Angst og hjertebank

*Supermamma*

Forelsket i forumet
Er det fler her som sliter med angst? Jeg har hatt angst i mange år, men det er mye værre nå som jeg er gravid for nå vet jeg at jeg ikke kan ta en pille når angstanfallene blir uutholdelige...jeg brukte sjelden slike medikamenter før jeg ble gravid, var bare i nødstilfelle og nå føler jeg det er nødstilfelle hele tiden for jeg har angstanfall omtrent hver dag mot at jeg tidligere kanskje hadde det en gang i blant bare...

Jeg sliter også med hjertebank som er veldig ubehagelig. Jeg har klart meg så langt, men nå er det sånn at jeg føler jeg ikke klarer dette i 6 mnd til...

uff! det hørtes skikkelig grusomt ut! kanskje det kan hjelpe å snakke med noen, og lære seg metoder for å roet ned anfalllene. legen kan helt sikkert henvise til noen som kan hjelpe.
hadde mye angst selv en periode, om måtte rett og slett bare lære meg en tankemetodet som fiikk ting til å roe seg ned, og nå har jeg ikke hattt angstanfall på veldig lenge[;)]

Det er veldig ubehagelig. jeg har hatt mine metoder for å takle dette, men det er ikke like enkelt lenger så nå er jeg helt rådvill...har jo snakket med legen mange ganger om dette og han har vært klar over problemet mitt lenge, men han har liksom ingen forslag til løsning for meg...

ORIGINAL: *Supermamma*

Det er veldig ubehagelig. jeg har hatt mine metoder for å takle dette, men det er ikke like enkelt lenger så nå er jeg helt rådvill...har jo snakket med legen mange ganger om dette og han har vært klar over problemet mitt lenge, men han har liksom ingen forslag til løsning for meg...

hørtes ikke ut som om han tar det særlig alvorlig. kanskje Amathea har noen gode råd, siden det er relatert til svangerskapet. de kan kanskje komme med noen anbefalinger i forhold til hva du kan gjøre, evt hvem du kan ta kontakt med.

også kan det være greit å tenke på at hjertebank er en del av svangerskapet, som ikke nødvendigvis er tilknyttet angst. jeg vet at jeg selv kan bli stresset av hjertebanken, og få angstsymptomer av dette. i tillegg hjelper det for meg med pusteøvelser for å roe meg ned, eks puste i en slags firkant, hvis du skjønner hva jeg mener. men jeg tror kanskje ogsp metodene er svært individuelle.

håper du finner ut av det!!!

Tusen takk for råd :)
Jeg vet det er vanlig å få hjertebank under svangerskap, men siden jeg også har hjertebank og noe angst utenom graviditet så blir det ekstra slitsom på en måte... Legen sier også at han ikke liker det, men han kan likevel ike gjøre noe med det så jeg skjønner liksom ikke..sist jeg var på kontroll måtte jeg ta ekg og alt mulig slags prøver for å finne ut hvorfor jeg hadde hjertebank liksom selvom jeg har lest at det er vanlig i svangerskap. Og siden jeg har hatt en slags angstlidelse i mange år som har kommet og gått i perioder har jeg også hatt hjertebank og noe høy puls i forbindelse med dette i alle disse årene og det vet legen så jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til noe han sier..

Takk for praten og for gode råd iallefall :) jeg skal ta en telefon å høre om det finnes noe som helst jeg kan ta mot de værste anfallene mine, men jeg tviler på at det finnes noe.. Vil helst ikke ta medisiner, men noen ganger føler jeg at jeg MÅ.

Syns du skal finne nokon å prate med, ein annan lege evt få prate med psyk.sykepleier eller noko. Leste ein plass at i enkelte tilfelle kan medisin godtas fordi det er bedre for ungen enn at mora har angst...men dette må selvfølgelig legen godkjenne, og det er nok forskjell på medisin også. Ikkje noko bra alternativ men...Du må ikkje gå med dette aleine ivertfall :) Lykke til.

Back
Topp