Angst (kanskje litt tidelig)

Emlas

Flørter med forumet
Nå kjenner jeg angsten begynner å komme. Har begynt å grue meg til fødsel Allerede!!! Gruer meg vel egentlig ikke til selve fødselen. Men er så livredd jeg ikke skal nå sykehuset i tide. (det tar 5 min å kjøre bort). Men sist tok det bare 3 min. Å da hadde jeg ingen unge som jeg kanskje måtte finne en plass å være i mens (med mindre han er i barnehagen). Nå tok det tre timer første gang. Fra første tegn til han var ute. Men det startet med ekstreme rier og diaré. Hadde ingen tegn på at fødselen var i gang før det. Å jeg hadde ingen mulighet til å komme meg til sykehuset før jeg var der. Jeg satt jo på toalettet:s. Tok 15 min på sykehuset før pressriene var i gang. Å fra da 30min før han var ute. De sier jo at fødsel nr 2 ofte kommer raskere! Hva skal jeg gjøre da? Spesielt om jeg får den "tømminga".
 
Du er heldig da som bor 5 min fra sykehuset. Da har du jo kort vei dit. Det er nok lurt å planlegge litt på forhånd om hva som skal gjøres når fødselen starter. Jeg bor ca20 min fra sykehuset om vi tar motorveien. Vet heller ikke helt enda hva jeg skal gjøre, siden jeg er alene og har en datter fra før. Så min mor skal bli med meg på fødselen, men da kan hun jo ikke passe jenta mi.
 
Har du ingen naboer, eller slektninger som kan se etter henne? Ja er kanskje litt mer stress når en bor så langt unna. Men godt du har en mor som hjelper til:) Jeg komme nok til å planlegge en god del, å ha noen. Backuper;) . Men nytter ikke å bo 5min fra sykehuset om en ikke kommer seg ut fra huset;p hehe.. det er det jeg kjenner jeg stresser med. Hadde jeg hatt en forvarsel som at jeg kjente at nå starter fødselen snart. Da hadde jeg slappet av litt. Men får bare ta det som det kommer
 
Back
Topp