Angelsound

Ulve~Mamma

Elsker forumet
Mange som har denne?

jeg har lyst på, men får ikke tak i!!

Hvis noen har en brukt så vil jeg gjerne kjøpe altså!

Har ikke teknikmagasinet her, og de er ALLTID utsolgt på nettsiden! Og alle de på Finn.no blir solgt superfort..

jeg syns det er så koselig å hør epå litt hjertelyd, selv om jeg har daglig bevegelse!

Jeg lånte en av en god venninne.. den brukte jeg flittig [:D] Helt frem til uke 15 tror jeg.. Da hadde jeg vært på en jukseultralyd og fått vite kjønn.. Ble mye roligere etter dette...

Så ble venninna mi gravid og ville ha den tilbake akkurat da jeg hadde vært på ultralyden.. Var redd for å få abstinenser, men jeg er veeeldig rolig og ettersom jeg kjenner mer og mer liv så er det tegn godt nok i massevis for meg [:)][:)][:)]

akkurat nå har lille-prinsen show i magen.. Kjempekoselig! Mon tro om han også liker kvikklunsj?? Flaks for han at jeg har mange i skapet [;)]

Sisko: det hadde vært kjempesnilt av deg! jeg sender deg en PM om dette blir tilfelle :)

Starwish: min digger kvikklunsj. Dansa vilt i stad når jeg spiste en :P

Vil ikke ha en angelsound for å bekrefte, men for å koosee meg en gang i blant

ORIGINAL: Goth.mummy

Sisko: det hadde vært kjempesnilt av deg! jeg sender deg en PM om dette blir tilfelle :)

Starwish: min digger kvikklunsj. Dansa vilt i stad når jeg spiste en :P

Vil ikke ha en angelsound for å bekrefte, men for å koosee meg en gang i blant

Skjønner deg godt jeg [;)][;)] Er bare å kjøpe en, så har du vet du!!

Hehe, morsomt å høre at din også digger kvikklunsj [:)] 

Jeg syns det er noe dritt.. Finner aldri hjertelyden med min vertfall!

ORIGINAL: IkkjeBareMarita

Jeg syns det er noe dritt.. Finner aldri hjertelyden med min vertfall!

Hvis du vil bli kvitt den skal du bare sende den nordover ;P

Har angelsound, og synes det er veeeeldig så kos å høre på hjertelyden i blant [:D] Koster jo bare ca 200kr også.. Har morkaka frampå så kjenner ikke så mye, så deilig å høre litt på hjertelyden av og til[:D]. Hadde problemer med å høre den en del i starten, men ble ikke engstelig for visste at det var normalt. Mye lettere å finne hjertelyden nå[:D]

Hvordan får du det til? Finner den ikke jeg... Har testa to ganger idag.. Bruker dere noe på den? Som vann, olje o.l?

Må bruke noe i mellom ja, bruker aloveragel (kjøpt litt billigere på meny;). Lar den være på samme sted en stund om gangen og trykker den litt ned i magen også innimellom. legger meg ned i ro og mak med god tid før jeg skal prøve, men nå finner jeg den stort sett med en gang. hos meg ligger den ganske langt nede.[;)]

Har den ja, kjøpte på teknikmagasinet siden den bare kostet 179 kroner, var litt bekymret en periode... Fant hjertelyden ved første forsøk. Nå har den ikke blitt brukt på lenge men kan jo hende den er kjekk å ha ved en senere anledning.

Ikke for å ødelegge for noen her, men er det ikke denne som kan være skadelig for forsteret eller noe slikt? Har lest det et sted. Og det er grunnen til at jordmor og lege bruker den så lite. Men nå er jeg IKKE sikker altså!!!!

[:D]Tester med olje jeg og funker det ikke så sender jeg den opp til deg Goth.mummy[:D][8D]

hehe, det sier jeg ikke nei takk til IkkjeBareMarita ;)

Men håper jo du får til såklart! Er bare utrolig kjipt at det er så vanskelig å få tak i sånn når man bor i nord! alle andre bare går på teknikmagasinet liksom :p

Hvor mye betalte du for den Krystall?

Vugge:altså ,man bruker jo ikke den HVER dag, men har heller ikke lest beviser på at den er skadelig. Det er jo bare et ekkolodd på en måte, så skjønner ikke hvordan det skal skade fosteret?? Mange får jo feks UL hver gang de er på kontroll, det er jo ikke skadelig. Så hvorfor skal doppler være det?

Jeg fikk faktisk tak i en via forumet til 170 kr ink frakt og gele! HURRA!!

nå håper jeg bare at de får postet den fortest ulig så jeg kan høre hjertet på egenhånd snart :)

ORIGINAL: milo_78

ORIGINAL: Stinius

Ikke for å ødelegge for noen her, men er det ikke denne som kan være skadelig for forsteret eller noe slikt? Har lest det et sted. Og det er grunnen til at jordmor og lege bruker den så lite. Men nå er jeg IKKE sikker altså!!!!

Ja DET STEMMER, jeg ringte föden for et par uker siden,og da snakket jeg med en lege om angelsounden, og hu sa ti ganger på 5 minutter, VÄR SÅ SNILL OG IKKE BRUK DEN, HVIS DU  ER GLAD I BARNET DITT, SÅ BRUKER DU IKKE DEN DER.
fant ikke hjertelyden heller med den,

Det var jo en tråd her for ikke så lenge siden der det kom fram info om at barnet ikke tar til seg næring etter å ha vært utsatt for angelsound, og at helsepersonell anbefaler sterkt å ikke bruke den.
Det barnet blir utsatt for på helsesjekk er mer enn nok.
Skjønner godt at man ønsker å "høre" liv før babyen sparker, selvom jeg ikke ville hatt en selv. Men etter at den sparker så man får små livstegn gjennom hele dagen, så burde det være unødvendig å bruke den all den tid man faktisk ikke vet at den er ok å bruke.
Tror nok også man lytter ofte om man har en, det vil vel være vanskelig å motstå å lytte om man kan og man ikke har kjent noe på et par timer?
Så jeg lar i alle fall tvilen komme babyen til gode.

ORIGINAL: milo_78

ORIGINAL: Stinius

Ja DET STEMMER, jeg ringte föden for et par uker siden,og da snakket jeg med en lege om angelsounden, og hu sa ti ganger på 5 minutter, VÄR SÅ SNILL OG IKKE BRUK DEN, HVIS DU  ER GLAD I BARNET DITT, SÅ BRUKER DU IKKE DEN DER.
fant ikke hjertelyden heller med den,

Har også pratet med lege om det og fikk beskjed om at det var STOR forskjell på angelsound og den de hadde. Veldig forskjell på stråleintensiteten ja!!!

Den som de bruker har veldig sterke stråler og skal virkelig brukes med forsiktighet, sammen med ultralyd. Men man ser da på ultralyd mange ganger også om legene er usikker på noe. Ikke det at man ikke skal være forsiktig og slik er enig i det. Men å kunne høre hjertelyden med et apparat som er har mye mindre stråling en liten stund av og til er ikke akkuratt skadelig.

Har morkaka frempå så kjenner ikke akkuratt mye desverre, så får anfall av engstelse sånn med jevna, men ikke hver uke da. Ikke hører jeg lenge etter heller bruker den bare ca 5 min totalt[;)]

Back
Topp