angst og graviditet

SiljeV

Betatt av forumet
da jeg var gravid sist (2 år siden) fikk jeg plutselig et grusomt angst anfall... dette har roet seg litt,men den ligger der fortsatt,og kommer frem av og til. er det andre som har opplevd samme? det jeg også lurer på er: om jeg blir gravid igjen,vil angsten komme sterkere tilbake igjen da tror dere?  vi vurderer å bli gravide,men jeg vet faktisk ikke om jeg tør!  takler ikke det,for dette er noe av det verste jeg har vært borti :(

Var det angst i forbindelse med svangerskapet og fødsel osv?
For da finnes jo mange mange man kan snakke med.
Men nei, jeg har ikke vært bort i det.
Jeg var veldig bekymret gjennom graviditet nr.2 siden det skjedde en del ting med barnet under første fødsel og jeg var veldig redd for at det skal gjenta seg og ende mye verre. En kveld midt i andre svnagerskapet fikk jeg et slags anfall og bare gråt og gråt og klarte ikke å roe meg ned.
Men kan nok ikke kalle det angst.
Men jeg ble fulgt opp veldig tett på sykehuset ( sånn som denne gangen også ) og det var/er veldig godt å kunne prate med legene og jordmødrene der...

Lykke til!!!

nei angsten er ikke relatert til fødsel eller barn....  er livredd for naturkatastrofer,verdens undergang osv. dette igjen fører til at jeg vet ikke om jeg vil sette enda et barn til verden,i tilfelle noe av dette skulle skje :(

Jeg skjønner... Slike tanker har sikkert mange, mer eller mindre, jeg selv er en engstelig type og har en del tanker, spesiell når ting skjer i verden, sånn som denne forferdelige bussulykken nå, men jeg velger jo å leve ut drømmene mine ( f.e. har mange barn ) for det. Men nå er jeg jo selvfølgelig ikke i dine sko og det er lett fo rmeg å si.
Ønsker deg virkelig at du finner noen som kan hjelpe deg! For livet er jo veldig fint også :-)
Stor klem!!

Kva  med å kontake fastlege eller helsesøster så du kan få  nokon til å hjelpe undervegs? Altså, i bestemmelsesfasen og i eit eventuelt svangerskap? Hjelpe deg med å sortere tankane?

Back
Topp