anjuk!

Lehcar

Elsker forumet
Heisann!
Tenkte vi ikke skulle kuppe tråden til snuppå...[:D]
Iallefall.... jeg har vært på tre UL allerede. Hadde èn i uke 10 pga. at vi mistet forrige gang (i uke 11).
Også hadde jeg èn UL i uke 14, der det ble foretatt en nakkefoldscanning. Også fikk vi sjekket kjønnet på den lille i uke 17. Skal ha ny UL i morgen, der de skal sjekke blodgjennomstrømningen til hjerte osv.
Dette er vanlig her. Etter dette vet jeg ikke om det blir så mange UL framover. Skal innvilge oss en 3D-UL om en 6-7 uker... men bortsett fra det vet jeg rett og slett ikke.
Under mitt forrige svangerskap hadde jeg UL ca. hver 4. uke sammen med en kontroll. Hadde 7-8 UL da.
Syntes dette ble stressende, så jeg har valgt å gå til en annen lege denne gangen, som ikke bruker UL og svangerskapskontroller så ofte. For her tas det 4-5 reagensrør med blodprøver hver 4. uke + UL... det er dette som er det vanligste. Men som sagt, jeg ble ganske så stresset og følte at det ble så klinisk, at jeg ikke ønsker å følge denne oppfølgingen denne gang. Dette er tross alt vårt 3. barn, og nr. 2 som blir født her i Italia. Så nå tar vi det litt med ro med alle kontrollene og prøvene, også gjør vi stort sett bare det som er obligatorisk. Når alt blir så fremmedgjort, ønsker jeg heller å roe ned å prøve å slappe litt av.

Hvordan er svangerskapsoppfølgingen i Tyskland da? Har du/dere flere barn osv?

ja, vi har en jente fra før, hun blir fem rett etter nummer tos ankomst. Hun gleder seg masse til å bli storesøster, men vi får nå se hvordan det blir nården kommer.
Her i Tyskland får vi ul ca hver fjerde uke, det er kanskje litt i meste laget, men siden jeg bare kaster opp, synes jeg det er betryggende å få vite at alt er bra med den lille. Ellers tas det blodprøver hver 8 uke, og jernnivået hver fjerde. Jeg synes oppfølgingen er fantastisk her, sammenlignet med venner i Norge, må jeg si at vi får rene luksusbehandlingen. Kan stikke innom legen hver dag hvis jeg har behov, og får time på dagen. Huner til og med med på fødslen, hvis hun ikke er på ferie da. Sist fødte jeg midt på natta, hun kom!!
Jeg ønsker deg lykke til på ul imorgen, tenker på deg da!!!! Håper å høre fra deg snart!!

Back
Topp