Angrepille = abort? Hva mener du?

PlasticApple©

Forumet er livet
Hva mener dere om angrepillen? Vil dere si at å ta en angrepille er det samme som å ta abort?

Nei, man er jo ikke blitt befruktet enda, så man avslutter ikke et svangerskap...
Det har jo ikke blitt et svangerskap enda og ikke sikkert det ville blitt det heller!

Nei, det er det samme som å gå på P-pillen.. Den kan ikke avslutte et påbegynt svangerskap.[;)]

takker for svar. Jeg mener selv at det ikke kan sammenlignes med en abort.. hadde bare en liten diskusjon på bloggen min om at folk mente at å ta angrepillen var det samme som å drepe ett barn.

Nei det syns jeg ikke, det hindrer jo bare en graviditet som kunne blitt, avbryter den ikke

nei...

Nei det syntes jeg ikke

ORIGINAL: Mims

Nei, det er det samme som å gå på P-pillen.. Den kan ikke avslutte et påbegynt svangerskap.[;)]

Nei det mener jeg ikke.
Abort er jo å avbryte et påbegynt svangerskap, ta livet av et embryo/foster, Men når man tar en angrepille så er det jo ingenting der å "ta livet av"...Det kunne kanskje ha blitt noe, men det er jo ingenting, så hvordan noen kan se på det som en abort er helt uforståelig for meg.

Er forøvrig ikke imot noen av delene, fant bare ingen bedre måte å formulere meg på[:)]

nei... 

Back
Topp