Angre, angre... Urolig hjerte osv.

Poe

Blir kjent med forumet
Jeg signet ikke opp for dette! Men det sier seg selv at hjertet må jobbe mer nå... Men jeg takler veldig dårlig ekstraslag, å være sliten, urolig følelse i kroppen og følelsen av at pulsen er kraftigere og litt høyere. Prøver å roe meg ned, men blir rett og slett redd.

Nå har jeg et veldig snodig problem med at jeg fort kan være generelt redd for at det er noe gærnt med hjertet (hypokonder?), så har derfor sjekket meg med både EKG og ultralyd for ikke så lenge siden.

Folk er gravide hvert eneste sekund over hele verden, og hjertet gjør jobben... Orker ikke å være redd *gråte*.

Jeg har medfødt hjertefeil og hjertelegen min sa at å være gravid ikke er SÅ påkjennende! Eneste er selve fødselen jeg må være forsiktig med.

Vanskelig å la være å tenke på det for din del sikkert. Men du tenker nok for mye på det. Er bare å ta det rolig.

Som min far sier: du er ikke syk, du er gravid ;)

Termin 08.04.14! :D

Jeg også har høy og dunkende puls. Slitsomt å ligge og kjenne på det når jeg legger meg om kveldene, men sover som regel godt etterhvert. Vet ikke om dette er vanlig tidlig i svangerskapet. Men tenker at det er sikkert en miks av det at man er gravid og det at man har en del spenning i kroppen. Mange nye tanker. Vi får bare prøve og slappe av når vi kan tror jeg :)

Vel, det skal jo være vanlige greier. Har lest jordmor har skrevet: Blodvolumet vårt øker, hjertet må pumpe mer, pulsen øker rundt 15 slag i minuttet, hjertet blir større, og at dette maxer seg ved uke 10.

Back
Topp