Angst?

Carla82

Gift med forumet
Flere enn meg som har litt angst for å få barn? Eller bare gleder dere dere? Kjenner jeg får litt sug i magen når jeg tenker for mye på det...vil jo ha barn..men lurer litt på hvordan livet vil bli når ungen kommer?
Kommer jeg til å bli sånn som sitter på café med andre mødre og bare prater om amming og åssen bleier bruker du??
Å hjelp..Jeg vil ikke bli sånn!! Håper virkelig jeg klarer å ha et liv som inneholder Litt mere enn bare barn og bleieskift, og ha litt interessante samtaler med andre..
Heldigvis har jeg en mann som støtter og oppmuntrer meg, og som kommer til å ta seg av babyen like mye som meg[;)] Og som sier: dette skal vi klare sammen[;)]

ORIGINAL: Tuttlings

Flere enn meg som har litt angst for å få barn? Eller bare gleder dere dere? Kjenner jeg får litt sug i magen når jeg tenker for mye på det...vil jo ha barn..men lurer litt på hvordan livet vil bli når ungen kommer?
Kommer jeg til å bli sånn som sitter på café med andre mødre og bare prater om amming og åssen bleier bruker du??
Å hjelp..Jeg vil ikke bli sånn!! Håper virkelig jeg klarer å ha et liv som inneholder Litt mere enn bare barn og bleieskift, og ha litt interessante samtaler med andre..
Heldigvis har jeg en mann som støtter og oppmuntrer meg, og som kommer til å ta seg av babyen like mye som meg[;)] Og som sier: dette skal vi klare sammen[;)]

er SÅ enig der....vil heller ikke diskutere bleiemerke og hvilken salve de bruker til hva!! Men føler alle skal si ditt og si datt..men for all der det er greit med råd...men ikke heeeele tiden! på jobb er vi 2 gravide med 3 ukers mellomrom av 5 jenter (1 gutt) såmåjoinnrømmedet blir mye babysnakk!! heheh...men men...  må jo bare ta seg selv i nakken når man merker det blir sånn.... blir litt lei også... men har også er mann som støtter meg masse ognesten mer gira enn meg så det er jo så gøy!!! men vi kommer nok til åbli så gode mammaer så ikke vær redd......

Gleder meg litt til å diskutere baby og fødsel på kafe jeg [:)]! Men jeg er spent på hvordan jeg vil takle mammarollen ,det er klart. Tror nok det skal gå greit å ta seg av den lille, det er resten av huset og meg selv jeg er redd for skal forfalle helt!

det blir slik en lager det til selv og interressen for å snakke bleie-snakk ol.
selv liker jeg veldig godt å snakke om graviditet, baby, barn ol men da dette eg min store "lidenskap" om jeg kan kalle det det. [:D]
jobber også i barnehage så da blir det mye slik snakk og en må nesten like det for å jobbe på en slik plass. hehe

men angst for at det blir slik for deg uten at du kommer til å like det trenger du ikke å ha!
det er jo du selv som velger hva du vil snakke om å hvordan ditt liv arter seg fremover.tror du skal klare deg bra jeg [:)]

Bra det ikke bare er meg som tenker sånne tanker da[:)] Merker det Allerede...De vennindene jeg har sagt det til..de skal ALLTID snakke om graviditeten og barn! De tror kanskje at jeg vil snakke om det Hele tiden? Hmm..ikke vet jeg..! Men det kan bli litt uinteressant i lengden synes nå jeg..!
MEN gleder meg jo utrolig mye til å bli mor!!![:)]
Ha en fin dag i dag alle mars- mammaer!

Jeg må si jeg for det meste BARE gleder meg! Men kunne ønske jeg kjente noen andre som var gravide her jeg bor... Fikk det skikkelig over meg her en dag at jeg er helt alene som gravid, selv om svigerinna mi holder på med prøverørsbehandling, så ser ut til at det kan ta litt tid... 

Er så redd for å miste litt kontakten med venninnene mine, livene våre vil jo bli ganske forskjellige... Men heldigvis er venninnene mine glade i barn da, ei er snart ferdig utdannet førskolelærer også og ei annen jobber i barnehage, så helt uttafor håper jeg ikke jeg blir! Fikk bare plutselig litt angst...

Hadde tenkt å melde meg på yoga for gravide nå da, så kanskje jeg blir kjent med noen andre kommende bleieskift-arbeidere...

Vel synes det er naturlig å være usikker. Særlig som førstegangsfødende, da eg fikk min første ble eg nesten kvalm da eg fikk han oppå meg. Plutselig hadde eg fått ett ansvar for resten av livet. Utrolig skremmende og samtidig utrolig spennende hadde liksom hørt at alle synes best om sin egen, men det var først da eg forsto hva det dreide seg om. Kunne ikke få nok av gutten min. Gransket han fra topp til tå alt var så utrolig perfekt. [:D] Hadde aldri trodd det gikk ann å føle så sterkt for noen. Visste bare at eg skulle gjøre alt for at gutten min skulle få det bra.
Og nå gleder eg meg til nr 3 kommer. Liker tanken på å gi guttene mine ett søsken til, og liker tanken på ett år fri fra jobb med babyen å kose med på dagene. Har alltid ønsket meg tre barn, og nå er eg nesten der.

Back
Topp