Angrepille og amming

Bkno1761592

Andre møte med forumet
Hei!
min sønn er 8 uker. Å i går var vi uheldige å samboer er usikker om han kom litt inni meg. Vi tenkte å reise på apoteket å kjøpe en angrepille. Men da skal man ikke amme på 8 timer. Jeg fullammer. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med melka? Skal jeg pumpe det ut? Å hva om gutten min får noe i gjennom morsmelken av pillen? Å hva er egentlig grunn til at man ikke skal amme når pillen er tatt. Jeg tenkte å gå på butikken å kjøpe NAN for denne ene dagen. Er det dumt, å kan barnet da reagere på noe vis? Han fikk nan da han var nyfødt første dagene på sykehuset men ingenting da vi kom hjem. Men er så redd at noe kan gjøre skade på veslemann :( skulle gjerne ringt helsestasjon å spurt men den er jo stengt idag. Er det noen andre jeg kan spørre? Takk for svar!
 
Last edited:
Korleis gjekk det?
Neste gong er det sikkert lurt å høyre med farmasøyten, dei veit ein god del om medisinbruk :Heartpink
Eg tenkjer at ein enten burde amme på førehand, eller bruke MME i desse 8 timane.
Det er snakk om nokon timar, så eg trur ikkje det skal ha stor betydning.
Etter at dei 8 timane er over er det nok trygt om det er det som står på pakningsvedlegget.
Men eg ville forsikra meg hos farmasøyt eller helsesyster neste gong eg var usikker på noko.
Håper det går fint med deg :Heartblue
 
Tusen takk for svar!
Gikk på apoteket der de fortalte at det skulle være trygt. Jeg pumpet meg først så jeg kunne lagre mat, til lillemann var sulten. Tok pillen seint på kvelden så han sov nesten hele natten, så det ble ikke så oppstyr rundt at han ikke fikk puppen. Så alt gikk fint her ❤️
 
Til neste gang, så er trygg mammamedisin stedet å spørre, kan både ringes og sendes Mail. Der jobber det farmasøyter og leger som er eksperter på medisinbruk på gravide og ammende. Legen din kan og kontakte relis som og sitter på kunnskapsgrunnlaget på dette. Pakningsvedlegget er gjerne ikke riktig, da produsentene dobbeltsikrer seg og slik gjør at mange ammende ikke tør bruke medisiner eller slutter å amme uten grunn. Nå var det jo bare 8 timer opphold her og det gikk jo bra, men skriver det mtp andre som leser og :)
 
Back
Topp