Angst for å dele nyheten...

M_N86

Flørter med forumet
I morgen er jeg 13 uker på vei, og jeg har delt nyheten med nærmeste familie og noen få nære venner. Jeg merker fortsatt at jeg på en måte vil bli ferdig med denne delingen, fortelle nyheten til alle og leve åpent som gravid! Dette vil gjøre hverdagen lettere tror jeg..merker jeg blir litt rar av å holde på en så stor hemmelighet. 

MEN, jeg greier det ikke. For meg er det fortsatt for tidlig til å spre nyheten over alle hauger. Jeg er fortsatt veldig redd for at noe skal gå galt, og da er det ikke noe særlig at så mange vet det. Jeg har jo vært på ultralyd og alt så bare bra ut, men man hører jo om tilfeller hvor noen har mistet etter uke 12 også, så jeg kjenner en trang til å vente til eller neste UL i uke 18. Men det er så lenge til!

Det jeg lurer på er: Når tenker dere å være åpent gravid? Når slutter man å være redd for at det ikke skal gå bra? Hvem har dere delt nyheten med så langt? Skriv gjerne hvor langt dere er på vei også om dere svarer! :)

Ikke bekymre deg for det, og spre nyheten hvis du føler ting blir lettere da. Jeg kommer til å være mer åpen når jeg føler magen kommer litt. Nå er jeg 13+0, så det blir nok noen uker til før det er åpent for alle...

Huff! Forstår hvordan du har det. Jeg hadde det slik med førstemann. Hadde ikke lyst å si det til en sjel! Så med andremann fikk jeg UL hele tiden hos gyn. Men denne gangen slapper jeg helt av.

Jeg kjenner meg så godt igjen! Jeg klarer fortsatt ikke å tro det, og å dele nyheten med andre, føler jeg bare blir feil. Sååå mye som kan skje og tror ikke helt på dette før jeg sitter med et levende barn i armene mine....

Har vært en laaang vei for å komme hit med 11 ivf, så føler som deg at ingenting skal tas for gitt...

Men vi må nok gi oss etterhvert og innse at dette kommer til å gå bra

Jeg er åpent gravid, men forteller det ikke til alle selvom :) Jobben min vet det ikke enda og ingen på skolen nesten :) Men snart klarer jeg ikke skjule det lenger :P

Jeg har det litt på samme måte. Fortale det ikke til våre foreldre og søsken før uke 9.. Nå er jeg akkurat 12 uker, og kun to par av våre nærmeste venner har fått vite det.. Denne uken :-p jeg har utrolig lyst til å bli ferdig med å fortelle det, men samtidig vil jeg ikke.. Her blir det nok slik fremover at vi forteller nære venner det, og lar resten bare gå av seg selv.. Spør de svarer jeg selvfølgelig ja, men kommer ikke til å rope ut "VET DU HVA? JEG ER GRAVID" :-p

jeg er også veldig redd!! men har vært på ul 2 ganger der alt har vært bra! 
men allikevel tør jeg ikke fortelle noen fler før vi har vært på en ul til! så jeg skal på ul når jeg er 13+ 4.
hittil har jeg bare fortalt til 4 veldig veldig nære venner! og sladrevennen min fra forrige svangerskap da! hun vet jo alt om meg! hehe!
nå er jeg 12+2

Jeg er 10+4 i dag og familien har ikke fått vite det enda, men skal på ul i morra igjen og hvis alt er bra får de kanskje vite det til helga.. Mamma og søs vet det da. Mamma sa jeg det til forrige helg. Noen få gode venninner vet om det. Så første steg blir resten av familien, og etter det blir det noen uker før resten får vite det, men tror ikke det blir veldig lenge til for har vært sykemeldt fra uke 6 og folk begynner å lure og spørre og hinte.. Så.. aner ikke når jeg vil røpe meg på fb men vi får se.. føler det blir lettere når det er ute, men er også veldig redd noe skal gå galt.. Har litt lyst å holde meg lengst mulig kjenner jeg selv om jeg egentlig vil rooope det ut.. Klarer virkelig ikke å bestemme meg!

Godt spørsmål egentlig, to av mine bestevenninner og foreldrene mine vet det. Jeg er litt redd for å fortelle det, kanskje etter ultralyd neste uke om alt er bra for da er jeg over 12 uker på vei. Tenkte å si det til de jeg bor med da (jeg bor i ett kollektiv med 4 jenter) for å gjøre det litt enklere her hjemme. Barnefar har jo ikke fortalte det til en levende sjel og de andre jeg kjenner bor jo i Trondheim, så sånn sett får jeg ikke sett de før i slutten av oktober så blir vel å si det da. Gruer meg litt egentlig til hva felles vennene og familien til barnefar vil si, alt er liksom så hemmelig der. Så åpent gravid er jeg vel ikke før uke 20....jikes.

Jeg føler meg som en av de som skriver sitt første innlegg på "før svangerskapet", typ "jeg har vondt i magen, kan jeg være gravid?".. Veldig usikker på hvordan jeg skal formulere meg, men samtidig sikker på at jeg er gravid, uten å være helt sikker alikevel :p
Skal heldigvis på UL i morgen, så skal dele det med de fleste etterpå om alt er bra :-)

Jeg fortalte det til alle med engang første gangen og nå så fikk alle vite det rundt uke 8. Jobben måtte også får vite det tidlig fordi jeg er sykmeldt, men hadde fortalte uansett.

Jeg tenker sånn at hvis noe skulle skje og det skulle gå galt så trenger jeg uansett alle rundt meg sånn at jeg kan få støtte, så hva er vitsen med å holde det hemmelig?? :) Tror det er lurt å prøve å være positiv og gjøre sitt beste for at alt skal gå bra...mer får man ikke gjort. Nå vet alle rundt meg om de tog jeg er 13+6 på vei nå.

Lillu skrev:
 Tror det er lurt å prøve å være positiv og gjøre sitt beste for at alt skal gå bra...mer får man ikke gjort. Nå vet alle rundt meg om de tog jeg er 13+6 på vei nå.

men når alle vet det.. og du egenltig er ferdig med å sankke om det vonde med de du har nære så er det veldig kjipt å gå på gata.. møte noen du ikke ser kjempeofte og måtte fortelle det om og om og om igjen!
da vil jeg heller kun forholde meg til de 4 som vet det. jeg trenger ikke fler enn det å snakke om det med! og trenger jeg det så forteller jeg dem heller hele historie da :P

Jeg vet jo at jeg ikke burde bekymre meg så mye, men det blir litt som en av dere nevner, at det nesten føles feil.. å dele en nyhet som kanskje ikke er sann. Jeg sitter der å forteller noe som gjør at den jeg forteller til blir så gla at han/hun begynner å grine! Og inni meg tenker jeg bare "Ikke bli såå gla da... jeg vet jo ikke om det jeg forteller deg er sant en gang..". Så slenger jeg på meg et lykkelig smil og sier at det føles rart men jeg gleder meg veldig...

Ringte nettopp legekontoret nå, bestilte meg en time så jeg kan få komme inn å høre på hjertelyd om en ukes tid. Får håpe at det vil berolige meg litt, men har jeg skjønt dette riktig så tar det vel noen få dager så er jeg tilbake her igjen :P

Vi ble gravid etter å ha prøvd lenge og vært igjennom ivf, så jeg hadde trodd jeg skulle få lyst til å rope det ut til hele verden med en gang det endelig skjedde. Men nei...jeg er veldig redd for at noe skal gå galt, men sjangsen blir jo mindre og mindre :-)

Siden vi har vært igjennom ivf har vi delt nyheten med de som viste om forsøket (foreldre + noen nære venner), Sjefen vet det også siden jeg har vært sykemeldt mye.. men er usikker på når resten av verden skal få vite det.. Blir ikke før uke 12 i alle fall :-)

Back
Topp