Angelos

ORIGINAL: Angelos

Nei han er ifra Rhodos, ka du tenkte på da? Kanskje e kan hjelpe? [:)]
Har du lest boka øya no eller noe sånt? hehe [;)]

JAAAAA!!! Jeg har lest Øya, og lest masse om Spinalonga! Og jeg har falt pladask for den greske og da særlig Kretiske historien, og har så lyst til Kreta for å besøke Spinalonga[:)][:)]

Så derfor lurte jeg på om det var Kreta pappan din kom fra, og om han hadde noe "inside information"[:D] Om hvordan gjøre reisen til Plaka og Spinalonga minst mulig turist-basert. Liker det autentiske, skjønner du[:)]

Men er han fra Rhodos, er det jo ikke så mye hjelp i dere[8D] Hehe! Takk for svar[:)]

ORIGINAL: Angelos

Hehe no problem [;)]
Reis nedover slutten av April,  begynnelsen av mai, slutten september eller hele oktober mnd da kryr det ikke av turister. [:)]

Tusen, tusen takk for tips <3

den boka leste jeg i påsken! den var dritbra[:D]

Mannen min (pappaen til Lilia) er fra Kreta! [:D] Og vi bodde der i 1,5 år før vi flyttet til Norge. Så bare spør hvis det er noe spesifikt du lurer på!

Mai er en fantastisk måned å reise dit på, ja. Grønt og vakkert, før solen har rukket å svi naturen, men samtidig varmt og godt [:)]
Og så er det vel verdt å leie bil og kjøre rundt på øya og få med seg det autentiske Kreta.

Jeg kjøpte den boka oversatt til gresk til mannen min i sommer, da var på Kreta. Han har ikke begynt å lese den ennå da, men det er fortsatt håp..[8D]

ORIGINAL: frøet09

Mannen min (pappaen til Lilia) er fra Kreta! [:D] Og vi bodde der i 1,5 år før vi flyttet til Norge. Så bare spør hvis det er noe spesifikt du lurer på!

Mai er en fantastisk måned å reise dit på, ja. Grønt og vakkert, før solen har rukket å svi naturen, men samtidig varmt og godt [:)]
Og så er det vel verdt å leie bil og kjøre rundt på øya og få med seg det autentiske Kreta.

Jeg kjøpte den boka oversatt til gresk til mannen min i sommer, da var på Kreta. Han har ikke begynt å lese den ennå da, men det er fortsatt håp..[8D]

Åj!! så herlig[:)][:)]

Ja, jeg vil leie bil og kjøre rundt. Unngå mest mulig turistfeller[8D] men jeg *må* til Spinalonga!
Kommer til å sende deg en PM etter hvert!

spinalonga er nyyyydelig [:)] jeg har vært der, det er ganske mange år siden, men det er sikkert like nydelig der enda. og veldig spesiell stemning når man vet hva som har foregått der...
det var jo rester av hus der, med bokhyller i veggene osv....

håper du kommer deg dit, det er verdt turen!

Back
Topp