ANGRER!!!! :(

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
har klippet det lange fine håret til sønnen min og ANGRER!!! klippet det ikke veldig kort, men sånn "beatles-sveis" som han hadde som 2åring... synes ikke det var noe fint på han nå som han er nesten 4 og må nok klippe helt kort. buhuuuu.

SKAL ALDRI HØRE PÅ MAMMAEN MIN MER!!! SOM MENTE HAN IKKE VAR FIN PÅ HÅRET OG JEG MÅTTE KLIPPE HAN.

Jeg er redd jeg holder med mannen sånn i utgangspunktet. Synes gutter passer kort hår klart best!

Trone skrev:
Mannen her vil også klippe minsten, men jeg sier NEI! Han skal ikke klippes enda ;)

"Heldigvis" gror det ut igjen da, selv om det er en mager trøst :(

ja den er litt mager... men fint med 7-8åringer som har halvlangt hår også da:) spørs bare om det er inn med sånn hår da da... :p

Spar det ut igjen. Jeg syns det er så teit at det liksom er en regel om at jenter skal ha langt hår og gutter skal ha kort. Jenter skal ha de fargene og gutter sånn. Jenter får bare dukker og gutter biler.. u name it. Det som er fint går, er min regel. Vil en gutt gå med maskara, så værsågod :-D

Jeg synes IKKE det er fint med langt hår på gutter. de ser jo ut som "jenter" emoticon

TonjeJenta skrev:
Spar det ut igjen. Jeg syns det er så teit at det liksom er en regel om at jenter skal ha langt hår og gutter skal ha kort. Jenter skal ha de fargene og gutter sånn. Jenter får bare dukker og gutter biler.. u name it. Det som er fint går, er min regel. Vil en gutt gå med maskara, så værsågod :-D

enig. dessuten er det inn med halvlangt hår på gutter og så følger jeg min smak  og ikke hva gammeldags folk mener fordi "sånn har det alltid vært" uten at det egentlig er noe grunn for hvorfor!

gutt09jente11 skrev:
Klipp han kort, du skal se han blir en tøffing ;) Gutta må få ha kort hår synes jeg ;)

så han er ikke tøff med langt hår?
og hvorfor skal han være tøff? fordi han er gutt?

Hva sier gutten selv, da? Jeg hadde hørt på ham først og fremst, gitt. Fireåringer har oftest utviklet selvbevissthet og ønsker å ha et ord med i laget på både klær og hår.

Kan uansett ikke fatte og begripe at håret til småunger skal være noen stor greie (har ikke mor nok med å dolle seg selv?), men det vokser da ut igjen, kjære vene.

*bølla* skrev:
Jeg synes IKKE det er fint med langt hår på gutter. de ser jo ut som "jenter" emoticon

Tenker jeg og

Mrs Lutz skrev:

gutt09jente11 skrev:
Klipp han kort, du skal se han blir en tøffing ;) Gutta må få ha kort hår synes jeg ;)

så han er ikke tøff med langt hår?

og hvorfor skal han være tøff? fordi han er gutt?

Ja det lurer jammen jeg på også? "blir han en tøffing"?? Må man ha kort hår for å være en tøffing? Er jo INGEN regel på at gutter skal ha kort hår og jenter langt. Herregud folkens, vi lever i 2011 nå , IKKE på 50 tallet lenger;)

Mange gutter er kjempe fine med litt lengde på håret synes jeg. Gutten min er 5 år, og har ganske langt hår. Han vil IKKE klippe seg.

Jeg synnes en må se litt på hva barne vil også
Gutten her svetter så mye at han kun vil ha helt kort hår,så her bruker vi maskinen
Men guttungen til et vennepar av oss ville ha langt hår noen han får lov til han har halvlangt hår med små korketrekkere i og blond, synnes han bare er så herlig på håre.
Noen gutter kler langt hår, noen kler helt snøtt, så en får se hva barne kler også

Tror du HAN bryr seg?
Og når han blir større, tror du ikke han vil sette pris på å se bilder av seg selv som korthåra?
Jeg har enda ikke tilgitt mamma for at jeg har kort hår på bildet jeg tok hos fotografen da jeg var 3. Rosa nydelig kjole, blå øyne og blondt KORT hår! Utilgivelig!

Gutten min er litt over to år og vi har såvidt stusset håret hans to-tre ganger. Han har de nydeligste krøllene som eg er litt redd for at skal forsvinne hvis vi klipper det, og hvis de ikke gjør det så kommer han ihvertfall til å få et ustyrlig kort hår.

Og det er forresten ingen tvil om at han er en gutt selvom han har halvlangt hår, finnes ikke jentete!

Små aktive gutter trenger kort hår. Det er min helt profesjonelle mening. Jenter kan sette opp i spenner og og strikk, der er vel ikke gutta enda. De små er jo veldig aktive og langt hår som bare går alle veier er upraktisk, varmt, blir fortere møkkete osv osv...

Bouncy the Butthead Slayer skrev:
Hva sier gutten selv, da? Jeg hadde hørt på ham først og fremst, gitt. Fireåringer har oftest utviklet selvbevissthet og ønsker å ha et ord med i laget på både klær og hår.

Kan uansett ikke fatte og begripe at håret til småunger skal være noen stor greie (har ikke mor nok med å dolle seg selv?), men det vokser da ut igjen, kjære vene.

han ville ha langt hår - som sjørøver! var nettopp i kristiansand og han la merke til at benjamin (en av kaptein sabeltanns menn hadde langt hår og han liker å ha sånn skaut på hodet som han. 
men sa han at pappaen hadde sagt at kanskje barna i den nye bhg han skal begynne i i august kom til å tro han er jente fordi han har langt hår. blir faens så irritert! ungen skal få ha hvilket hår, klær eller personlighet han vil uten å måtte bry seg om hva andre tror!!!! for en dustete ting å si!

Mr.Darcy skrev:

*bølla* skrev:

Tenker jeg og

sitter nå å blar igjennom hm-katalogen og flesteparten av guttene der har halvlangt hår. og de ser slett ikke ut som jenter!

Labambie skrev:
Små aktive gutter trenger kort hår. Det er min helt profesjonelle mening. Jenter kan sette opp i spenner og og strikk, der er vel ikke gutta enda. De små er jo veldig aktive og langt hår som bare går alle veier er upraktisk, varmt, blir fortere møkkete osv osv...

hahahah det er det dummeste jeg har hørt. MÅ JEG sette det opp i spenner og stikk? jeg er ikke et barn men er jaggu aktiv. finnes sånne "hodestrikker", capser o.l., og min liker å ha sånn piratlook med skaut. dessuten handler det om hva slags verver man har og hvordan håret legger seg. og så finnes det hårprodukter. finnes nok av jenter som ser ut som kråkereir på hodet også! blir ikke langt jentehår like møkkete? hvorfor ikke klippe de kort også? svette i hår hjelper til med varmeregulering.

TonjeJenta skrev:

Veldig enig med deg :)

Back
Topp