ANGST- Brev fra NAV

sogn78

Forumet er livet
VIP
Herlighet, fekk nettopp brev fra NAV om at jobben hadde glømt å senda inn inntektsopplysningar, så viss dei ikkje sender dei ila 14 dagar så får eg avslag på foreldrepengesøknaden står det....
Eg er rimelig sikker på at dei faktisk har sendt det, for eg har fått kopi, men det er jo typisk at det blir noko rot med NAV, får berre få dei til å senda det igjen, ikkje anna å gjera, men eg får jo heilt angst av sånt...
Andre som får heilt fnatt av NAV og søknadar osv eller??

Jeg fikk akkurat samme brevet..og for et styr det ble... Arbeidsplassen måtte sende inn enda en gang, samtidig som jeg sendte inn også, men da de to ukene hadde gått påsto NAV fortsatt at de ikke hadde fått papirene. Så spurte jeg om jeg kunne sende de, på mail,faxe eller levere de personlig..men nei det gikk ikke..de måtte nemlig få dem postveien! :confused5 så mitt tips hvis du ikke bor så langt unna NAV kontoret er å få arbeidsgiveren til å sende deg en kopi og at du har det i en konvolutt og legger den oppi postkassen til NAV kontoret selv! Her ordnet det seg da, jeg ringte dem flere ganger og fikk dem til å føre opp at både jeg og arbeidsgiveren hadde sendt inn og da blir det ikke avslag!

Jeg fikk akkurat samme brevet..og for et styr det ble... Arbeidsplassen måtte sende inn enda en gang, samtidig som jeg sendte inn også, men da de to ukene hadde gått påsto NAV fortsatt at de ikke hadde fått papirene. Så spurte jeg om jeg kunne sende de, på mail,faxe eller levere de personlig..men nei det gikk ikke..de måtte nemlig få dem postveien! :confused5 så mitt tips hvis du ikke bor så langt unna NAV kontoret er å få arbeidsgiveren til å sende deg en kopi og at du har det i en konvolutt og legger den oppi postkassen til NAV kontoret selv! Her ordnet det seg da, jeg ringte dem flere ganger og fikk dem til å føre opp at både jeg og arbeidsgiveren hadde sendt inn og da blir det ikke avslag!

Akkurat slikt eg er redd for ja. Er så j.... typisk at sånt skal skje!! Trur ikkje det er lokalkontoret til NAV som behandlar slike saker, så eg får nok ikkje lov å levere det der, men eg skal ringe å spørre. Skal i allefall ringe å få dei til å bekrefte at det er sendt inn, takk for tips. Argh, at det skal vera så vanskelig!!!

Ring å spør du! Er bedre å ringe å mase på dem enn å satse på at det blir ordnet opp i av seg selv. Og få dem til å registrere at du har ringt!;) Sist permisjon gikk jeg 3mnd før jeg fikk utbetalt permisjonspenger av NAV og det var uten papirproblemer, så jeg er raskt ute med telefonen denne gang..vil ikke ha sånn tull igjen! ;)

Jeg har ikke fått et slikt brev, men da jeg tok kontakt med NAV for å høre hvorfor jeg ikke hadde fått svar på søknaden fikk jeg beskjed om at de ikke hadde fått inntekstopplysninger fra arbeidsgiver. Det fikk jeg beskjed om forrige fredag, og på mandag denne uken sendte de det inn (det var blitt avglemt fra arbeidsgivers side i over en måned da, så ikke NAV som har rotet bort papirene). Håper nå at det ikke tar så lang tid før svaret kommer i posten. Heldigvis får jeg lønn fra arbeidsgiver i permisjonen, så trenger ikke bekymre meg for å gå uten penger.

Jeg fikk og det brevet, kom midt i jula og lønnedamen hadde ekstra lang ferie så jeg ble redd jeg måtte til med ny søknad, men hun fikk sendt det de ville ha så jeg venter bare på at det skal gå i orden. Penger vil jeg jo ha;)

Back
Topp