Angelsound eller liknende

SunShin

Forumet er livet
dere som har det, hvor gar dere bestilt det fra? [:)]
Pris? lang leveringstid?

emiport.net til 349,- ink frakt, kom i posten etter 2-3 dager etter de mottok pengene=)

Hva er det?

Håper dere som vurderer å skaffe det først leser litt om hva det egentlig er, og advarslene/forsiktighetsregelene mot det.

Jeg vet av flere som har kjøpt på ebay... Mulig du kan gjøre noen kupp der! [:)]

eg kjøpte på e-bay forrige gang[:)] betalte vel 150-200 med frakt? var noe rundt der....den var helt ny da, så synst prisen var ok[:)]

ORIGINAL: mamma til leah

eg kjøpte på e-bay forrige gang[:)] betalte vel 150-200 med frakt? var noe rundt der....den var helt ny da, så synst prisen var ok[:)]

jepp samme her. [:)]

finner ikke noe der det står om at disse ikke burde brukes=)

ORIGINAL: *Stella*

Håper dere som vurderer å skaffe det først leser litt om hva det egentlig er, og advarslene/forsiktighetsregelene mot det.

Ka er det som er farlig med den?

ORIGINAL: Superglade

Troooor det har noe med stråling å gjøre eller falsk trygghet etc...

Kusi min fikk sin i går så fikk prøvd meg litt på henne og på meg selv..[8D] Hørte ikke noe da, men er jo fortidlig, men hørte bevegelser, nei det var ikke tarmene jeg hørte, for det hørte jeg også...Må si, utrolig fasinerende da...Men kommer ikke til å kjøpe en sånn en...

Skal jeg ha doppler skal jeg ha sånn legene og jm har...Da skal den brukes i jobb sammenheng, men det er noen år til...[8D]

tja, det er ikke et helt enkelt spm.

for det første er det ultralydstråler. Fagpersoner er spesielt bevisste på å ikke rette dopperlstråler mot babyens hode særlig i begynnelsen av svangerskapet fordi dette er det unison enighet om at ikke er heldig, droppersltrålene er de sterkeste ultralydstrålene. Som ufaglært har man slett ikke den kunnskapen som skal til for å sikre dette. Dertil vil det i de aller, aller fleste tilfeller bli brukt oftere enn den "en gang pr svangerskapskontroll" som helsepersonell bruker det, ellers hadde man vel ikke kjøpt den.
Man kjenner ikke alle mulige bivirkninger av ultralyd, men særlig tidlig i svangerskapet bør man være forsiktig med dette, bedre føre var. Vi vet at foster som har vært utsatt for mye ultralyd i svangerskapet har en større tendens til å bli venstrehendte barn. Det er ikke det at å være venstrehendt er på ille, men det er altså det faktum at man derved ser at ultralyden påvirker noe i hjernen til barnet. Vi vet ikke helst sikekrt om det kanskje kan påvirke flere ting. Better safe then sorry, ikke unødvendig mye ul-stråler mot små hjerner under utvikling.

I tillegg kommer det faktum at, hva skal den brukes til? Er det for å berolige en mor som er bekymret for babyens vel og vel? Det kommer dessverre en god del "hysteriske" gravide inn til sykehusene for en sjekk fordi de ikke finner hjertelyden på et tidspunkt hvor det rett og slett er for tidlig til at den er lett å finne. Disse skal ha time i et allerede presset tilbud. Det er dog ikke det verste. Dersom man er kommet så langt at lyden skal være grei å høre, er man også kommet så langt at man kjenner liv. Dersom EN kvinne som pleier kjenne liv daglig ikke kjenner liv en dag, lytter med en slik sak, hører hjertelyd, og derfor beroliget går til sengs, kan denne maskinen ha et liv på samvittigheten. Ettersom mange kvinner gjør dette, det vet vi, så er det et reelt problem.

en doppler, selv i faglærte hender, er lite hendt til å sjekke om fosteret faktsik har det bra. Variasjonen i normal fosterlyd er stor, og du kan umulig avgjøre om det du hører er en "god nok" fosterlyd. Dersom du ikke har kjent liv på hele dagen, etter å ha kommet så langt at du skal det, skal ALDRI en sånn forsterlydsjekk få deg til å bli hjemme. Etter å ha prøvd dette med søt drikke, kald drikke, dytte på magen, snakke med den etc, og du ikke får respons SKAL du kontakte fødeavdelinge og få en skikkelig sjekk, å la seg berolige over natten av en slik duppeditt kan potensielt være forskjellen på et barn eller en abort. Du vet ikke om det du hørte var et tegn på at babyen var frisk og fin. Det akn det være, det vet du ikke.

ORIGINAL: *MaCa*

Troooor det har noe med stråling å gjøre eller falsk trygghet etc...

Kusi min fikk sin i går så fikk prøvd meg litt på henne og på meg selv..[8D] Hørte ikke noe da, men er jo fortidlig, men hørte bevegelser, nei det var ikke tarmene jeg hørte, for det hørte jeg også...Må si, utrolig fasinerende da...Men kommer ikke til å kjøpe en sånn en...

Skal jeg ha doppler skal jeg ha sånn legene og jm har...Da skal den brukes i jobb sammenheng, men det er noen år til...[8D]

Stråling, falsk trygghet og at den kan bekymre mer enn berolige i en del tilfeller. Alt i alt, ikke noe jeg vil ha i hus.

hmm...det var masse å tenke på...

Takk for informasjonen Stella, syns det er greit med for og mot argumenter. Jeg vurderte å kjøpe det, men har nå lagt det prosjektet på hylla...[:-]

Jeg har brukt min svært lite, det var veldig susete og bråkete, og man hørte som regel tarmene istedenfor hjertelyden.. nå funker den ikke - like greit det [;)]

noen sier de ikke sender ut stråler også. men men.

i mitt tilfelle, så tror jeg det har hjulpet en del, for mine nerver er helt rolige i forhold til det de var en stund, å tror det er mer skadelig for den lille en angelsound=)

men vi har alle forskjellige meninger, og tror det er en grunn til at angelsound er godkjent i norge jeg da=)

Angelsound er kun en lydforsterker og har ingen stråling :) Babywatcher og andre dopplere er ultralydapparater og stråler nok litt.

Jeg skjønner at man skal være forsiktig med vanlige dopplere, men angelsound blir jo noe helt annet ihvertfall hva strålingsrisiko angår - når det gjelder falsk trygghet osv. så blir det noe helt annet :)

Det er mer stråling i PC og TV enn en Angelsounds. Det finnes heller ingen forskning som viser at Angelsounds er skadelig for fosteret, da hadde det heller aldri vært CE (EU) og FDA (USA) godkjent!!
Ville riktignok kun kjøpt Angelsounds der man vet de selger de originale, det finnes masse piratkopier og disse vet man ikke om stråleverdier osv.
Jeg kjøpte min hos den norske Angelsoundsbutikken www.angelsounds.no og fikk den etter en dag.

Back
Topp