Angstanfall?

Snøklokken

Blir kjent med forumet
❤Januarlykke 2022❤
Hei,
Jeg har hatt opp til flere episoder de siste dagene der jeg opplever (tror jeg?) angstanfall. Får plustelig hyperventilering/henter etter pusten, svimmel og prikker i kroppen. Har aldri opplevd dette før nå etter jeg ble gravid. Er 11+3 i dag. Skjedd 3 ganger bare i løpet av helgen. Er ikke engstelig, så forstår ikke hvorfor dette kommer…
Noen andre som har opplevd det samme?

Hei,
Jeg har hatt opp til flere episoder de siste dagene der jeg opplever (tror jeg?) angstanfall. Får plustelig hyperventilering/henter etter pusten, svimmel og prikker i kroppen. Har aldri opplevd dette før nå etter jeg ble gravid. Er 11+3 i dag. Skjedd 3 ganger bare i løpet av helgen. Er ikke engstelig, så forstår ikke hvorfor dette kommer…

Hei<3 Angstanfall er skremmende, det vet jeg alt om. Men jeg ville uansett først snakket med lege. Kan være noe så enkelt som blodtrykksfall, f.eks. Håper du finner ut av det. Og Om det er angst er det IKKE farlig:)<3

Tenker samme! Kan være mange ting! Jeg plages litt med blodtrykksfall og de høres veldig likt ut som du beskriver. Er ganske ufyselig. Har tatt seg opp etter jeg ble gravid. Ble anbefalt støttestrømper! Så snart skal jeg få somlet meg til å kjøpe :hilarious:

Er det noen sammenhenger mellom de gangene det har skjedd? Har du vært varm, stresset, reist deg fra sofaen etc?

Takk for svar!<3 Da kan det godt være det er blodtrykksfall. Viste bare ikke at det kunne påvirke pusten også. Godt å kunne spørre her inne før jeg løper til doktor og tror noe er helt galt:confused3
Alltid litt skummelt når en ikke har opplevd det før og mye å sette seg inn i hvordan kroppen oppfører seg i disse tider:scratch Ikke til å bli klok på

Takk for svar!<3 Da kan det godt være det er blodtrykksfall. Viste bare ikke at det kunne påvirke pusten også. Godt å kunne spørre her inne før jeg løper til doktor og tror noe er helt galt:confused3
Alltid litt skummelt når en ikke har opplevd det før og mye å sette seg inn i hvordan kroppen oppfører seg i disse tider:scratch Ikke til å bli klok på

Jeg ville uansett bestilt meg en legetime og/eller tatt det opp med jordmor:) Lykke til<3

Hei,

Kan godt være det kommer i sammenheng med at vi er ekstra tungpust nå. Pluss at blodtrykket kan være litt lavt/høyt. Og bekymringer om du har det. En god blanding mellom alt tenker jeg da.

Jeg har slitt med panikkangst alle svangerskapene mine. Jeg klarer meg normalt helt fint, og har lite eller ingen anfall når jeg ikke er gravid. Men på alle mine 5 graviditeter (har kun 2 barn ) så har panikkangsten blomstret for fullt. Jeg tror det har mye med hormoner å gjøre, med økt blodvolum som kan gi hjertebank, lite søvn, tankekjør, stor mage som trykker på vena cava og alt som hører med graviditeten.
Jeg våkner midt på natten med en puls på 150. Skikkelig ubehagelig, og så rart at det komme til og med når jeg sover :nailbiting:

Bare huska at det ikke er farlig bare veeldig plagsomt!!

Jeg har slitt med panikkangst alle svangerskapene mine. Jeg klarer meg normalt helt fint, og har lite eller ingen anfall når jeg ikke er gravid. Men på alle mine 5 graviditeter (har kun 2 barn ) så har panikkangsten blomstret for fullt. Jeg tror det har mye med hormoner å gjøre, med økt blodvolum som kan gi hjertebank, lite søvn, tankekjør, stor mage som trykker på vena cava og alt som hører med graviditeten.
Jeg våkner midt på natten med en puls på 150. Skikkelig ubehagelig, og så rart at det komme til og med når jeg sover :nailbiting:

Bare huska at det ikke er farlig bare veeldig plagsomt!!

Takk for att du deler:Heartpink
Har slitt med angst tidligere så kan være det har blitt lettere utløst nå med alle hormoner og styr som skjer i kroppen ja…
Sitter på legekontoret nå og venter på å få komme inn. Så får vi se hva legen sier. Vil hvertfall være på sikkre siden.. Er alltid like skummelt og ubehagelig når det skjer:sorry:

Back
Topp