Angrer etter inntak av Mifegyn (førsteabortpille)

lotusblomsten

Andre møte med forumet
Hei! Både samboer og jeg har barn fra før og etter noen diskusjoner kom vi frem til abort. Jeg tok Mifegyn-svelgetablett på onsdag og angeren slo meg samme kveld. Er i ca uke 10 nå. Jeg var på sjekk i går og ingenting annet enn litt kraftige blødninger har skjedd. Fosteret lever og livmorhalsen er lukket. Jeg valgte derfor å ikke gjennomføre del 2 av aborten. Jeg er nervøs for både å miste og ha skadet fosteret nå og klandrer meg selv. Jeg ønsker ingen skjennepreken, men heller erfaringer i samme situasjon. Både positive og negative. Takk.

Hei jeg har ingen peiling men leste dette fra felleskatalogen:
F5D5E2D0-1DC4-44FF-BB37-3323FAE01FFC.png

God klem til deg :Heartred
Hvordan tar barnefar at du ombestemte deg?

For å være helt ærlig, så tenker jeg at det muligens er feil gruppe her for å diskutere det. Med få unntak er alle baby i magen av de gravide her inne i denne gruppen sterkt ønsket! Tenker at du finner mer folk med erfaring andre plasser enn februargruppen.
Det betyr ikke at du ikke er velkommen her som gravid, men kun at akkurat det spørsmålet du har om erfaring av flere er tvilsomt at du får svar her.

Hei! Både samboer og jeg har barn fra før og etter noen diskusjoner kom vi frem til abort. Jeg tok Mifegyn-svelgetablett på onsdag og angeren slo meg samme kveld. Er i ca uke 10 nå. Jeg var på sjekk i går og ingenting annet enn litt kraftige blødninger har skjedd. Fosteret lever og livmorhalsen er lukket. Jeg valgte derfor å ikke gjennomføre del 2 av aborten. Jeg er nervøs for både å miste og ha skadet fosteret nå og klandrer meg selv. Jeg ønsker ingen skjennepreken, men heller erfaringer i samme situasjon. Både positive og negative. Takk.
Høres ut som en vanskelig avgjørelse, og håper alt går bra for dere. Jeg ville bestilt time til ultralyd om en uke eller to for å sjekke at alt ser fint ut fortsatt. Lykke til! :shy:

Kanskje flytte ut på generell?

Ville tatt dette opp med lege. Dersom det er store sjanser for misdannelser på fosteret syns jeg det er bedre å gjennomføre aborten, men dette må du finne ut av sammen med lege og samboeren din :)

Håper det løser seg og at du kan beholde fosteret uten sjanse for misdannelser :Heartblue

https://relis.no/sporsmal_og_svar/5-3785?source=relisdb

Her var det ganske grei info syns jeg. Kort oppsummert, det er lite kunnskap på området, men de studiene som er viser lite fosterskade.

Masse lykke til ❤

Krysser alle fingre og tær for dere!!! :Heartbigred

Ingen erfaringer,men tenker det beste er å spørre lege eller jordmor om dette. Ut fra det de andre har finner frem av info virker det som god sjanse for at fosteret har det bra og liten sjanse for skade, men du bør snakke med lege.

Ønsker deg masse lykke til.

Back
Topp