Angelsound ...

Bruker du olje på magen, eller annen krem?

Ja, brukte krem. Hørte mitt veldig tydelig. 

Og i går kveld hørte jeg noe som var høyere enn min, men fortsatt ikke mer enn ca 104..

Hjertefrekvensen skal jo ligge mye høyere.. 

Jeg hørte hjertelyden med angelsound for første gang for to dager siden, i går fant jeg den ikke. Er ikke lett å finne den nå i starten, og spesielt ikke med angelsounden. Livmoren ligger som regel akkurat rundt skambeinet og babyen kan nok fort legge seg langt ned og "gjemme" seg bak skambeinet.

Ikke noe å bekymre seg for - det blir lettere når man er 14-15 uker på vei

Takk for det, ble litt mer lettet nå. Vil ikke at det skal være noe galt med den lille. Men hvem vil vel det med sine små. 

Får vente ei uke og prøve igjen, kanskje det funker da. 

Er 12+3 i dag så er jo tidlig

Jeg tok frem min angel sound i dag og fant ikke noe jeg heller.

Viktig å huske med angelsound:

1: Det er kun på gøy, viss du ikke finner den så er det fordi du ikke er fagperson og selv fagpersoner sliter med å høre den tidlig, dette er grunnen til at mange leger venter til uke 16+ med å høre etter. Viss det å ikke finne lyden bekymrer en når en ellers ikke har noen grunn til bekymring, bør en ikke bruke den i det hele tatt.

2: er en bekymret for at noe er galt, spesielt senere der en kanskje kjenner merkbart lite liv etc. skal en ta kontakt med lege/jordmor/føden. En skal ikke begynne å lete etter hjertelyd selv og og "berolige" seg selv med at en finner den.

BlackBeauty skrev:
Viktig å huske med angelsound:

1: Det er kun på gøy, viss du ikke finner den så er det fordi du ikke er fagperson og selv fagpersoner sliter med å høre den tidlig, dette er grunnen til at mange leger venter til uke 16+ med å høre etter. Viss det å ikke finne lyden bekymrer en når en ellers ikke har noen grunn til bekymring, bør en ikke bruke den i det hele tatt.

2: er en bekymret for at noe er galt, spesielt senere der en kanskje kjenner merkbart lite liv etc. skal en ta kontakt med lege/jordmor/føden. En skal ikke begynne å lete etter hjertelyd selv og og "berolige" seg selv med at en finner den.

Godt sagt!

Veldig enig i det som står over her.. Vi klarer uansett utmerket å bekymre oss allikevel, da.. Men leter du nederst i magen??jeg fant min der i allefall..

Veldig enig i det du skriver. 

Men jeg tror likevel alle gravide (med vett i behold) bekymrer seg for noe titt og ofte. Sånn er det bare og har nok alltid vært sånn. Når man vet man er gravid vel og merke da. 

Jeg tar det med ro, venter ei uke og prøver da, finner jeg ikke da venter jeg noen uker til. Er heller ikke sååå lenge til UL som vi gleder oss til! 

Jeg ønsker også veldig gjerne å høre hjertelyd. Har ikke angelsound eller lignende selv. Har også bestemt meg for å ikke prøve å høre etter hjertelyd før det er ganske sikkert å høre noe. Derfor har jeg snakket med jordmor og avtalt time i uke 16. Hun mente at det ikke var nødvendig å høre før dette, for hvis en ikke skulle høre noe så bekymrer man seg jo ikke akkurat mindre og det er jo ikke akkurat det beste for mini! Så hadde jeg vært deg ville jeg bare roet meg helt ned på det å finne hjertelyden, og iallefall ventet til det faktisk er mulig å høre den. Er også enig i det BlackBeauty skriver over. Vi er ikke fagfolk, så sjansen for å ikke finne lyd og også bli ennå mer urolig er stor!

Babysen har det nok fint skal du se :)  

Back
Topp