Angst!

Solskinnbolle

Betatt av forumet
Himmelbarn
Julegavene 2019
hjelp ! Var å spiste på en fin restaurant og bestilte hamburgeren godt stekt . Det var dempa belysning så når jeg fikk burgeren begynte jeg jo seff og spise . Så når jeg kom halvveis synes jeg den så så rød ut og delte den i to og ja den var medium stekt ! Jeg fikk helt vondt i magen ! Hva skjer nå ! Er jo livredd for å ha blitt smitta av toxoplasmose! Hva søren gjør jeg nå? Bør jeg ta blodprøve Til mandag / tirsdag ? Eller må jeg roe meg ned ??

hjelp ! Var å spiste på en fin restaurant og bestilte hamburgeren godt stekt . Det var dempa belysning så når jeg fikk burgeren begynte jeg jo seff og spise . Så når jeg kom halvveis synes jeg den så så rød ut og delte den i to og ja den var medium stekt ! Jeg fikk helt vondt i magen ! Hva skjer nå ! Er jo livredd for å ha blitt smitta av toxoplasmose! Hva søren gjør jeg nå? Bør jeg ta blodprøve Til mandag / tirsdag ? Eller må jeg roe meg ned ??

är nok ingen grunn til å ligge sömnlös för detta. riskerna är väldigt små så går nok helt fint. Pust med magen och ta det med ro :Heartred

Det går fint, stress helt ned , du var på resturang så kjøttet er nok helt trygt :)

Det går nok helt fint. Sjansen for å bli smittet er minimalt.

Jeg selv glemte meg helt ut og spiste salami i går og for to dager siden så spiste jeg og en hamburger som ikke var helt gjennomstekt. ( ikke med vilje)

Forrige svangerskap så spiste jeg roastbiff dagen etterpå positiv test. Ikke alltid like lett å huske på de tingene :angelic::angelic:

Tenker at hadde jeg vært på ferie i et annet land hadde jeg vært litt bekymra men ikke her hjemme :-)

Takk for svar ! Har lagt mye våken i natt og sett for meg et liv med en multifunksjonshemmet barn grunnet en hamburger ! :(:nailbiting: Skal ta å prøve og roe meg ned og tenke på noe annet .

Men når man er gravid skal man ikke ta blodprøver for å se om man har det og aids osv ? Trodde jeg hadde hørt det en gang og når er det ?

Hva med skalldyr??

Takk for svar ! Har lagt mye våken i natt og sett for meg et liv med en multifunksjonshemmet barn grunnet en hamburger ! :(:nailbiting: Skal ta å prøve og roe meg ned og tenke på noe annet .

Men når man er gravid skal man ikke ta blodprøver for å se om man har det og aids osv ? Trodde jeg hadde hørt det en gang og når er det ?
Man tar blodprøver rundt uke 12, hvor de da kan ta toksoplasmose-test. Der sjekker de blodverdier og om du har antistoffer mot røde hunder, samt blodtype.

Hva med skalldyr??
Følg skalldyrvarselet. Ville dog vært forsiktig med blåskjell, da en forgiftning er særs lite artig i utgangspunktet.
Reker er ok, men er du i tvil om de har liggi for lenge/synes de lukter etc så nei...

Back
Topp