Angelsound

Jeg har fra første :) Brukte den litt, men ikke mye.. var redd for å stresse babyen eller at strålingen ikke var bra.. Anbefaler ikke å bruke det om man lett blir stresset/bekymret om man en dag ikke skulle finne hjertelyd! :) Vi fant hjertelyd rundt uke 12, i uke 16 begynte jeg å kjenne bevegelser og da var ikke behovet for doppler der lenger :) Så, 4 uker hadde jeg bruk for den... Tror ikke jeg hadde kjøpt igjen :P

Lånte av en venninne sist gang og prøvde i uke 12. Fant hjertelyden selv. Hadde ultralydtime dagen etter så det var egentlig "litt kjedelig" at vi prøvde dagen før, for da ble ikke den første ultralyden såå spesiell på en måte. Kommer nok ikke til å bruke igjen. Når spark og bevegelse kommer så er det bekreftelse nok for meg.

Men selvfølgelig koselig å ha muligheten til å høre lille hjertet <3 Skjønner at folk vil prøve.

Noen av dere damer som har erfaring med doppler/angelsound? For - imot? :happy:
Jeg ville ikke anbefale de flate angelsound typene. Har en fra forrige svangerskap og de er ikke noe gode å finne lyd med. Er liksom lite muligheter til å snu den i forskjellige vinkler. Denne gangen vil jeg heller gå for en doppler som ligner mer på de som leger og jordmødre bruker. Koster mer men vil heller ha noe med bedre kvalitet :)

Jeg ville ikke anbefale de flate angelsound typene. Har en fra forrige svangerskap og de er ikke noe gode å finne lyd med. Er liksom lite muligheter til å snu den i forskjellige vinkler. Denne gangen vil jeg heller gå for en doppler som ligner mer på de som leger og jordmødre bruker. Koster mer men vil heller ha noe med bedre kvalitet :)
Hvor kan jeg finne slike da? :happy: Har lest så masse forskjellig om disse angelsound apparatene, så da er det bedre å lese erfaring fra andre tenkte jeg :)

Lånte av en venninne sist gang og prøvde i uke 12. Fant hjertelyden selv. Hadde ultralydtime dagen etter så det var egentlig "litt kjedelig" at vi prøvde dagen før, for da ble ikke den første ultralyden såå spesiell på en måte. Kommer nok ikke til å bruke igjen. Når spark og bevegelse kommer så er det bekreftelse nok for meg.

Men selvfølgelig koselig å ha muligheten til å høre lille hjertet <3 Skjønner at folk vil prøve.
Ja tenker litt på det jeg også. Skal jo på ultralyd neste uke, og da er jeg 6+4 ca. Og tenker at om jeg ikke finner hjertelyden med den får jeg helt sikkert panikk og tror noe er galt. Jeg er vel bare paranoid etter alle SA´ene.

Kjøpte en med førstemann, brukte den kanskje to ganger så det var bortkasta penger for min del

Brukte den da jeg gikk gravid med sønnen min:) For min del var det veldig betryggende å ha den i ukene før jeg kunne kjenne spark.

Mange jeg kjenner er svært fornøyde, men jeg kommer ikke til å kjøpe det selv :)

Jeg kjøpte en doppler (ikke angelsound) da jeg gikk gravid med første. Fant hjertelyd rundt 13 uker og begynte å kjenne bevegelse et par uker etter, så ble ikke mye brukt. I andre sangerskap fant jeg hjertelyden på 11-12 uker. Ble ikke mye brukt da heller, men tok den fram et par ganger der jeg syntes det hadde vært mindre aktivitet og ar usikker på om det ar bare fordi jeg hadde vært travel eller om det var noe annet, da virket den betryggende på meg..

Har den liggende, så blir sikkert tatt frem et par-tre ganger denne gangen også, men jeg hadde nok ikke kjøpt en nå om jeg ikke hadde fra før.

Så flott at dere kommer med erfaringer og for-imot :-) jeg tror nok det ikke blir noe innkjøp allikevel. Ettersom flere skriver at de finner hjertelyd rundt 11-13 så føler jeg at det ikke er noen vits. Skal jo på ultralyd annenhver uke frem til uke 14 uansett :-) hadde hjertelyden hørtes med en gang hadde jeg nok kjøpt tror jeg :-)

sniker fra juli: jeg har både angelsound og den andre fetal-doppler som vist bilde av over. jeg fant hjertelyden uke 9+4 med angelsound. Med den andre har jeg funnet den i uke 12+2. Jeg trodde angelsound var vanskeligere å bruke, men det har vist seg motsatt :) Elsker doppleren min, men den har gitt meg ordentlig magesår og bekymring også ift å ikke finne lyden plutselig. du må ha stålkontroll på huet før du bruker den ;)

Back
Topp