Angelsound

Verra

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Jeg kjøpte meg en Angelsound i dag, jeg fant tilslutt noe som hørtes ut som hjerteslag. Men lurer på om det kanskje var pulsen min jeg hørte? Det var litt oppom navlen. Noen som har noe erfaring?

Hvilken uke er du i nå da?

Skal love deg at når du finner din lille spire, er du ikke i tvil... for å sjekke om det er din egen (for å være sikker) så ta fingeren på hovedpulsåren i halsen,da kjenner du den beveger seg i takt med lydene... Jeg er selv 11 uker på vei, og fant så vidt lyden til min spire i går, men h*n ligger under en av mine pulsårer, så er ikke så lett å finne :)

lillemeg87 skrev:

Jeg er 13 uker i morgen:-) var på førstekontroll i dag å legen min ville ikke en gang lytte etter hjertelyd for ikke å skremme meg om han ikke fannt den. Men ellers var alt som det skal:-) Jeg får prøve å finne den selv igjen senere.

Jeg må bare spørre, virker som at det er ganske mange som har en slik duppeditt hjemme.

Men når jeg prøver å google litt om det kommer det bare opp advarsler og at det er "omstridt" pga strålingen man utsetter babyen for osv... tenker dere noe på det, eller mener dere at det ikke er en risiko? Jeg har ingen formening om dette altså, er bare nysgjerrig, kunne jo godt ha tenkt meg en slik selv..... 

Melkeplett skrev:
Jeg må bare spørre, virker som at det er ganske mange som har en slik duppeditt hjemme.

Men når jeg prøver å google litt om det kommer det bare opp advarsler og at det er "omstridt" pga strålingen man utsetter babyen for osv... tenker dere noe på det, eller mener dere at det ikke er en risiko? Jeg har ingen formening om dette altså, er bare nysgjerrig, kunne jo godt ha tenkt meg en slik selv..... 

Jeg har selv ikke tenkt noe på det. Men det meste kan vell brukes med måte?:-)

Verra skrev:

lillemeg87 skrev:

Jeg er 13 uker i morgen:-) var på førstekontroll i dag å legen min ville ikke en gang lytte etter hjertelyd for ikke å skremme meg om han ikke fannt den. Men ellers var alt som det skal:-) Jeg får prøve å finne den selv igjen senere.

Vis du er 13 uker i morgen så har vell ikke du termin i november då? :P

charnelle skrev:
Her er svar fra en jordmor: http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143945470-er-det-farlig-og-bruke-angelsounds/
I tillegg hadde Angelsound aldri vært på markedet om det hadde vært skadelig.

det er litt feil. Det er ingen instanser som sjekker og har krav på slike produkter i Norge. Feks bilstol skal oppnå visse krav for å bli solgt, men det er mange produkter som ikke har slike krav. Ta babybjørn bæresele feks: omtrent alt av fagfolk fraråder bruk av de, men allikevel selges de som bare det- Folk tenker at det ikke er skadelig bare fordi de selges i butikken.

Back
Topp