Angst!

førstegang25

Glad i forumet
Er det fler her som sliter med angst?? Jeg fikk en herlig gutt i mars i år[:)] Problemet er bare at jeg har angst for å gå ut og gjøre ting alene med han[:(] Jeg har vært veldig mye svimmel etter fødselen, og det har utviklet seg til generell angst[X(] Jeg har nå endelig fått noen piller av legen min som heter cipralex, men jeg tør ikke ta de[:(] Jeg var så dum at jeg leste bivirkningene på de, og der sto det at svimmelhet var vanlig å få?? Og under sjeldnere bivirkninger sto det besvimelse. Det er dette jeg frykter i hverdagen min, så nå tør jeg ikke ta de[:(] Er det noen her som går på de?? Eller som sliter med angst for alt?? Jeg føler meg jo som verdens værste mor, og det er noe jeg gråter mange tårer over. Det er den værste følelsen man kan ha tror jeg[:(]

Takk for at du tok deg tid til å lese dette[:D]
 
uffda, så ille at du har det sånn.

Har du noen å snakke med dette om? Det kan hjelpe mye å få snakka om angsten.

Ang Cipralex, så har mannen min brukt de, de fukna greit og han hadde ingen bivirkninger, men for hans vedkomne ville han tilbake på de han hadde brukt før.
 
Ja jeg snakker en del med fastlegen min nå, og det skal nok bli bedre[:)] Men det verste er at jeg ikke tør å ta de pillene som faktisk kan hjelpe meg[:(] Får vel bare tvinge meg selv og se at det ikke er farlig[;)] Takk for svar hvertfall da[:)]
 
Hei jenter.
jeg kjenner meg virkelig igjen i noe av dette....til deg som har fått medisin som ikke tør bruke den vil jeg bare komme med noen råd du kan forsøke.....er du alene med barnet må du forsøke å få noen til å være med deg de første 14 dagene på medisin.så du er trygg på at noen tar seg av ditt barn om det skulle skje noe med deg....du kan få bivirkninger men de vil ikke vedvare de vil opphøre etter 14 dager til 3 uker.....og skulle de ikke stoppe er ikke disse riktig medisin for deg,de passer helt enkelt ikke da.....

jeg ønsker deg lykke til vidre.....å husk en ting. ikke la være å gjøre ting pga at du er redd for å få angst,svime av,hyperventilere,flippe ut,spy......osv.....da får angsten grobunn og den tar overhånd.prøv vær dag og gjøre noe du ikke turte i går....

jeg ble svimmel på den medisinen men var ikke vedvarende.funket ellers veldig bra.den tar bort en del av panikkangsten og livskvaliteten min ble mye bedre på sikt.....
 
Jeg bruker Cipralex [:)] Eneste bivirkningen jeg har er gjesping.. [8D]
 
ORIGINAL: tiriltutta

Jeg bruker Cipralex [:)] Eneste bivirkningen jeg har er gjesping.. [8D]

Hehe, ja det er det jeg stort sett får høre av bivirkninger, men jeg er så teit. Jeg skulle aldri ha lest de dumme bivirkningene[8D] Må snart bare tvinge meg selv tror jeg[:D][&:]
 
ORIGINAL: førstegang25

ORIGINAL: tiriltutta

Jeg bruker Cipralex [:)] Eneste bivirkningen jeg har er gjesping.. [8D]

Hehe, ja det er det jeg stort sett får høre av bivirkninger, men jeg er så teit. Jeg skulle aldri ha lest de dumme bivirkningene[8D] Må snart bare tvinge meg selv tror jeg[:D][&:]


Det som står i pakningsvedlegget og i felleskatalogen er som regel veldig overdrevet for at de skal slippe eventuelle søksmål [;)] ikke tenk så mye på det, det hører til sjeldenhetene at folk får farlige bivirkninger...
 
ORIGINAL: tiriltutta

ORIGINAL: førstegang25

ORIGINAL: tiriltutta

Jeg bruker Cipralex [:)] Eneste bivirkningen jeg har er gjesping.. [8D]

Hehe, ja det er det jeg stort sett får høre av bivirkninger, men jeg er så teit. Jeg skulle aldri ha lest de dumme bivirkningene[8D] Må snart bare tvinge meg selv tror jeg[:D][&:]


Det som står i pakningsvedlegget og i felleskatalogen er som regel veldig overdrevet for at de skal slippe eventuelle søksmål [;)] ikke tenk så mye på det, det hører til sjeldenhetene at folk får farlige bivirkninger...

Ja jeg vet[8D] Jeg må jo bare ta de[:)] Ser jo så mange som sier at de har fått et helt nytt liv av de[:)] Skal prøve å tvinge de ned en dag[:D]
 
ORIGINAL: førstegang25

ORIGINAL: tiriltutta

ORIGINAL: førstegang25

ORIGINAL: tiriltutta

Jeg bruker Cipralex [:)] Eneste bivirkningen jeg har er gjesping.. [8D]

Hehe, ja det er det jeg stort sett får høre av bivirkninger, men jeg er så teit. Jeg skulle aldri ha lest de dumme bivirkningene[8D] Må snart bare tvinge meg selv tror jeg[:D][&:]


Det som står i pakningsvedlegget og i felleskatalogen er som regel veldig overdrevet for at de skal slippe eventuelle søksmål [;)] ikke tenk så mye på det, det hører til sjeldenhetene at folk får farlige bivirkninger...

Ja jeg vet[8D] Jeg må jo bare ta de[:)] Ser jo så mange som sier at de har fått et helt nytt liv av de[:)] Skal prøve å tvinge de ned en dag[:D]


Det er verdt et forsøk hvertfall! [:)] Jeg og fikk et helt nytt liv, kan ikke beskrive det en gang.. Skal aldri slutte! hehe.
 
ORIGINAL: tiriltutta

ORIGINAL: førstegang25

ORIGINAL: tiriltutta

ORIGINAL: førstegang25

ORIGINAL: tiriltutta

Jeg bruker Cipralex [:)] Eneste bivirkningen jeg har er gjesping.. [8D]

Hehe, ja det er det jeg stort sett får høre av bivirkninger, men jeg er så teit. Jeg skulle aldri ha lest de dumme bivirkningene[8D] Må snart bare tvinge meg selv tror jeg[:D][&:]


Det som står i pakningsvedlegget og i felleskatalogen er som regel veldig overdrevet for at de skal slippe eventuelle søksmål [;)] ikke tenk så mye på det, det hører til sjeldenhetene at folk får farlige bivirkninger...

Ja jeg vet[8D] Jeg må jo bare ta de[:)] Ser jo så mange som sier at de har fått et helt nytt liv av de[:)] Skal prøve å tvinge de ned en dag[:D]


Det er verdt et forsøk hvertfall! [:)] Jeg og fikk et helt nytt liv, kan ikke beskrive det en gang.. Skal aldri slutte! hehe.

Så bra da[:)] Er jo verdt et forsøk ja[:)]
 
ORIGINAL: Bagheera

sliter selv med angst.
har nokk utviklet seg fra da jeg måtte ta hastesnitt med førstemann og jeg fikk vite at han nokk ikke kom til å overleve.
fikk ikke bearbeidet dette før jeg fikk 2 mann ganske sjapt etter, som også var en tøff fødsel.
3 mann kom 2 år etterpå, der jeg stolte på en epidural som sluttet å virke, fikk panikk under fødsel, og var i tillegg veldig forkjøla.
ble enda sykere etter fødsel.
sliter også etter jeg var mye kvalm under svangerskap (kastet ikke opp, da jeg ikke får dette til, eller tillater at kroppen gjør dette).
da kvalmen begynte å gå bort, så fikk guttene spysyka, og jeg fikk den etterpå, men kastet fortsatt ikke opp, men var skamdårlig.
samtidig så sambo bakket ut og gikk på jobb, så måtte jeg ta meg av gutter som spydde, jeg selv var kvalm, gravid og løp på do, + all utspydde klesvasken og sengtøyet. og bare jeg som stod opp på nettene og tok meg av gutter som kastet opp.
2-3 mnd etter fødsel, begynte jeg med panikk anfall, kvalmen, fikk ikke i meg mat, fikk spiseforstyrrelse som gikk ut på at jeg valgte mat som jeg trodde ville være lett å spy opp om det skulle skje.
passet på at jeg ikke skjærte for tykke skiver osv.
havnet 2 ganger på legevakten pga panikkangsten min.
kom meg til lege i siste øyeblikk, der fikk jeg cipralex og sobril.
cipralexen har hjulpet meg veldig, i dag fungerer jeg greit, klarer å ta meg av barna.
angsten er der jo enda, men panikkanfallene sluttet etter jeg begynte på cipralex.
bivirkningen jeg har er jesping og kan bli trøtt til tider, men heller det enn panikkanfall, for det er det verste.

nå er vi midt i omgangs syke perioden og det er så slitsomt, er så redd for at barna mine skal få det, og at jeg skal få det jeg også.
livredd for å kaste opp og livredd for at jeg skal bli uvell og kvalm, selv om jeg bare har kastet opp 4 ganger en kveld da jeg var 10 år.
off slitsomt og sprøe greier[&o]

Ja det er kjempe slitsomt å ha det sånn. Håper cipralexen hjelper snart[:)] Har begynt på 10mg nå. Som du sier, alt er bedre enn panikkanfall[:(] Det er det verste jeg har opplevd tror jeg, og når jeg i tilegg får det om natten nå etter jeg begynte på cipralexen[:'(] Men jeg prøver å tenke at det er bivirkninger og at det sikkert gir seg snart[:)] Håper du blir frisk en dag, det skal jeg bli hvertfall[;)] er jo lov å håpe eller hva?[:D] Stor klem til deg[:D]
 
Håper det går bedre med deg og at cipralexen funker. Hart gått på den selv og hadde heldigvis ingen bivirkninger. Men jeg er også sånn som leser bivirkningene før jeg begynner på noe.. så sitter jeg å bekymrer meg for eventuelle bivirkninger jeg kan få. En dum sirkel asså.
 
ORIGINAL: Ebleskråtten

Ej he angst for å ver aleine.... [&o] Å samboaren min jobba i Nordsjøen å he den beste turnusen ej trur so går an å ha - 2 veke på jobb å 4 veke heime. Men likevel syns ej dei 2 vekene han e vekke e myyyyykje lenger enn dei 4 vekene han e heime... [&o]

Før ej vart gravid jobba han på seismikk-båt i Mexicogulfen å va vekke i 5,5 veke å va heime i 4,5 veke å d va ingen problem...

Men angsten for å ver aleine kom ette ej vart mamma, å den kom fordi ej i første omgong hadde å fremdeles he, angst for å kaste opp (emetofobi). So no kan du sei at ej e redde for å bli spysjuk når ej e aleine me guten min... Redde for kor spysjuk ej blir å kor lenge d vare å om d kjøme til å "klikke" for mej... Ej e livredde for å ikkje klare å ta mej av guten min! [&o]

Dissa "katastrofetankane" tenke ej på nesten 24 tima i døgne å ej føle at ej ikkje he nåke særli til livskvalitet. Samtidi irritera d mej at ej he alle disse tankane når ej burde ver overlykkeli for å ver mamma til den godaste guten i heile universet.... Angst e heilt forjævli!! [:@][:(]


Ej går til samtala me en sosionom på voksenpsyk. pol.klinikk ca 1 gong i veka å he gjort d i snart 1 år. Men vurdera no å prøve å sjå om d hjelpe me Cipralex i tillegg... Men e i grunnen veldi skeptisk til medisinering...

Vart langt ditte, beklaga om ej kuppa tråden din! [X(][:)]

Må også legge til at ej siste vekene he begynt å vere svimmel, trur d e pga angsten min... So no e ej redde for å ver aleine, redde for å kaste opp å no også redde fordi ej føle mej svimmel å trur ej skal besvime! [&o]



Uæææ...helt sjukt, som å lese om meg selv!! Bare at jeg har to små jenter....jeg er livredd forat dem eller jeg skal bli spysyk når jeg er alene hjemme, og dette preger hver eneste dag!!
 
Ja... Jeg har vært innlakt i 7mnd.. men selvskading,posttraumatisk stresslidelse og div.angst...mn det er loong long time ago...
Sliter litt med sosial angst enda,å er ikke alt jeg tørr...
Men jeg går gjennom ild å vann for jenta mi (som ble født i juni,i år)...så om det er mor&barn treff på amathea,så stiller jeg opp,for vesla sin skyld[:)] jeg går ut i byen og på senteret også,for hennes skyld
 
også er jeg jævlig husredd.... kan ligge med angst i godt over 30 min....om jeg ikke sovner rimelig fort
 
............
 
Back
Topp