Angst, hvem kontakter man?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg sliter veldig med angst nå i svangerskapet, pga en jordmor jeg ikke har kjemi med overhodet og som følger sitt eget løp uten at det ser ut til at jeg har noe jeg skulle ha sagt.
Jeg skal kontakte legen min og be om time der så kjapt som mulig, men kan jeg gjøre noe i mellomtiden? Finnes det noen jeg kan chatte med eller komme inn til samtale med?
Det blir veldig altoppslukende, og katastrofetankene kommer kjapt. Og det hjelper ikke at hormonene herjer heller.
Jeg har jo hatt psykiske problemer i mange år, men ikke angst på den måten jeg har nå.

Mange helsestasjoner har tilbud om psykolog..

Er det i ventetid da? Ser ikke for meg at min helsestasjon har et slikt tilbud. Uansett så klarer jeg meg uten, men jeg vil helst slippe mer angst enn jeg må. Har ikke slik angst til vanlig, men merker at hormonene gjør meg veldig følsom denne gangen. Så det hadde vært kjekt med noen jeg kunne kontakte når jeg kjenner det kommer, noe ala røyketelefonen.

Nei det er ikke ventetid, du spør jordmor om det så booker hun en time til deg. Hvis de har tilbudet da..

Back
Topp