Angelsound/Doppler/Babywatcher

Sprettmusa

Glad i forumet
Noen av dere som har det eller blir å kjøpe det?
Kan dere anbefale noen?[:)]

I mitt forrige sv.skap var det et par ganger der jeg ble litt engstelig for lille i magen, siden jeg ikke kjente bevegelser..
(Men det var nok kanskje fordi det bare var noen få dager til fødselen startet..)
Føler hvertfall at jeg godt kunne tenkt meg en slik en nå, så jeg kan høre den nyyydelige hjertelyden selv i stedet for å stresse meg avgårde til lege/legevakten/føden for å få det sjekket om jeg skulle bli engstelig.

http://www.babywatcher.no/

Har dere noen tanker om det å anskaffe seg en slik sak?

hadde det forrige gang ja. hadde angelsound fetal doppler.
vet det er mange som er nagative til det. men for meg ga det en liten betryggelse, brukte det når alle de bekymringene mine dukket opp[:)]

dersom du er bekymret grunnetlite/manglende bevegelse er en slik sak en falsk trygghet som kan forsinke nødvendig hjelp. Du skal ALDRI la "jeg hørte jo hjerteslagene med den, så da er magefølelsen om at noe er galt fordi den ikke har rørt seg i dag" være noe du hører på, vi er ikke trent i dette, vi har ikke kompetansen til å avgjøre om det vi hører er greit nok. Normalvariasjonen i hjertefrekvens er stor, og det krever erfaring for å vite om dette er normalt, eller om den er lav fordi f.eks fosteret får for lite næring. En slik vurdering skal alltid tas av helsepersonell. I alle fall når man har kommet så langt at det er noe å gjøre fra eller til, er du i uke 15, ja så er det ikke noe å gjøre, er du i uke 25 kan det  å dra inn den kvelden  du er bekymra, i forhold til å høre hjertelyden og vente til neste dag, i verste fall bety forskjellen på om  du får med deg et levende barn hjem fra sykehuset eller ei. Jeg mener ikke å være en dommedagsprofet nå, men en skal ADLRI avskrive reell følelse for at noe er galt grunnet lite bevegelse pga at man hørte hjertelyden. Du er ikke kvalifisert til høre om den er god nok.

(dette som argumenter mot det ene argumentet du kom med, jeg har flere som går på selve bruken av den.)

ORIGINAL: *Emma08*

vet det er mange som er nagative til det. men for meg ga det en liten betryggelse, brukte det når alle de bekymringene mine dukket opp[:)]

Ja, sant..den gir jo betryggelse. Så fremt man vet å bruke den riktig[;)]
Vet å ha lest tidiligere tråder inne på generelt der folk har snakket negativt om det.
Noen mener det ikke er sunt å ha en slik da man kan bli helt opphengt og desperat etter å finne lyd flere ganger per dag osv.
Noen mente at de hadde lest det var skadelig for fosteret hvis man brukte det for ofte..m.m.
Ja, husker det var mange forskjellige meninger der inne.

Hvor kjøpte du din?[:)]

hmm, si det[:D] litt lenge siden jeg kjøpte, men husker jeg var innom denne siden http://www.hi-baby.co.uk/acatalog/Angelsound_Fetal_Doppler.html, så kanskje der.
tror jeg betalte rundt 5-600 kr[:)]

ORIGINAL: *Stella*

dersom du er bekymret grunnetlite/manglende bevegelse er en slik sak en falsk trygghet som kan forsinke nødvendig hjelp. Du skal ALDRI la "jeg hørte jo hjerteslagene med den, så da er magefølelsen om at noe er galt fordi den ikke har rørt seg i dag" være noe du hører på, vi er ikke trent i dette, vi har ikke kompetansen til å avgjøre om det vi hører er greit nok. Normalvariasjonen i hjertefrekvens er stor, og det krever erfaring for å vite om dette er normalt, eller om den er lav fordi f.eks fosteret får for lite næring. En slik vurdering skal alltid tas av helsepersonell. I alle fall når man har kommet så langt at det er noe å gjøre fra eller til, er du i uke 15, ja så er det ikke noe å gjøre, er du i uke 25 kan det  å dra inn den kvelden  du er bekymra, i forhold til å høre hjertelyden og vente til neste dag, i verste fall bety forskjellen på om  du får med deg et levende barn hjem fra sykehuset eller ei. Jeg mener ikke å være en dommedagsprofet nå, men en skal ADLRI avskrive reell følelse for at noe er galt grunnet lite bevegelse pga at man hørte hjertelyden. Du er ikke kvalifisert til høre om den er god nok.

(dette som argumenter mot det ene argumentet du kom med, jeg har flere som går på selve bruken av den.)

Selvfølgelig blir jeg å følge magefølelsen min også. Men er bra du nevner det i innlegget!
Ser deg ikke som en dommedagsprofet nei, skjønner jo hvor du vil altså[:)]

Men etter å ha lest gjennom "hvorfor babywatcher" til venstre inne på www.babywatcher.no vil jeg ha den av flere årsaker enn bare det eksempelet jeg kom meg i hovedinnlegget..!

ORIGINAL: Sprettmusa

Vet å ha lest tidiligere tråder inne på generelt der folk har snakket negativt om det.
Noen mener det ikke er sunt å ha en slik da man kan bli helt opphengt og desperat etter å finne lyd flere ganger per dag osv.
Noen mente at de hadde lest det var skadelig for fosteret hvis man brukte det for ofte..m.m.

Det er en grunn til at fagfolk ikke driver med dette ofte, og de som tar ultralyd retter ikke dopplerstrålene mot fosterets hode, fordi de er de sterkeste ul-strålene og det er enighet i fagmiljøet om t overdrevenslik stråling mot hjernen ikke er gunstig. Med mindre du er kyndig nok til å vite hvor hodet er til enhver tid, supermanns røntgensyn kan komme godt med, kan du ikke sikre deg mot å unngå nettopp det.

*Emma08*:

Når du kjøpte den inne på denne [link=http://www.hi-baby.co.uk/acatalog/Angelsound_Fetal_Doppler.html]nettsiden[/link] til 5-600 kr, er det med tollavgifta?

Og er det den man kan koble opp mot PC'en og ta opp hjertelyden?

ORIGINAL: *Stella*

Det er en grunn til at fagfolk ikke driver med dette ofte, og de som tar ultralyd retter ikke dopplerstrålene mot fosterets hode, fordi de er de sterkeste ul-strålene og det er enighet i fagmiljøet om t overdrevenslik stråling mot hjernen ikke er gunstig. Med mindre du er kyndig nok til å vite hvor hodet er til enhver tid, supermanns røntgensyn kan komme godt med, kan du ikke sikre deg mot å unngå nettopp det.

Høres jo skummelt ut..
Kanskje jeg skal kjøpe[link=http://www.starimport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=56] denne[/link] da[:)]
(Dette er en passiv enhet, så det er som å putte en mikrofon mot babyen, det er ingen skadelige stråler fra dette apparatet).

Må si meg enig i det stella skriver her [:)] selv om det kan være koselig også.

*Emma08*:

Når du kjøpte den inne på denne [link=http://www.hi-baby.co.uk/acatalog/Angelsound_Fetal_Doppler.html]nettsiden[/link] til 5-600 kr, er det med tollavgifta?

Og er det den man kan koble opp mot PC'en og ta opp hjertelyden?

tror jeg betalte 500-600 til sammen.. vet ikke om man kunne ta det til pc'en og ta opp hjertelyden. kan ingenting om sånne fancy datating[:-]

jeg kjøpte angelsound grisebillig på ebay til 2-300 kr tror jeg. nå funker den ikke lenger. vet ikke hva som var gale.. mener jeg prøvde å bytte batterier uten hell..

Forferdelig lyd var det i den uansett, og var vanskelig å finne hjertelyden syntes jeg, så bare bortkasta penger. Da ville jeg heller kjøpt et slikt et:

http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=344 [;)]

ORIGINAL: Alvani

jeg kjøpte angelsound grisebillig på ebay til 2-300 kr tror jeg. nå funker den ikke lenger. vet ikke hva som var gale.. mener jeg prøvde å bytte batterier uten hell..

Forferdelig lyd var det i den uansett, og var vanskelig å finne hjertelyden syntes jeg, så bare bortkasta penger. Da ville jeg heller kjøpt et slikt et:

http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=344 [;)]

Hehe, men da er det jo bare samboer og andre som vil prøve som får høre.

Men tror faktisk jeg går for denne: http://www.starimport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=56 [:)]
Får bare håpe den har bedre lyd enn Angelsounden da..

Back
Topp