Juni16+desember18<3
Glad i forumet
vet ikke helt hvor jeg skal starte.. Kort fortalt har jeg slitt med sterk sosial fobi i nesten 6 år før jeg ble gravid. Fikk behandling og tok kontrollen igjen sakte men sikkert iløpet av det siste året. Gikk da på Cipralex, men sluttet brått med dette når jeg fant ut jeg var gravid. Oppi det hele har jeg også en litt kranglete helse som har satt noen hindre for meg. Har akkurat begynt i arbeidsutprøvning 2 dager i uka, og har legetimen støtt og stadig, på grunn av stoffskiftet, vanlige kontroller og akupunktur for ryggen. Siste ukene har plutselig angsten kommet tilbake. Hatt minst en episode hver dag hvor jeg virkelig kjenner det. Det startet under en akupunktur time og har blitt verre hver gang etter. Sluttet med dette. Men kjenner jeg er på vei godt ned i kjelleren nå. Vil ikke det! Jeg hadde jo endelig kontroll over dagene mine og da er det så vondt å kjenne på dette igjen. Har prøvd å ta det opp med samboeren min som bare prøver å finne en årsak (det er bare hormoner, det går over....)og ikke hører meg, prøvd legen som ikke tok det til seg i det hele tatt. Virker som alle er så stressa nå opptil jul at de ikke har tid til at jeg er dårlig igjen..prøver å late som ingenting, men har mest lyst til å bare grave meg ned å hoppe over hele jula. Er 14 uker på vei nå og eneste jeg hører er hvor mye vi er invitert til i jula og alle som sitter å prater om hvor koselig det er med dette barnet. Og ikke misforstå, jeg gleder meg til å bli mamma, men skal det bety at jeg ikke får lov til å være Neffor?
Det her ble mye på en gang, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme opp igjen!
Det her ble mye på en gang, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre for å komme opp igjen!