang akupunktur på mandag ja. [:)] Har ikke prøvd riestimulerende før og dette er min første unge, så vet ikke om det funker. Men var ei her inne som hadde fått det og då hadde akupunktøren sagt at hun sannsynligvis kom til å føde innen 3-4 dager. Han som jeg skal til setter riestimulerende selv om man ikke er på overtid, men tror ikke han vil gjøre det før i siste uke, 39. Ska høre litt med han på mandag. [;)]

var jeg som hadde fått riestimulerende [:D] har ikke født enda da. i morgen er det 3 dager siden jeg fikk nålene. Skal sies at det er sinnsykt mye liv og at magen plutselig henger nedpå knærne da. kynnere hele tiden, som knapt nok slipper før det kommer en ny[:D] syns det kan gå over til rier nå altså [:D] jeg var 38+5 når jeg fikk riestimulerende [:)]

ORIGINAL: inamaria

var jeg som hadde fått riestimulerende [:D] har ikke født enda da. i morgen er det 3 dager siden jeg fikk nålene. Skal sies at det er sinnsykt mye liv og at magen plutselig henger nedpå knærne da. kynnere hele tiden, som knapt nok slipper før det kommer en ny[:D] syns det kan gå over til rier nå altså [:D] jeg var 38+5 når jeg fikk riestimulerende [:)]

Det blir spennende å se om det skjer noe iløpet av dagen da! [:)] Du må holde oss oppdatert! [;)]

Back
Topp