Angrepille når man er gravid(litt lang)

MimmiMamma

Betatt av forumet
Her har ikke mensen komt som den skal etter at jeg fikk datteren min for 2 år siden.
Den kommer en mnd, så hopper den gjerne over en mnd, varer kortere el lenger enn vanlig o.l
Så jeg kan ikke stole på den.

For 3 uker siden tok jeg angrepille (sambo brukte ikke kondom,men hoppet av..noe jeg ikke stoler på, derfor tok jeg angrepille) Igår kveld brukte han kondom, men den sprakk, så da må jeg til med angepille igjen.
(vil bare si at med unntak av disse gangene har jeg kun brukt angrepille en gang før for mange år siden, så bruker det ikke som prevansjon altså![8D])

Men det jeg lurer på er om dersom man eg gravid allerede, kan det skade barnet om man tar angrepille?

Går liksom med en følelse av at jeg er gravid. (da tenker jeg at jeg har blitt det før jeg tok angrepille første gangen, sånn at jeg er noen uker på vei..)

Så om jeg f.eks er 3-4 uker på vei, kan det skade barnet om jeg tar angrepille?

kan jo selfølgelig ta en test før jeg tar pillen, men jeg har angrepillen her nå og om jeg skal ta test først må jeg vente til mandag før jeg får kjøpt test.
Også tenker jeg jo litt på den angrepillen jeg tok for 3 uker siden

Vil jo helst ikke bli gravid nå, men om jeg er det så er ikke abort noe alternativ, og jeg vil jo ikke skade spiren.

Ble kronglete skrevet det her, men håper kanskje noen forstår spørsmålet mitt![8D][:)]

Jeg vet faktisk ikke hva angrepillen gjør om en allerede er noen uker på vei. Kan du ikke vente med å ta pillen til i morgen og gå på apoteket og kjøpe en graviditetstest.
Har du vurdert å bruke noe annet prevensjon eks p-piller eller spiral?

søk på navnet på angrepillen inne på felleskatalogen.no , kan hende det står svar på spørsmålet ditt der[:)]

Fra norlevo.no:

Graviditet og amming
Preparatet må ikke brukes under graviditet og kan ikke avbryte et påbegynt svangerskap. Om du allerede er gravid eller denne prevensjonsmetoden ikke lykkes og graviditet utvikles, indikerer epidemiologiske studier at Norlevo ikke har fosterskadlig effekt.

Står ingenting som jeg kunne finne her om konsekvenser hvis man er lengre på vei, så det aner jeg ingenting om.

ORIGINAL: leonorasmamma

Jeg vet faktisk ikke hva angrepillen gjør om en allerede er noen uker på vei. Kan du ikke vente med å ta pillen til i morgen og gå på apoteket og kjøpe en graviditetstest.
Har du vurdert å bruke noe annet prevensjon eks p-piller eller spiral?

apoteket er ikke åpent på søndager her.
Kan jo vente til mandag, men pillen mister vel mer og mer effekt etter lengre tid det går!

Joda, jeg gikk på p-piller, men ble så dårlig av de + at jeg gikk opp mye i vekt.
Så har nettopp vert til lege og ordnet men en ny type.
Så nå venter jeg bare på at mensen skal komme, for legen sa jeg skulle vente til je fikk mensen før jeg begynnte på de.
Men den kommer jo som sagt ikke hver mnd.. så jeg venter og venter[8D]

Skulle jo bedt legen om en test, men det er først nå siste dagene jeg har tenke at kanskje jeg er gravid.
Sånn egentlig har jeg ingen grunn til å tro det, merker ingenting.. bare en følelse jeg har.
Det fikk jeg sist jeg var gravid også!
Da gikk jeg på p-piller, men plutselig fikk jeg det for meg at jeg var gravid. Tok test og den var positiv.

Hvilke bivirkninger kan angrepillen gi?
Mange opplever kvalme, oppkast, hodepine, diaré, tretthet, svimmelhet, ømhet i brystene, blødningsforstyrrelser og smerter i nedre del av magen. Du kan ikke bli ufruktbar ved bruk av preparatet, men tar du angrepillen oftere enn en gang i måneden, kan det forstyrre menstruasjonssyklusen.
Hvis den ikke virker og du er gravid, er det svært usannsynlig at den skader fosteret

Fant dette på nettet nå så da er det bare til å ta pillen.

ORIGINAL: leonorasmamma

Hvilke bivirkninger kan angrepillen gi?
Mange opplever kvalme, oppkast, hodepine, diaré, tretthet, svimmelhet, ømhet i brystene, blødningsforstyrrelser og smerter i nedre del av magen. Du kan ikke bli ufruktbar ved bruk av preparatet, men tar du angrepillen oftere enn en gang i måneden, kan det forstyrre menstruasjonssyklusen.
Hvis den ikke virker og du er gravid, er det svært usannsynlig at den skader fosteret

Fant dette på nettet nå så da er det bare til å ta pillen.

Takk![:)]

"svært usannsynlig" betyr vel at det kan vere en liiiiten fare for det..
hm.. på en måte har jeg bare lyst å droppe pillen og bare la ting gå som det går.
Om jeg ikke blir gravid så er det bra, og jeg skulle bli gravid så skal det gå bra også.

Grunnen til at jeg vil vente litt med å bli gravid er at jeg og sambo har hatt litt problemer i forholdet og ble nettopp sammen igjen i januar (pause på ca 2 mnd)
Vi har jo alltid ønsket oss flere barn, men jeg ville gjerne hatt litt mer tid til å se at det virkelig fungerer denne gangen..
hmm..

ORIGINAL: novembersnuppe

Tror ikke man skal ta angrepille mer enn en gang i en syklus...

Jeg så det sto i det leonorasmamma hadde skrevet at visst man tok det oftere kunne det forstyrre menssyklosen.
Men den er jo veldig forstyrret her allerede[8D]

eller vet du andre grunner til at man ikke bør ta mer en en gang?

Back
Topp