Jeg har ingen gode tips, men vil si at jeg føler veldig med deg. Det er tøft å ha det slik. Jeg har ikke mistet før, og dette er min første. Likevel har jeg mange av de samme følelsene. Når man leser på forumet så synes jeg det ofte virker som det er mange som har mistet og mistet flere ganger og det er lett å bli redd. Samtidig så tenker jeg det er veldig få som ville skrevet «Jeg er gravid og har aldri mistet før». Så man får kanskje litt skjevt bilde av det, men er jo slik at det ofte også går veldig bra. Jeg leste også et sted at om man kun hadde hatt en SA før så var det ikke noe økt risiko for å få det igjen. Vet ikke om det er så mye til hjelp da. Kan uansett dele litt av det jeg gjør som hjelper meg litt. Jeg synes det er godt å ha noen kortsiktige milepæler jeg kan se frem til. Tok min første digitale 4+1 og da fikk jeg 1-2 uker. Bestemte meg for å ta neste digitale ved 6+1 for å bekrefte at jeg fortsatt var gravid og at antall uker hadde økt. Dette var noe kortsiktig jeg kunne glede meg til og telle ned til. Om resultatet var veldig annerledes enn det jeg forventet kunne jeg ha kontaktet fastlegen. Når jeg var rundt 5+0 bestilte jeg en privat TUL som skal være 8+1. Nå er jeg 7+0 og har noe å glede meg til om en uke som er håndfast. Det er også viktig for meg at jeg prøver å være litt tålmodig og ikke gjøre ting for tidlig slik at jeg heller ikke skremmer meg selv. Derfor jeg valgte å ikke ta den siste digitale med en gang, i tilfelle den ikke viste 3+, og ikke ta TUL nå på 7+1, selv om jeg har veldig lyst, i tilfelle jeg er kortere på vei enn det jeg tror og ikke får se hjertet banke. Etter TUL 8+1, skal jeg vurdere om vi vil bestille en til (sannsynligvis til uke 12) så har jeg et annet mål å se frem til. Blir litt ekstra penger, men kan ikke roe meg ned om jeg må vente helt til OUL.
Ellers så hjelper det meg masse å ha noen å snakke med. Noen ganger er det nok å kunne anerkjenne at man har disse bekymringene og at det bare må være sånn en stund. Men å få litt forståelse for situasjonen hjelper for meg hvertfall. Jeg og mannen prøver også å gjøre både praktiske ting og hyggelige ting for å få tiden til å gå. Vi rydder mye og gjør plass til babyen, ser på apper sammen for å se på babyens utvikling, har filmkvelder. Det neste er at jeg skal prøve å gå litt turer ute og gjøre avtaler med venner. Håper at ting blir litt lettere for deg etter hvert!