Angrerett ang kjøp av babyhuske?

mamat2prinsesser&4prinser

2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
5 nov kjøpte jeg en ny babyhuske pga Emmeth krever en del og jeg er som sagt så og si alenemor om dagen da sambo har gips på beinet og ikke får gjort så mye! Uansett kjøpte jeg den huska så jeg fikk litt frie hender og skulle få gjort litt uten Emmeth hengende i armene mine. Han vil bare være med meg, ingen andre. Også morfar da, men begrenset hvor mye han kan være her!

Huska kosta 2000 kr og Emmeth liker den ikke, har brukt den max 30 min, hvis han i det hele tatt har brukt den så mye! Har jeg angrerett når den er kjøpt i butikk? Eller må jeg rett og slett selge den på finn.no? Synd siden den omtrent ikke er brukt :(

tror det kommer an på butikkens returpolicy... enkelte butikker har 30 dagers åpent kjøp o.l. men hos andre på man avtale deponering! Kjøpte en Babybjørn på Babycare og avtalte deponering slik at jeg kunne prøve den hjemme, heldigvis! Vesla HATA den, så putta den tilbake i eska og fikk pengene igjen :) Det kan jo hende at du får tilgodelapp og ikke pengene tilbake da...

Så lenge det er brukt har ikke butikken plikt til å ta en vare inn igjen med mindre de reklamerer med åpent kjøp slik f.eks elkjøp gjør.
Skjønner jo det godt, de hadde tapt utrolig mye penger på det, de kan vel ikke selge den varen ut igjen til full pris.

Skjønner det jeg også, men hadde jo vært veldig bra om det gikk! Kjøper via nettet neste gang, for da gjelder 14dagers full angrerett! Bir til og selge den på finn!:) Takk for svar...

Jo, det gjør det:) Siden man ikke får prøvd varen før man kjøper den over nett!

AH. Jeg var sikker på at kjøpsloven mente det var fordi man ikke SER varen når man kjøper den over nettet.
Er det vanlig å prøve varer i butikken/ hjemme før man bestemmer seg helt?

ah, visste ikke det. Da blir det handling der heretter :) ;)

Back
Topp