ANGST

katrin

Betatt av forumet
Hei!!

Er det noen av dere som har litt fødselsangst?
Har dere fått oppfølging av samtaler med jormor,, eller hvordan er det for dere?
Jeg har 4 mnd. igjen... Men merker jeg begynner å tenke på fødselen..

Det jeg gruer meg mest for er hvis jeg får panikk og mister kontrollen..og at det skal bli så vondt at jeg ikke klarer det..

Høres kansje litt voldsomt ut..men det er skikkelig vondt å grue seg til noe som skal være så fint..

Noen andre som er i samme båt? Har noen tips elller gode erfaringer?

Takker og bukker for alle svar

Klem fra Tinka

Hei du.

Jeg er 2 gangs fødende, men tenker mye på det forde. Kanskje jeg har det bedere for jeg vet hva som kommer, men noen ganger føler jeg at det faktisk er værre. Jeg gleder med ikke til fødselen ( da selve fødselen ikke var særlig vond, men riene var kjempe vonde ), men jeg gleder meg til barnet er "trygt" ute og i mammas armer.

At man ikke vil klare det er en følelse jeg tror alle får litt av. Man holder ut uansett. Har man kommet så langt kan man ikke snu. Jeg husker at jeg ikke ville mer, men det komiske er at uansett hva man sier så hjelper det lite.

Råd til dere vet jeg ikke, men jeg lå i badekaret en stund. det dempet mine rier. Og jeg gikk mye. Jeg orket ikke ligge. Massasje av ryggen hjalp også.

Lykke til og husk : Du kommer igjennom alt med litt ekstra vilje. Og det tror jeg alle fødende får.
Klem

Jeg lever i min naive verden og tro på at når fødselen setter i gang vil urgamle instinkter fortelle oss hva vi skal gjøre[:D]

Back
Topp