Angst

MStavanger94

Andre møte med forumet
Februarbarna 2023
Noen her med angst som har erfaring med medisiner i svangerskap og amming?

Har slitt enormt med angst i 2,5 år. Å nå i svangerskapet har det blitt verre. Har gått til psykolog i nesten 1 år - men har ikke hjulpet særlig. Er livredd for å bli verre jo lengre inn i svangerskapet jeg kommer. Derfor vurderer jeg nå medisiner.

Men er det noen som er trygge å gå på i svangerskapet?

Skal selvfølgelig ta dette opp ved neste legetime 9. januar. Men ville høre litt om noen av dere har noen erfaringer.

Det er noen medisiner for angst og depresjon som kan brukes i svangerskap. Uansett hva du velger, så anbefaler jeg å fortsette i terapi :happy:

Jeg har gått til psykolog i 6 år, avsluttet i vår. Gikk pga utbrenthet og depresjon. Første året ble jeg verre, før jeg gradvis ble bedre igjen. Det tok på å jobbe med årsakene til at jeg ble utbrent og fikk depresjon, og deler av den ytre belastningen som jeg brukte tid på å endre tilnærming til var der hele tiden. Jeg var delvis sykemeldt ett år, og gikk på medisiner i 1,5 år. Alt ble gradvis bedre, og siste 1,5 året hos psykologen gikk jeg for å vedlikeholde progresjonen, og fordi jeg visste at det kom et stort arrangement som ville være en belastende trigger for meg. Etter jeg nå har avsluttet har det gått greit. Jeg er bevisst mine triggere, og har fått gode verktøy for å forebygge ny utbrenthet og depresjon.

Back
Topp