Angelsounds = beroligende

Mylva

Forelsket i forumet
Sommerfuglene <3
Sommerfuglene
Anbefales for den tålmodige! Kan skape unødig bekymring og frustrasjon hos den som gir opp... Brukte 1 time på å finne hjertefrekvensen til min lille 2,5 cm store baby. (Uke9+3)
Men når jeg endelig fant den.... Åååååh for en herlig og beroligende begivenhet .....

Nå skal det være sagt at det er mange som ikke finner lyden før senere... Gjennomsnitt i uke 12.
Men så har det blitt funnet allerede ved uke 8 også.. Så kanskje har det litt med den individuelle graviditet... Og tålmodighet?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vil det ikke stresse babyen unødvendig ved å holde på så lenge?

Mener å huske at det står et eller annet i bruksanvisningen om å ikke bruke den så lenge av gangen. Det er vel kanskje ikke farlig, men stressende for babyen å holde på lenge/mye. UL i seg selv er ikke farlig. Jeg har ikke funnet hjertelyd enda, men prøver litt innimellom. UL på fredag om en uke :-) Spent!

Til ALLES info så stresser det babyen å bruke doppler hjemme. Det er helt ok og ikke farlig å bruke dette de gangene man er på kontroll etc., men man skal med forsiktighet bruke dette på egenhånd hjemme. Altså type hver dag er ikke så heldig ..

Dette er omdiskutert.. Finnes ingen fakta med særlig tyngde i....Jeg velger å tro at det ikke er farlig og kommer nok til å lytte hver dag. Det trygger meg og er bedre enn at jeg er stresset, for det er vel heller ikke særlig bra. Og når jeg får teknikken, så bruker jeg nok ikke så lang tid på å finne lyden. I dag fant jeg den med en gang:-)

Dette er omdiskutert.. Finnes ingen fakta med særlig tyngde i....Jeg velger å tro at det ikke er farlig og kommer nok til å lytte hver dag. Det trygger meg og er bedre enn at jeg er stresset, for det er vel heller ikke særlig bra. Og når jeg får teknikken, så bruker jeg nok ikke så lang tid på å finne lyden. I dag fant jeg den med en gang:-)

Jeg ville ikke brukt den så lenge... har lett noen ganger, men ikke mange minuttene før jeg legger den fra meg og venter noen dager :) Sist fant jeg den i uke 10 tror jeg? Eller var det 8? Dårlig hukommelse :P
Denne gangen har jeg ikke funnet den enda, er 9+5 :) (tickeren er en dag feil, har ikke hatt gidd til å fikse den enda hehe) Har ikke lett på godt over en uke da...

Når man først har funnet den en gang, finner man den (stort sett) mye lettere neste gang :) Da "vet" man ca hvordan man skal finne den, og hvor den lille rakkeren gjemmer seg :D

jeg er glad du fant lyden i dag, og at det roet deg :)

Så herlig da:D
Jeg klarte ikke å vente, så nå er min angelsound kjøpt...venter i spenning! Håper det går raskt med posten :P

glamaria fra Juli 2013:

"Nå er det ikke stråling fra ultralyd eller doppler, men lydbølger som brukes. Men jeg tror nok også at fosteret kan bli stresset av dette og prøver å ikke bruke doppler så mye. Jeg har brukt det 1 gang til nå. Mest fordi jeg har angst for uken jeg er inne i nå (uke 11) siden vi hadde en MA i uke 11 første svangerskap. Tenker at jeg kanskje bruker den en gang til om en ukes tid, da må jeg klare å roe nervene:-)"

charnelle fra Juli 2013:

"Som Glamaria skriver over er dopplere til hjemmebruk ikke ultralyd, men lydbølger.
Vil minne om at det er viktig å kjøpe dopplere som er CE merket (EU godkjent i forhold til helse og sikkerhet) slik som Angelsounds feks er. Hadde disse hatt noen som helst skadelig virkning på fosteret ville de aldri vært godkjent verken i EU eller i USA.
Man kan altså trygt bruke dopplere i forhold til stråling. Det finnes heller ikke dokumentasjon på at fosteret blir stresset av dopplere til hjemmebruk (som går på lydbølger)
Det er veldig forskjellig hva jordmødre sier om bruk av hjemmedopplere (min søster er jordmor), men en av grunnene til at noen er skeptiske er ikke stråling eller at fosteret blir stresset.
Det er rett og slett at mor blir stresset om hun ikke finner hjertelyden og bruker apparatet feil.
Dere som bruker dopplere kan altså trygt bruke disse så fremt de er CE godkjent."

Hadde doppler med andremann men brukte den kun noen få ganger rundt uke 12. Den kan fort skape unødvendig bekymring ja og i tillegg er det ikke bra å holde på en time med den. Men det er forskjellig synspunkter på akkurat det der men jeg velger bevisst å ikke kjøpe en eller bruke den nå. Lar legen styre den kontrollen.

Back
Topp